Kosova si e pavetëdijshmja e Shqipërisë
![](https://www.respublica.al/sites/default/files/styles/large/public/2015/07/31/8188_1_168.png?itok=IXZHMfBW)
Është interesant të analizohet raporti i shqiptarëve të Shqipërisë me Kosovën. Jo pse ky raport duhej të ishte interesant në vetvete, por transformimi i këtij raporti përgjatë viteve e bën atë interesant. Në fakt, vetëm për gjërat interesante ia vlenë të mendohet. Filozofi Louis Althusser thotë se në filozofi, fillimi i vërtetë është fundi. Rrjedhimisht, të fillojmë nga fundi dhe t’i hedhim kartat mbi tavolinë: në Shqipëri, ky fund ka dimenzionin e fillimit. Fillimi nënkupton një rifillim të raporteve me Kosovën. Një fillim që fundamentohet mbi një raport të çuditshëm: patronizimit absolut në raport me vendin.
Për shqiptarët e Shqipërisë (përveç disa përjashtimeve të ndershme, dhe një pjese tjetër të popullatës atje, që është tërësisht indiferente ndaj vendit tonë), Kosova paraqitet si objekti (si në psikoanalizë) nëpërmjet të cilit ata ndjehen mirë. Ky është dimenzioni klinik i këtij raporti shqiptaro-shqiptar. Kosova ekziston si vend objekt-shkaktar i dëshirës për nacionalizëm. Sepse, siç na thotë klisheja (dhe këtu duhet menduar se deri në çfarë mase kjo klishe është e vërtetë), shqiptarët e Kosovë janë nacionalistë, të pagdhendur dhe katundarë. Madje, në instanca të caktuara bëhen të pështirë, sidomos me atë që prej perspektivës së Tiranës perceptohet si admirim për Berishën, ndërsa bëhen palaço kur tentojnë të flasin gjuhën standarde shqipe. Dhe lista vazhdon tutje, me patriakalizmin, religjionin, e kështu me radhë.
Mirëpo, në këtë tekst dua të merrem me një dimenzion të caktuar të raportit të shqiptarëve të Shqipërisë në raport me Kosovën: atë të nacionalizmit. Si është e mundur që, pothuajse papritmas, shqiptarët e Shqipërisë (ose, një pjesë e tyre) filluan të na flasin për kombin, bashkimin kombëtar, e kështu me radhë? Ky shpjegim ka kuptim (prapë) në raportin që ndërtohet në mes të shqiptarit të Shqipërisë me atë të Kosovës. Thënë në termet e kritikës së ideologjisë liberale, shqiptari i Shqipërisë vet-përceptohet si i iluminuari, i/e cili/a nuk e ka barrën e nacionalizmit (apo, siç thuhet atje, atdhe-dashurisë) dhe tenton të bëjë një jetë mondane – atë të cinikut postmodern, i/e cili/a e ka “kuptuar” brutalitetin e jetës dhe dashuria (si p.sh. ajo për atdheun) është tërësisht e pakuptimtë.
Në anën tjetër, katundari i Kosovës, në mënyrë patronizuese, glorifikohet si personi që e don vendin e tij, është patriot, etj. Ndonëse është katundar, ai e ka njëfarë dëlirësie në vetvete, njëfarë pastërtie që, siç na thonë, është për t’u admiruar. Por, çka do të thotë kjo? Katundari atdhetar është fëmija i pafajshëm, e i padjallëzuar, përderisa shqiptari i emancipuar i Shqipërisë, në njëfarë mënyre e ka harruar dëlirësinë dhe është angazhuar në brutalitetin cinik të jetës. Në këtë mënyrë, angazhimi patriotiko-nacionalist i shqiptarit të emancipuar bëhet jo nëpërmjet vetës, por nëpërmjet Tjetrit, i cili supozohet të besojë (Lacan) në një kauzë. Në këtë mënyrë, shqiptari i Shqipërisë bëhet nacionalist nëpërmjet subjektit të supozuar nacionalist, domethënë, nëpërmjet atij/asaj që ai/ajo beson se është a priori nacionalist.
Duke e diagnostifikuar këtë raport si klinik, më lejoni të vazhdoj tutje me Freudin dhe konceptin e tij të kompenzimit. Në psikoanalizën Freudiane, kompenzimi është mekanizëm përmes së cilit individi në mënyrë të vetëdijshme ose të pavetëdijshme i mbulon dobësitë, frustrimet, dëshirat, ndjenjat, etj. Thënë ndryshe, kompensimi është mekanizëm psikologjik i mbrojtjes nga komplekset e inferioritetit, ndrydhjes – ose më saktë, kompenzimi është mekanizëm i cili artikulon (në dimenzione të ndryshme) mungesën që e ka subjekti. Të bëjmë një paralele me teologjinë: objekt i teologjisë nuk është Zoti, por është besimi; por besimi nuk është kurrë besim i drejtpërdrejt në ‘objektin’. Subjekti beson nëpërmjet tjetrit, pra tjetri është garantues i besimit të tij. Në këtë mënyrë, subjekti beson në diçka (Zot, objekt, ideologji, etj) në mënyrë tranzitiv-logjike (tezën e besimit e zhvillon jashtëzakonisht mirë Slavoj Zizek – mes tjerash edhe në librin – The Fragile Absolute).
Në këtë mënyrë, ciniku i emancipuar i Tiranës tenton që me çdo kusht të besojë në nacionalizëm nëpërmjet katundarit të Kosovës, dhe në anën tjetër, praktikën e tij nacionaliste ta fetishizojë nëpërmjet po të njejtit katundarë. Sepse, në instancë të fundit, nacionalizmi është vetëm praktikë partikulare, ose praktikë e cila në përgjatë dhe në fund të ciklit të vet zhvillimor, nuk mund të univerzalizohet. Mbetet praktikë lokale dhe e izoluar– dhe në ndonjë instancë tjetër, mund edhe të zhduket si e tillë, por kjo ka pak rëndësi. Në këtë linjë, këtu duhet hedhur një hipotezë tjetër, pikërisht rreth besimit: a nuk është krijimi i kauzave të reja, siç është praktika e nacionalizmit të ri shqiptar (të Shqipërisë), përpjekje për të legjitimuar ekzistencën (individuale ose kolektive të grupit)?
Kjo do të thotë që ekzistenca e një individi apo grupi nuk është politike për shkak të një kauze specifike në të cilën unë besoj – por, unë duhet të rizbulojë kauza të reja përgjatë gjithë kohës, me qëllim të justifikimit apo përligjes së asaj që unë pretentoj ta quaj ‘ekzistencë politike’. Nëse më lejohet ta banalizoj pakës këtë tezë, atëherë mund të them se “rizbulimi i kauzave” (dhe jo idesë) e bën jetën goxha më interesante, apo jo? Në anën tjetër, filozofi Sead Zimeri propozon një lexim tjetër të “delegimit” të nacionalizmit tek shqiptarët e Kosovës. Ai e lexon këtë nëpërmjet konceptit të “interpasivitetit” (të zhvilluar jashtëzakonisht mirë nga Robert Pfaller): të qenurit interpasiv do të thotë i’a delegosh tjetrit kënqësinë tëndë dhe pasivozohesh nëpërmjet tjetrit – por, në mënyre aktive.
Edhe pse ti nuk je drejtpërdrejtë i përfshirë në aktivitetin e tjetrit, megjithatë ai të bën të ndjehesh mirë. Individi nuk është vet aktiv, por ai tjetri i cili është aktiv të bën aktiv në pasivitetin tënd. Ti s’ke nevojë të jesh drejtpërdrejt nacionalist, sepse mjafton që tjetri të jetë nacionalist për ty. Kleçka është se ti ndjehesh mirë. Ky është argumenti më i fuqishëm për implikim e individit në kauzat që ai në mënyre cinike u shmanget; në atë shmangie, ai dëshmon se është më besimtar dhe më i involvuar se vet aktorët, që në shumicën e rasteve janë thjeshtë të fabrikuar pikërisht për të kënaqur një spektaklet, që i vështron në mënyrë interpasive
Me rilindjen e nacionalizmit (të ri) shqiptar në Shqipëri, na konfirmuan një gjë që realisht, të gjithë në e dinim shumë moti: se qenkemi një komb. Për këtë konfirmim, rilindja e nacionalizmit nuk ka qenë aspak e nevojshme: sepse thjeshtë, këtë e dinim që moti. Por, kur na flasin me aq shumë kompetencë për Kosovën, gjërat fillojnë e komplikohen pakës. U rishpallëm vëllezër (e motra). Bukur shumë! E rizbuluam historinë. Na thonë se tani po (ri)fillojmë së dashuruari njëri-tjetrin, si duket, si kompenzim për kohën e humbur së bashku. Njejtë si dashnorët që janë në lidhje në distancë, kur takohen, duhen më shumë e kalojnë më shumë kohë bashkë. E për dallim nga dashnorët të cilët e njohin njëri-tjetrin mirë, neve na thonë se tashmë po rifillojmë të njohim njëri tjetrin.
Mirëpo, kur na flasin për teorinë e njohjes, këtu ekzotizohemi të gjithë. Pa përjashtim: të emancipuar e katundarë. Njohja e Tjetrit është gjithnjë shantazhuese: kurrë nuk mund ta njohësh tjetrin në tërësinë dhe thellësinë e tij. Si pasojë, krijohet distanca e vet-vetishme me tjetrin, e cila e mbulon vet njohjen. Në këso rastesh, afërsia është veloja që e mbulon rritjen e distancës. Kështu, ne bëhemi (apo, vetbëhemi) të emancipuar e katundarë. Por, nëse jemi një komb (siç, edhe jemi), atëherë pse duhet të rinjihemi me njëri tjetrin? Në këtë kontekst, lindë një problem tjetër: ndonëse jemi një komb, për shqiptarin e emancipuar të Shqipërisë, ne shqiptarët e Kosovës jemi kosovarë.
E gjithë kjo situatë bëhet goxha e lezetshme, pikërisht për shkak të paradokseve që ajo i shpërfaqë. Ne quhemi kosovarë nga bashkëkombasit tanë shqiptarë, njësoj siç quhemi nga strukturat neoimperialiste të instaluara në Kosovë (ICO, EULEX, KFOR, etj). Interpelimi në kosovarë (edhe nëse është koncept krahinor, si p.sh. lab, çam, etj) është automatikisht përjashtues nga tërësia e kombit shqiptarë. Kombi është ekskluziv: duke qenë kosovar, nuk mund të jesh pjesë e kombit shqiptar. Edhe një pardoks tjetër interesant, mbi të cilin duhet reflektuar më thellësisht (tjetër herë).
Në fillim të Grundrisse, Marksi thotë së populli është një abstraksion, nëse përjashtohen klasat. Nga ana tjetër, klasat, thotë ai, janë fraza të zbrazëta nëse nuk analizohen elementet në të cilat ato ekzistojnë (paga , kapitali, etj). këto të fundit, presupozojnë këmbimin, ndarjen e punës, çmimet, etj. Marksi vazhdon tutje, duke thënë se kapitali nuk është asgjë pa pagën, pa vlerën, paratë, çmimet, etj. Pra, vazhdon ai në shpjegimin e metodës së ekonomisë politike, nëse fillojmë analizën nga popullata, kjo do të jetë një koncepcion kaotik i tërësisë. Së këndejmi, kur flasim për kombin shqiptar, është mirë të analizohet edhe qarkullimi i kapitalit dhe fuqisë punëtore.
Tregimi tashmë i famshëm i pamundësisë së eksportimit të patateve (dhe i verës) nga Kosova në Shqipëri është i ditur gjithandej. Por, çka dihet më pak dhe sipas njohurive të mia nuk është analizuar fare nga sociologët e ekonomistët, është tregu i punës për shqiptarët këndej e andej kufirit. Që nga paslufta e tutje, ka numër jashtëzakonisht të madh të shqiptarëve të Shqipërisë të punësuar në Kosovë: në bisnese private, në institucionet ndërkombëtare, në administratën (tash) shtetërore të Kosovës, universitete, media, bare e restorane, e kështu me radhë.
Dhe, në parim, por jo domosdoshmërisht, mund të thuhet se kjo është mirë, ndonëse kur flasim për akademi e administratë dhe duke e pasur parasysh gjendjen e të dyjave në Shqipëri, nuk jam shumë i sigurtë që po importojmë model të mirë. Por, si qëndron puna me shqiptarët nga Kosova të punësuar në Shqipëri? Me sa unë di dhe me sa unë po shoh, raporti jo vetëm që është largë së qenuri i përafërt, por është një diskrepancë e jashtëzakonshme edhe në këtë raport. Raporti patronizues na shfaqet edhe në ekonomi.
Dhe së fundi, krejt ky raport u kurorëzua në formën më të pështirë të mundur nëpërmjet një video klipi të grupit medial Top Media, si urim për festat e fundvitit. Ishin mbledhur (si duket) të gjithë fytyrat e ekranit të televizionit Top Channel, në një shesh të Tiranës dhe të qeshur, ashtu siç dinë ata, këndonin një këngë folklorike, kësaj herë të riorkestruar: këngën “Xhamadani vija vija”. Ndërsa këta këndonin e zgërdhiheshin, ne shihnim një personazh me motorçikletë, që përshkonte kufinjtë e Kosovës dhe Shqipërisë, dhe në mënyrën më arrogante dhe pa pikë turpi, kufirin verior të Kosovës e vendosi tek ura e lumit Ibër në Mitrovicë.
Duke qenë televizion i rëndësishëm shqiptar, dhe duke qenë se brengosen edhe për shqiptarët jashtë kufinjëve të Shqipërisë, ata duhet ta dinë se e tërë lufta politike ndërmjet Kosovës dhe Serbisë bëhet pikërisht për atë pjesë të territorit të Kosovës. Filozofi japonez Kojin Karatani e ka prezentuar konceptin e “vështrimit parallaks”: kur ti e vështron një objekt dhe prej perspektivës tënde duket se objekti ndryshon ose lëvizë, por në realitet vetëm perspektiva jote zhvendoset. Thënë ndryshe, “vështrimi parallaks” është kur e ‘vërteta’ qëndron në zhvendosjen e perspektivës mbi diçka. Dhe në fakt, video klipi arrogant i Top Medias është e vërteta e përceptimit të shqiptarëve të Shqipërisë për ata të Kosovës.
Comments
Shkrim interesant. Por
<p>Shkrim interesant. Por çuditem pakëz sepse Agon Hamza është nipi i Xhevdet Hamzës, një komunist jugosllav që luftoi nacionalizmën shqiptare me shumë zell deri sa vdiq. z. Hamza duhet të lëshojë dritën e analizave të tij edhe në krimet që kryen gjyshi i tij dhe shokët e idealeve të tij dhe jugosllovenëve që janë shkaktari kryesor pse shqiptarët sot nuk jetojnë në një shtet. Poashtu çuditem sepse deri para dy-tri vitesh Agon Hamza ishte një internacionalist i thekur, ama tash paska ndryshuar ngjyrë. Unë si nacionalist i them z. Hamza- mirë se vjen dele e penduar- të pranojmë ashtu siç je, por po përdredhe bishtin nuk do të të lejojmë të kërcesh herë këndej herë andej herë tjetër. Laje disi turpin e gjyshit dhe angazhohu për NJË SHQIPËRI.</p>
Dritero ! Jam shume i prekur
<p>Dritero ! Jam shume i prekur nga vuatjet e familjes suaj .....</p><p>Por, qe te krijosh nje shtet duhet te shikosh nga e ardhmja dhe seicili nga ne duhet te haroje dicka nga dhimbja e tij per te ndihmoar ne ruajtjen e kohezionit te shoqeris sone shqiptare ,por ne te njejten kohe edhe per te treguar se jemi nje komb shtet formues qe veme forcimin e kombit dhe civlizimit tone mbi dhimbjen tone personale... </p><p>--Ju ne Kosove keni qene ne pozicion te veshtire te gjithe ,si ju qe vuanit edhe ata qe i sherbenin sllaveve ---Atje keni qene me armikun prane , ndaj duhet ta gjykoni njeri tjetrin me zemergjeresi , gjithmone me mendimin qe ta vendosesh veten ne pozicionin e atij tjetrit</p><p>--Ndaj le te perqendrohemi tek artikulli , Natyrisht dhimbja nuk harrohet lehte ,por nje zemer fisnike shikon pertej dhimbjes se saj .......</p><p>Tani jetojme nje realitet te ri , le te punojme te gjithe qe te krijojme nje fillim te ri per kombin tone te bashkuar ne nje shtet , duke i pranuar te gjithe shqiptaret pavaresisht te origjines apo te kaluares se tyre</p><p>--Rendesi ka te jene produktive per te ndihmuar ne nje te ardhme te perbashket te kombit shqiptar ne Ballkan</p>
Po ju nipi i kujt jeni, z.
<p>Po ju nipi i kujt jeni, z. Dritero, që merrkeni përsipër t'u bëni njerëzve biografinë? Kush ju paska vënë kështu shef kuadri, me nder jush? Apo jeni gjë i shtëpisë së fëmijës, siç prezantoheni?</p>
Sulmet me kod gjenetik te
<p>Sulmet me kod gjenetik te Driteroit-komentues, shprehje tipike e shqiptarit te pagdhendur qe merret akoma me biografite e dynjase dhe harron (a nuk di) te paraqese ndonje argument te vlefshem.</p>
Dmth qenka sulm e vërteta?
<p>Dmth qenka sulm e vërteta? Dmth qenka sulm të them që babai im u burgos dhe rrah pse donte flamuri kuqeezi dhe Shqipërinë një dhe të vetme? Dmth qenka sulm të them që ai që vran në emër të dogmës ës kominizmit jugosllav qenka kriminel? dmth qenka sulm në jod gjentik që të kërkohet nga njerëzit e drejtë qofshin ata edhe pasardhës të kriminelëve të gjykojnë krimin? zotëri biografia është ajo çfarë bëjmë në jetë dhe kur cenojmë jetën e tjertrit përfundojmë në burg. Xhevdet hamza nuk mori denimin e ligjit, por dënimin e historisë duhet ta marrë- apo mos është edhe kjo sulm? Sepse atëherë po i bie që as me Milosevicin nuk duehht te merremi sepse pse të merremi me biografinë? As me Enverin- pse të merremi me këta vrasës? Yotëri hebrenjtë merren me vrasës dhe organizatat e tyre ende janë në gjah të nazistëve edhe 60 vjet pas përfundimit të L2B. Pse? Sepse duke mos gjykuar kriminelët si Xhevdet Hamza- ne e hapim rrugën për kriminelët potencialë në të ardhmen e njerëzimit që të bëjnë krime përsësri dhe të mos frikohen për një sekond se do të dënohen!</p>
z. Dritero, ti Xhevdet Hamzës
<p>z. Dritero, ti Xhevdet Hamzës t'i punosh qindin, po të kesh arsye, sikurse thua. Gabimin e bën, për mendimin tim, kur i kthehesh të nipit, dhe ia kujton gjyshin, gabim i madh që ta zhvlerëson deri edhe të drejtën fillestare.</p>
Cilën të drejtë? Ta quaj
<p>Cilën të drejtë? Ta quaj kriminelin kriminel? Kriminaliteti është universal. Ai nuk i ka bërë të padrejtë vetëm babait tim, por edhe ty, Agonit, mua dhe gjithë botës. A e dënon ti Hitlerin? A dënon Agon Hamza Hitlerin? Nëse më thuani që nuke dënoni Hitlerin dhe Slobodan Milosevicin atëherë nuk kemi çfarë bisedojmë sepse ata që nuk e dënojnë kriminelin ata janë bashkëpjesmarrës të heshtur në krim. Krejt çfarë po pyes është ta dënoni dhe ta lejoni historinë ta dënojë kriminelin Xhevdet Hamza. Kaq. Agoni me veprën e tij do të tregojë a është për liri dhe bashkim të shqiptarëve apo jo? Unë dua vepra dhe prononcim kundër krimit. Kaq. Pse është kjo kaq e vështirë? Unë po ju them që babai im e theu rrethin vicioz të kriminelit Xhevdet Hamza. Ne ende mund të hamirremi sepse babai im u dënua pa i bërë gjë Hamzajve, por ne nuk e bëjmë këtë sepse ne duam të mirën e nejrëzimit dhe shqiptarëve. Ne jemi sipëranët moralë, por presim reflektim edhe nga Agon Hamza sidomos përderisa i thotë vetes marksisit dhze marksistët e kanë plot gojën drejtësi. Pse sëhtë tepër të denoncohet krimineli qoftë edhe gjysh?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ma thuani këtë?</p>
Jo, nuk është e tepërt, madje
<p>Jo, nuk është e tepërt, madje bëni mirë që e denonconi - vetëm se nuk më duket hapësira e këtushme vendi më i mirë për këtë.</p><p>Gjithsesi, për t'u kthyer në temën tonë, unë ju kundërshtova jo për kritikën që ia bëni Xhevdet Hamzës, por ngaqë përzieni në këtë punë nipin e tij, Agon Hamzën. Kjo nuk ka fare lidhje me çfarë ka bërë Xhevdeti, zotëri. Kritika ime është kjo: mos ngatërroni nipat në punët e gjyshërve.</p><p>Ju vini dhe më rreshtoni krimet e Xhevdetit - temë me shumë rëndësi, por nuk e ka vendin në këtë diskutim. Shkruajeni një artikull për Xhevdetin dhe le ta diskutojmë. Por Agonin le ta gjykojmë për çfarë bën ai si Agon, ose ka bërë dje dhe pardje. Nuk ka asnjë arsye të kërkojë të falur për të gjyshin. Njeriu kërkon të falur për çfarë varet nga vullneti i tij, jo për gjëra të tjera.</p>
Unë jam djalë i të
<p>Unë jam djalë i të persekutuarit nga gjyshi i Agon Hamzës. Babai im ka qenë 11 vjet në burgje të Jugosllavisë. Jam nga Suhareka dhe nëse Agon Hamza apo kushdo nga ju jeni me të vertetë të interesuar të më njihni jam i gatshëm ta takoj në restaurantin e babait të tij Te Paishat midis Prishtine dhe do të jem aty me babain tim që ti tregojmë për vuajtjet që pësoi ai dhe mijëra viktima të socializmit vetëqeverisës jugosllav prej Gjon Sereqit, Marie Shllakut e deri te Adem Demaçi. Unë jam ish-ushtar i UÇK-së dhe kam luftuar në Zonën e Pashtrikut dhe z. Hamza dhe hamzave tjerë që paskeni probleme me ekspozimin e krimeve të jugosllavëve ua dëshmoj me breza që familja ime dhe populli shqiptar nuk do të ndalen derisa të bashkohet kombi shqiptar. Siç shkrova edhe herën e parë unë e fal Agon hamzën dhe krimet e gjyshit të tij- nëse ata fillojnë të kontribojnë për bashkimin kombëtar. Unë e mbaj mend nënen time që qante me orë të tëra sepse babai ishte në burg të Jugosllavisë dhe njëherë kishte shkuar edhe te Xhevdet Hamza për ta liruar sepse thoshte që babai im donte flamurin kombëtar dhe nuk ishte kundër Xhevdet Hamzës, por ai ju përgjigj se babai ishte kundër Jugosllavisë dhe e përzuri nënen si armike. Ju në Shqipërinë londineze nuk e kuptoni që komunistëtë jugosllavë ishin më të këqinj se Enveri. Agon hamza deri para dy-tri vitesh ishte një kozmopolit i poshtër, por edhe njëherë kombi shqiptar e ka zemrën e madhe dhe i pranon të gjitha delet e penduara. Mos më shani mua pse po tregoj se kush ishte Xhevdet Hamza dhe jugosllavët shqiptare sepse që të shkojmë para duhet ta njohim të kaluarën. E kaluara e disave është e mbuluar me gjak- me gjakun tonë dhe ne nuk po kërkojmë asgjë pos që e vërteta tl thueht ashtu siç ka qenë. Babai im donte veteëm flamurin kuqezi, Xhevdet Hamza donte Jugosllavinë- Jugosllavia na zhdëpte hu shqiptarëve. Pse ta thuash këtë të vërtetë është sulm në kodin gjenetik? Unë po e thërras Agonin të mos bëhet si gjyshi i tij. Edhe ne kemi mundur të hakmirremi- askush nuk ma ka ndaluar me 199 të shkoj në shtëpi të Agon Hamzës dhe ta zhdepi hu sepse e kam pasur një kallashnikov si pjestar i UÇK-se, por nuk e kam bërë këtë sepse unë jam i më i lartë se Xhevdet Hamza dhe unë kam ideal bashkimin e shqiptarëve. Por që tash ta fesheh edhe të vërtetën se Xhevdet Hamza dhe kompania e tij jugosllaviste kanë zhdepur hu shqiptarët kjo është e tëpërt të më kërkohet sepse ma zgjon dhimbjen dhe më shan mua, babain tim, nënën time dhe krejt shqiptarët. E vërtetta i ndihmon Agonit, mua dhe krejt shqiptarëve. Agoni është nip i kriminelit por unë askund nuk i thashë atij kriminel. Vetëm i them kujdes se të njohim dhe ke rastin të ndërrosh kurs dhe të bëhesh njeri dhze shqiptar. Ne do të falim por nuk guxojmë të harrojmë. Lotët e nënës sime nuk më lejojnë. Copat e hekurit në shpinëne bababit tim nuk me lejojnë.</p>
Keni simpatinë time, për
<p> </p><p>Keni simpatinë time, për vuajtjet që ju ka shkaktuar regjimi komunist jugosllav, z. Dritero, por jo për qëndrimin tuaj ndaj Agon Hamzës.</p><p>Xhevdet Hamza, të cilit prej komentit tuaj ia dëgjoj emrin për herë të parë, mund të ketë bërë krime vërtet, por këto nuk i ka bërë në emër të nipit të vet, por sepse ashtu i ka pasur bindjet ose interesat. Agon Hamza, në shkrimet e veta, nuk betohet gjë për besnikëri ndaj të gjyshit, as i referohet veprës së tij ose trashëgimisë së tij.</p><p>Logjika juaj, që Agon Hamza duhet të mbajë ndonjë farë përgjegjësie për të gjyshin dhe të shpresojë në faljen tuaj (të cilën aq bujarisht ia jepni) është logjikë mesjetare, deri edhe kanunore. Efektet e kësaj logjike janë po aq të neveritshme sa ato të persekutimit komunist, në Shqipëri dhe në Kosovë. Madje ishte një nga veprat më të ndyra, të Enver Hoxhës dhe të komunizmit shqiptar, që i mbajti fëmijët peng dhe përgjegjës për veprat e baballarëve dhe nipat përgjegjës për veprat e gjyshërve. Nëse ju vërtet i besoni kësaj logjike të mbrapshtë dhe primitive, atëherë ju nuk jeni veçse kundërfigura e kriminelit komunist, të cilit mezi ç’prisni t’ia zini vendin.</p><p>Agon Hamza duhet gjykuar për çfarë shkruan dhe thotë, ose për si vepron; jo për çfarë i ka bërë gjyshi. Ndaj gjyshit të vet Agoni nuk ka mundur të bëjë asgjë; dhe me siguri as ka qenë gjallë, kur ai ka bërë (po ju besoj) krimet të cilat ia atribuoni. Me një logjikë si tuajën, Enver Hoxha ka shkatërruar me qindra mijëra jetë fëmijësh të pafajshëm në Shqipërinë komuniste dje; dhe kanuni po shkatërron sot, në mënyrën më barbare dhe të turpshme.</p><p>Me këto që keni shkruar, z. Dritero, e tregoni veten se keni mbetur rob i së kaluarës. Kjo nuk besoj se ka ndodhur aksidentalisht, por me siguri ngaqë ju në të kaluarën ballafaquese me “armiq” të tillë, të vërtetë dhe imagjinarë, e gjeni arsyen e jetës suaj. Por duhet të pyesni veten, zotëri, se mos kjo mendësi juaja është gangrenë në shoqërinë e sotme kosovare dhe nuk po ju lë të ngrini kokë, meqë në vend që të shihni drejt së ardhmes, e kaloni kohën duke gjykuar shoku-shokun, kafeneve ose në komentet e gazetave. Nëse dëshironi vërtet ta nxirrni të kaluarën komuniste në bangon e akuzës, atëherë organizoni një padi qoftë edhe civile – por ndaj fajtorëve të vërtetë, jo geneve të tyre, që tani jetojnë në nipat dhe mbesat. Jepuni këtyre të fundit një shans për t’i kryer punët për së mbari, pa ua tundur para syve gishtin kërcënues të gjykatësit.</p><p>Është e rëndë për mua, si shqiptar, z. Dritero, të lexoj mendimet e errëta dhe të mbrapshta të një njeriu si ju, pa çka se, siç ju thashë, e kuptoj që keni vuajtur dhe jeni persekutuar dikur dhe solidarizohem me dhimbjen tuaj. Por veç mbani parasysh, nëse mundeni, se ka njerëz si ju në Shqipëri, të cilët janë persekutuar dhe e kanë humbur të ardhmen për të njëjtin faj me të cilin bëni ju sot Agon Hamzën. Komunizmi, antikomunizmi, nacionalizmi, kozmopolitizmi, të gjitha këto janë etiketa të bukura, dhe ne shqiptarët dimë mirë të luajmë me etiketat dhe t’i ndërrojmë flamujt sipas kohëve sikurse dimë mirë ta hedhim vallen sipas tupanave. Por nga cikli i gjaqeve familjare dhe i përgjegjësive fisnore duhet të dalim, nëse duam të mbijetojmë si popull. Agon Hamza ka dalë tashmë, pavarësisht nga çfarë shkruan dhe thotë; por ju jo. Prandaj problemi i madh i shqiptarëve sot jeni ju dhe pikëpamjet tuaja mesjetare, z. Dritero, jo nipi i Xhevdet Hamzës.</p>
Zotëri- Agon Hamza ka
<p>Zotëri- Agon Hamza ka trashëguar pasuri të cilën e ka përvetësuar gjyshi i tij. Por sidoqoftë- unë u thashë që me 1999 kam mundur të hyj në shtëpinë e Agon Hamzës dhe të hakmerrem si dhe ta marr tokën dhe pasurinë e vjedhur nga gjyshi i tij- nuk e kam bërë. E thashë shumë mirë në reagimin tim- Agon Hamza pranohet në grupin e njerëzve të lirisë kur angazhohet për liri dhe bashkim të shqiptarëve në një shtet. Po bëheni shumë cinikë sepse duket që ose jeni Agon Hamza ose jeni miq të tij dhe nuk e njihni realitetin. Unë nuk gjykoj gjermanët për Hitlerin, por nuk ka gjerman që nuk e gjykon dhe kulaifikon Hitlerin si kriminel. Çka kërkoj nga Agon Hamza është të prononcohet që XHEVDET HAMZA ISHTE KRIMINEL DHE MË VJEN KEQ QË U KA SHKAKTUAR DHIMBJE DHE PADREJTËSI BASHKËKOMBASVE TË MI SHQIPTARË. A është zotërinj kjo shumë për rrahjet, vrasjet, dhunimet dhe lotët tonë? Zotërinj në keni zemër lexoni çka po shkruaj dhe drejtojuni Agon Hamzës të prononcohet kundër krimit!</p><p> </p>
Familja juaj ka vuajtur por
<p> Familja juaj ka vuajtur por ama, ne pergjithesi, nuk ka faj nipi per gjynahet e gjyshit.</p>
Por nipi nëse është id rejtë
<p>Por nipi nëse është id rejtë mund të denoncojë publikisht krimet e familjes së tij. Sipas kësaj logjikës suaj as serbët nuk kanë asnjë arsye tu kërkojnë falje shqiptarëve sepse asnjë serb pasardhës (p[rfshirë edhe gruan e tij që ka qenë pjesëmmarjese ne krimin serb kundër shqiptarrëve) nuk qenkan aspak përgjegjës as moralisht të kërkojnë falje? A jeni në vete? Pse e dhunoni dhimbjen e mijëra viktimave të komunsitëve jugosllavë- a e dini ju zotërinj që me 1945-48 janë vrarë rreth 9000 patriotë shqiptarë nga gjyshi i Agon Hamzës dhe disa Agonëve në Kosovë? Zotërinj Agon Hamza- jo vetëm si nip por edhe si njeri duhet të gjykojë krimet e Xhevdet Hamzës si vrasës. Ju lutem shumë- mos na thelloni plagët që i kemi marrë sepse ua thashë edhe ne kemi mudnur të bëjmë të njëjten me Agon Hamzën, por askush nuk e ka prekur- bile deri para dy-tri vjetësh ai angazhohej kundër shqiptarëve dhe ishte kundër kombtarizmës- pse zotërinj sot ai lejohet të shkruajë çfarë të dojë kurse babai im u burgos për 11 vjet pse ngriti flamurin kuqezi në Suharekë dhe tha Kosova Republikë? Pse zotërinj nuk i krëkoni Agon Hamzës të denoncojë krimin kundër babait tim? Babai im nuk kishte asgjë me Xhevdet Hamzën, bile nëna ime eluti e iu përunj ta falte. Pse zotërinj nuk jeni me të drejtën? Pse zotërinj qenkam unë i prapambetur pse po dokumentoj një krim? 11 vjet burg të babait tim, 11 vjet jetë të miat pa babain tim, 11 vjet ditë të zeza për nënën, 2 vëlleyërot e mi, motrën dhe gjithë farefisin tonë? Pse zotërinj nuk e kuptoni që Xhevdet Hamza, Mehmet Maliqi, Fadil Hoxha, Xhavit Nimani dhe falangat e tyre futën 465 000 shqiptarë nëpër burgjet e Jugosllavisë. Krejt çka po kërkojmë është një falje e vockël sepse ne kemi falur...sepse unë edhe sot pë të dua shkoj dhe ja çoj hava qelet e Agon hamzës- por unë jam i edukuar që ta dua shqiptarin deri në pikën ku ai del kundër interesit shqiptar më të madhit BASHKIMIT KOMBËTAR- I CILI DO TË VIJE SHUMË SHPEJT SEPSE DISA NGA NE KEMI HEQUR AQ SHUM SA JU NUIK E KENI AS IDENË. Ju lutem vendoseni dorën në zemër dhe paramendojeni babain tuaj me copa hekuri në shpinë ngta rrahja e policëve të Xhevdet Hamzës që e quajti nënën time armike (armike e kujto o Zot nëna ime?!!!) dhe më tregoni a është shumë të kërkohet nga çdo qenie njerëzore që ajo që i ndodhi babbait tim, Ukshin Hotit, Adem Demacit, Ismail Dumoshit e qindra heronjve tjere ishte KRIM?</p>
z. Dritero, unë do t'ju
<p>z. Dritero, un<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë do t'ju sugjeroja q</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë t'ia k</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ërkonit k</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ët</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë vet</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë Agon Hamz</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ës, me nj</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë let</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ër t</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë hapur. Un</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë vet</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë mendoj se Hamza nuk ka asnj</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë arsye q</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë t</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë k</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ërkoj</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë t</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë falur, p</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ër çfar</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë mund t</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë ket</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë b</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ër</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë i gjyshi - por mendimi im nuk ka shum</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë vler</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë n</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë k</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ët</span><span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px; line-height: 22px; ">ë kontekst.</span></p>
More nuk po them të kërkojë
<p>More nuk po them të kërkojë ai të falur pse nuk ekziston, por që Xhevdet Hamza ishte kriminel. Këtë po e them. Agon Hamza publikisht ka dalë dhe ka thënë që Xhafer Deva ishte kriminel. Le ta thotë edhe për gjyshin e tij. Nuk ka standarde të dyfishta. Unë theme dhe për Xhafer dev;n ;sht; kriminel edhe per Xhevdet Hamzen. Do te thoja edhe per babain tim, por babai im e ka kaluar testin e njerzise sepse nuk eshte hakmarrur ndaj pasardhesve te Hamzajve. Por mos e fyeni babain tim duke e relativizuar kriminialitetin e Xhevdet Hamzes. Agon hamza thote qe Hitleri eshte kriminel. Pse nuk e thote kete per gjyshine tij dhe pastaj te gjithe mudn te shikojme perpara.</p>
te lumte dritero.mos u merzit
<p>te lumte dritero.mos u merzit nga keta qe kundershtojne se edhe keta ''shoket'' kozmopolite te hamzes jane bashke me matoshin ,lubonjen e kelmendin e shume te tjere nga kolona e 5-te.roli i tyre sa vjen e dobesohet ne shqiperi dhe forcat atdhetare po forcohen pasi shqiptaret e pane ku i coi krahinarizmi e kozmopolitizmi.shqiperia do te behet sic u programua ne 1912-en ,nje shtet nje komb.shprese eshte brezi i ri i arsimuar qe po perqafon alternativen atdhetare.vetem do pak kohe.</p>
Sic e thote edhe filozofi i
<p>Sic e thote edhe filozofi i cituar nga autori, fundi eshte fillimi. Por duket se z. Hamza e ka marre shume seriozisht kete kthim permbys te gjerave pasi, ne opinionin tim modest, ketij shkrimi nga ana kuptimore nuk i gjendet as fillimi e as fundi. Duke persistuar ne opinionin tim mese modest, ky eshte nje mish-mash filozofik ku nuk harrohet as Karl Marx, qellimi i te cilit eshte qe lexuesi te filloje te vet-analizohet dhe te gjeje semundje - edhe nese semundje nuk ka. </p><p>Mendoj se eshte e tepert qe ne nje realitet tejetej skizofrenik dhe mend-prishes sic eshte ai i shqiptareve ne dy anet e kufirit, nuk ka vend fare per tu dhene lexuesve shqiptare nje doze shtese hypokondrie qe te fillojne e te dyshojne vertet ne vete nese kjo dashuri e re "shqiptaro-kosovare" (ne sensin e dhene nga autori i ketij shkrimi) eshte vertet ndershmerisht e paster apo incest i peshtire.</p><p>Une jam nga ata optimiste naive qe mendoj se pas keqkuptimeve te para te viteve 1990, shqiptaret e Rep Shqiptare kuptuan se kishin shume gjera te perbashketa me ata ne anen tjeter e kufirit; dhe se disa eksponente arrogante e parallinj te tyre nuk ishin fare perfaqesues te tere Kosoves. Keshtu i njohem Kosovaret, me te mirat e keqijat e tyre reale (dhe sigurisht, niveli i arsimimit te shme shqiptareve pas uzurpimit serb te institucioneve ishte i pakenaqshem). Edhe sigurisht shqiptaret e Kosoves krijuan idene e tyre per "ne te Shqiperise" si te papare, si te gatshem te shesim cdo gje per pak pare, por ama edhe si njerez te mire si ata qe ne momente krize ('99) nuk e menduan dy here tu gjendeshin njerezve te tyre qe deri nje dite me pare i quanin me frike thjesht 'kosovare'.</p><p>Po shqiptaret e dy aneve te kufirit u njohen me njeri tjetrin. Dhe me sa me duket mua, e dyja paleve u pelqeu ajo qe pane e takuan. Dhe me gjithe tabjatet e tyre respektive dhe te shumeperfolura, kane filluar te mendojne seriozisht te kalojne me shume kohe me njeri tjetrin dhe te ndertojne nje shtepi te perbashket.</p><p>Rrezik eshte qe kjo te biere ndesh me "mesimet" e Freudit te cituara ne artikull, por per mua keshtu eshte.</p><p>Respekte miqve te mij Kosovare, te njohur apo te panjohur!</p><p>Nga nje "i Shqiperise"</p>
Megjithëse z. Hamza në këtë
<p>Megjithëse z. Hamza në këtë opinion tregon kulturë e dije në fusha të ndryshme, unë jam krejtësisht kundër një gjykimi të tillë sipërfaqësor e të një anshëm. Pse qenka interesant vetëm "... të analizohet raporti i shqiptarëve të Shqipërisë me Kosovën"?! Po e kundërta e kësaj nuk është interesante? Cilët janë argumentet që e nxjerrin se më interesante qenka të analizohet raport i shqiptarëve të Shqipërisë me Kosovës se sa raporti i shqiptarëve të Kosovës me Shqipërinë? Argumenti i vetëm është se qëndrimet dhe bindjet personale të z. Hamza, bashkë me arsye të tjera, gjithashtu personale, besoj ta kenë shtyerë të shkruaj këtë opinion.</p><p>Gjitha ato citime, si gjithmonë të emrave të huaj se ne shqiptarët nuk paskëshim thënë kurrë një gjë të mençur, por përplot përfundime, gjykime e paragjykime por askund asnjë analizë për të kaluarën e raporteve mes dy pjesëve të të njëjtit komb. Se e kaluara e jonë është treguesi më i mirë i të sotmës, dhe kjo nuk mund të ndryshoj kaq shpejt, sa duam të gjithë.</p><p>Unë si person që i njohë, besoj mirë, të dy anët e kufirit, e vlerësoj se ky ishte një shkrim inatçor dhe citimet silleshin për ta bërë shfryrjen e inatit më bindëse, por nuk është realist e nuk i shërben raporteve mes veti.</p><p>Sidoqoftë, unë ndjej pak keqardhje që një person me ngritje të tillë intelektuale bie pre e emocioneve të momentit, e del me përfundime tepër të mëdha por që nuk kanë bazë ku të rrijnë.</p><p>Gëzuar Viti i Ri shqiptarë!</p><p>Jetoni, Prishtinë</p>
Ka mundur ta citojë Ukshin
<p>Ka mundur ta citojë Ukshin Hotin, një ndër mendimtarët më të thellë shqiptarë, por z. Hamza është kozmopolit dhe kombëtarist i konvertuar nga frika që ndoshta mos po bashkohen Kosova dhe Shqipëria dhe më mirë po ndrroj drejtim pak.</p>
Ne qofte se kishte nje mesazh
<p>Ne qofte se kishte nje mesazh shkrimi, mesazhin nuk e kuptova. Me duket se autori ka ngaterruar publikun, une per vete nuk jam specialist i filozofise e i sociologjise e i psikologjise prandaj nuk e kuptoj te gjithe shkrimin dhe nuk i njoh veprat e te gjithe atyre qe permend autori, as edhe konceptet.</p><p>Kuptova veç se, shqiptaret e Tiranes paskan pordhe kur flasin per shqiptaret e Kosoves. Te Tiranes kane pordhe edhe kur flasin per te Durresit, edhe kur flasin per te Elbasanit. Po ashtu Shkodranet, po ashtu Vlonjatet, po ashtu Korcaret, te gjtihe kemi pordhe. </p><p>Pse, me pordhet e njeri tjetrit do te merremi?</p>
Une vete jam nga Shqiperia
<p>Une vete jam nga Shqiperia dhe qe nga viti 2002 per here te pare e kam vizituar reltivisht shpesh Kosoven, Prizrein, Prishtinen, gjakoven, Pejen e disa qendra me te vogla. kam edhe disa miq atje me te cilet cdo here takohme me kenaqesi. Ne ato fillime:) per shkak se jam nga veriu, me shaka beja perkthyesin mes miqve shqiptare e kosovare per temra qe nuk kutpheshin ne menyre te ndersjelle. Normale, ceshtej dialektore.</p><p>Mendoj se gjerat kane levizur per mire qe atehere , jo aq shpejt sa duhet megjithate, bie dakord me z. Hamza; ne nje mase te madhe eprceptimni i njerezve ne Shqiperi per shqiptaret nga Kosova eshte i tille, por mendoj se po leviz dalae ngadale.</p><p>Shqiptaret kane shume paragjykime dhe krahinore mes njeri-tjitrit, pertej Shqiperi-Kosove (Verioir-Jugro; mysliman-ortodoks-katolik; tropojan, lab, qytetar, katundar, skraparlli, shkodran prej Puke, dukagjinas, tepelenas, devolli, lacjan e ku ta di une). Keto jane gjera qe tejkalohne neprmjet komunikimit.</p><p>Nje sforco me e madhe duhet mendoj nga qeverite perkatese. P.Sh do ishte shume me teper me vend te kishim nje autostrade me modeste (ne vend te kesaj qe po rreziokn te fundose parate publike te gjithe shqitareve) dhe pjesen e krsyer ta investonim ne investime me afatgjata te bashkepunimit ekonomik, kulturor, arsimor (vecanerisht) etj. Mendoj se kjo do nje vizion afatgjate dhe programe realiste bashkepunimi te miremenduara. Fatkeqesiht kjo menyre pune shte pertje populzimit deficient te dy qeverive aktuasliht ne pushtet qe flirtojne me koncepte madhore pa bere pune reale.</p><p>Por, per tu kthyer tek shkrimi; jam dakord qe ne nje mase te madhe kam frike se autroi ka te drejte (bazuar ne perceptimet e mia); por prape mendoj se do kalohet me komunikim, p.sh nuk eshte aspak ide e keqe qe shkollat e Shqipeirse te vizitojne kosovone sic ndodh anasjelltas e keshtu "qytetaret"do fillojne te habiten se si "katundaret "e Kosoves p,sh po ia dalin me mire te raujne trashegimine kultuoroe e mjedisin e ndoshta te kuptojne qe jemi po aq qytetare apo po aq katundare (personalisht mendoj se jemi te kjo e dyta) e duhet te bashkojme foract per te ecur para. E me ecje para se bashku nnuk kuptoj bashkimin , pse me duket e pamundur, (sic edhe me duket komode te flasesh gjithe diten per te si nje enderr e larget pa bere asgje), por duke vene nga nje tulle perdite. Ne fund te dites, sado popull dembel, edhe ne themi Gur, gur behet Mur! </p>
Edhe një shkrim i cili qon
<p> </p><p>Edhe një shkrim i cili qon ujë në mullirin e atyre që nuk kursejnë mjete për pengimin e realizimit të ribashkimit të shqiptarëve. E drejtë kjo e natyrshme dhe e ligjshme! </p><p>Dihet, se në të kaluarën mujsharët ndërkombëtar shqiptarët u ndanë dhunshëm në pesë shtete, pasi më parë lejuan, që ky popull autokton në Trojet e tij të lahet në lumenjt e gjakut të vet, shkaktuar nga kama e fqinjëve shovinist dhe grabitqar. Mjerisht, diçka e ngjashme po synohet të arrihet edhe në ditët tona, nga bijtë dhe nipërit e këtyre mujsharëve. Pa dyshim, se si debatet e Agon-it dhe sojsëzëve të ngjashëm shqipfolës, ashtu dhe ky shkrim, rrjedh nga arsenali mjeteve për realizimin e “përçaj dhe sundo”- pengesë serioze për ribashkimin e shqiptarëve!</p>
Artikulli eshte teper
<p>Artikulli eshte teper interesant dhe kerkon lexim te vemendshem. Autori e fillon nga fundi, por le shume per te deshiruar per sa i perket periudhes kohore qe paraqet ky fund. E njejta pyetje vlen edhe per "fillimin". Ai premton te na flas per transformimin e raportit shqiptaro-shqiptar per sa i perket nacionalizmin, por mesojme shume pak mbi kete transformim, pasi ai ndalet vetem tek "fundi" sipas tij, te cilin, sic shkrova me lart, na e le ne dore ta imagjinojme se kujt periudhe i takon apo se cfare perfaqeson. </p><p>I gjithe artikulli ngrihet mbi disa klishe (shqiptaret e Shqiperise perceptojne shqiptaret e Kosoves si katundare, etj) dhe perfundon po me klishe (videoklipi i top channel). Klishete qe hidhen ne artikull nderthurren kalimthi me disa teori te cilat hidhen para syve te lexuesit ne menyre krejt mekanike duke lene shpjegimin jetim. </p><p>Po keshtu nuk kuptohet qarte pse kombi na qenkesh ekskluziv e pse te qenit kosovar perjashton te qenit pjese e kombit. Ky eshte leximi unidimensional qe autori i ben nocionit te identitetit. Se fundmi, kam pershtypjen, ndoshta gabohem, se autori na zbulon shume me shume mbi perceptimet e tij subjektive mbi raportet shqiptaro-shqiptare, sesa na ofron nje lexim objektiv te ketij raporti. </p><p> </p>
O ti Goni...Se nuk kisha as
<p>O ti Goni...Se nuk kisha as durim ta lexoja deri ne fund shkrimin tend! "dimension" edhe jo "dimenzion" gjitheashtu "kompensim" dhe jo "kompenzim".</p><p>Ka disa komente qe te lene pershtypjen qe qarqe te caktuara ne Kosove, jane gati ta anektoj edhe me dhune Shqiperin. Keshtu vazhdoni se e paskeni nisur mire...</p>
Add new comment