18 pyetje mbi 'të shenjtën' e Rudian Zekthit

Postuar në 02 Tetor, 2012 07:05
Koloreto Cukali

Javën e kaluar, Panorama, e më pas Respublica në op-ed-in e vet botuan një përsiatje të Rudian Zekthit të titulluar “e Shenjta”. Duke qenë se e shijova në të lexuar, nuk mund të rri pa shkruar për të, ose siç do vini re, mbi të. Për hir të formës sesi zgjodha të ndërtoj përgjigjen, por dhe për faktin se mund të jetë pak e sikletshme qoftë dhe në kompjuter të kalosh nga “e Shenjta” tek “18 pyetje mbi të shenjtën e Rudian Zekthit”, jam i detyruar të rikopjoj ‘pikat’ e së Shenjtës dhe pjesët e mia tia vë përbri, me gërma të pjerrëta. Shpresoj që të mos e kem fyer autorin me këtë ‘zgjidhje teknike’.

Meqënëse ‘e shenjta’ ime, ka qëlluar të jetë filozofia, mënyra më e drejtë sesi unë mund të shprehem, është përmes pyetjeve. Për mua, dyshimi, është rruga më e drejtë drejt së vërtetës dhe pyetja, është forma më e drejtë për ta respektuar atë të vërtetë.

 

1. E shenjtë është çfarëdo entiteti apo dukuri që themelon, legjitimon apo garanton ekzistencën e përbashkët të një bashkësie njerëzish. Duke e konsideruar jetike këtë ekzistencë në bashkësi, për pjesëtarët e saj gjithë çfarë i bashkon është më e rëndësishme se çfarëdo dhuntie ekzistenciale personale, dhe vetëm nëpërmjet këtij raporti të individëve me bashkësinë fiton statusin e të qenit e paprekshme, e pacenueshme. Pra vetëm ky raport bën të mundshme të shfaqet detyrimi për pacenueshmëri, i cili, nga ana tjetër, e shfaq si dukuri sociale të shenjtën.

A mund të ekzistojë e shenjta në grupime të vogla njerëzish? A mund të jetë vlera e së shenjtës së një tribuje të humbur në Amazonë me atë të një feje të madhe botërore? A ka rëndësi koha kur ky entitet ka lindur? Një e shenjtë e krijuar në këto 800 vjet (si Magna Carta, psh) a është e njëvlershme me një të shenjtë të krijuar 2000 vjet më parë si Krishtërimi?

Nëse unë, im bir, im nip, im atë e im gjysh, gjejmë një entitet që na themelon, legjitimon apo garanton ekzistencën tonë të përbashkët, a mund të themi që kemi dhe ne të shenjtën tonë?

 

2. E shenjta, pra, është një dukuri sociale – nëpërmjet së shenjtës një bashkësi formohet dhe krijon identitetin e saj të dallueshëm nga bashkësitë e tjera. Është e vërtetë se ky koncept zanafillor dhe i përhershëm i së shenjtës është mjegulluar dhe relativizuar në kohën tonë si pasojë e faktit që individët, duke e zotëruar intuitivisht lidhjen mes së pacenueshmes dhe së shenjtës, gjithmonë e më tepër i konsiderojnë realitetet e tyre individuale si të paprekshme duke i shpallur të shenjta. Mirëpo e shenjta nuk është një fenomen individual – psikologjik, por kolektiv – social.

Identiteti i dallueshëm i së shenjtës, përzjerë me detyrimin për pacenueshmëri, a mund të çojë në dhunë? E shenjta, si fenomen kolektiv-social, a mund të përmbajë tensione e dhunë përbrenda vetes, si të gjitha fenomenet kolektivo-sociale? Kjo dhunë, a e modifikon të shenjtën brenda vetes së saj? Dhe nëse një entitet transformohet, a ka gjasa që të jenë ‘më radikalët’ ndaj ‘më liberalëve’ ata që të ndikojnë në formën (ose anasjelltas) e ardhshme të së shenjtës?

 

3. Sepse e shenjta legjitimon apo garanton domosdoshmërinë e të qenit bashkësi të individëve vetëm duke qenë një realitet që i tejkalon pjesëtarët e kësaj bashkësie, një realitet që secili prej tyre i vetëm nuk ia ruan dot paprekshmërinë. Në këtë mënyrë, e shenjta është një nga dhuntitë që dallon (edhe në mungesë të çfarëdo kriteri tjetër) për nga mënyra e të qenit individin nga bashkësia: individi mund të ketë gjëra të paprekshme (por jo të shenjta), kurse bashkësia nëse ka gjëra të paprekshme ato janë pashmangshmërisht të shenjta.

Nëse e shenjta ekziston si entitet vetëm kur një bashkësi ka gjëra të paprekshme, a ekziston e shenjta tek një individ (për shembull një profet) i cili në momentin e ndriçimit është i vetëm me të të vërtetën e vet? Nëse nevojitet më shumë se një individ për të krijuar bashkësinë që mundëson ‘ardhjen në jetë’ të së shenjtës, a mos kjo i heq të shenjtës prejardhjen hyjnore dhe e kthen atë vetëm në një entitet që merr jetë nëse individit të parë të ndriçuar i shtohet një i dytë, e më pas një i tretë derisa të bëhen 1 miliard? Nëse procesi kthehet në të kundërt, pra, nga një miliard, bashkësia reduktohet në 10, 3, 2, 1, nëse anëtarët e saj shuhen një e nga një, a mundet që i fundit i tyre të mbartë të shenjtën brenda vetes? A vdes e shenjta nëse i fundit i Mohikanëve nuk ka vdekur akoma?

 

4. Sa herë që vërehen të paktën dy bashkësi njerëzore të ndryshme nga njëra-tjetra, kjo do të thotë se ato e kanë themeluar dhe garantuar përmes entitetesh të ndryshme domosdoshmërinë e pjesëtarëve të tyre për të ndenjur bashkë, pra do të thotë se ata kanë të shenjta të ndryshme. Prandaj të shenjtat e bashkësive të ndryshme janë të pabashkëmatshme – të papërkthyeshme te njëra-tjetra, në të kundërt, shpallja e tyre si bashkësi të ndryshme do të binte në oksimoron.

A mundet që si në matematikë të ketë elementë që u përkasin dy bashkësive? Nëse po, a ka qoftë dhe një pjesë të bashkëmatëshme, përderisa 2 të shenjta jetojnë brenda një individi? Po kalimi i një individi nga një bashkësi në një tjetër, a deligjitimon të shenjtën vetë, si një entitet që duhej të kishte themeluar dhe garantuar domosdoshmërinë e të qendruarit bashkë? A është ai që ndërron bashkësi një tradhëtar, një ikës, një i pavlerë e i pabesë?

 

5. Kjo papërkthyeshmëri reciproke, në vend që të jetë dëshpëruese, është ngushëlluese sepse ekzalton mënyrën e të qenit të secilës bashkësi. Pranohet se bashkësia tjetër me të qenët e vet të papranueshme ka të drejtën të konsumojë humbjen apo dështimin e vet duke u lënë vetëm në këtë dështim. Edhe pa i shpallur luftë tjetrës, secila bashkësi ekzaltohet së brendshmi më dështimin potencial të tjetrës. Ky ekzaltim i konsumuar së brendshmi është i domosdoshëm për të garantuar paqen mes tyre – duke ruajtur secila të shenjtat e veta, atë që gjithsecila prej tyre e konsideron të paprekshme.

Nëse një individ është i lindur nga dy prindër që u përkasin dy bashkësive të papërkthyeshme e të pabashkëmatshme të të shenjtave, a ka një luftë brenda tij për të shkuar drejt njërës së shenjtë e për të ’vrarë’ të dytën? Zgjedhja e një individi a e poshtëron (siç thuhet më poshtë) njërën të shenjtë, atë që ‘nuk preferohet’? Nëse bashkësitë mund të ekzaltohen për dështimin e tjetrës, a do të thotë kjo që kanë diçka të përbashkët, të paktën nocionin e ‘dështimit’ apo të ‘ekzaltimit’? A mos rrezikon të kthehet ‘ekzaltimi’ në një të shenjtë të tretë, që garanton dhe themelon nevojën që të jenë bashkë (2 entitete përbri që vështrojnë njëra-tjetrën)?

 

6. Mirëpo kjo paqe zgjat për aq kohë sa hiperfuqia e njërës bashkësi konverton në shfaqje të jashtme ekzaltimin që i vjen nga konstatimi i pavlefshmërisë të çfarë bashkësia tjetër e konsideron të shenjtë. Një moment i tillë në varësi të koniunkturës shoqërohet: 1. ose me shpallje lufte, 2. ose me konfirmimin pa luftë të hiperfuqisë së asaj bashkësie që cenoi të shenjtën e tjetrit.

Nëse është kështu, nëse është kaq e përkohshme dhe sigurisht jo themeluese e legjitimuese e domosdoshme e një bashkësie, a mos vallë “paqes” i hiqet e drejta përjetësisht për të qenë e shenjtë? Pra, a mos qenkemi të destinuar të jetojmë pa paqë, por me të shenjtat tona? Që paqja në vetvete të kthehet në diçka të shenjtë, a mos do të thotë që vetëm përmes pikave 1 dhe/ose 2 mund të shkohet deri në eleminimin e të tëra bashkësive të të shenjtës, deri në krijimin e një mega-të shenjte? A nuk do ishte kjo paqë dhe e shenjtë unifikuese?

 

7. Pra, ose luftë, ose poshtërim. Shprehja së jashtmi – për t’u vënë re nga tjetri – e ekzaltimit nga inferioriteti i të shenjtës së tjetrit (ekzaltim për çdoherë i nënkuptuar, por jo i shprehur) është refleks ose i nevojës për ta asgjësuar, ose i nevojës për ta poshtëruar tjetrin. Është shumë e rëndësishme të theksohet kjo: ky cenim i të shenjtës së tjetrit duhet të jetë, ose së paku duket së është shprehje e pakontrollueshme dot e ekzaltimit – i cili si i tillë është i pakuptueshëm, i pashpjegueshëm.

A mund të jetë lufta në vetvete një e shenjtë që mund të themelojë e garantojë të përbashkëtën e pacenueshme të një bashkësie? Ekzaltimi në vetvete, a është një shprehje e të shenjtës? Duke u ekzaltuar për poshtërimin e të shenjtës së bashkësisë tjetër, a mos vallë ne e kemi konsakruar atë (tjetrën) si të shenjtë?

 

8. Sepse nëse te secila bashkësi ndërtohen diskurse racionale dhe kritike ndaj të shenjtës së tjetrit kjo nuk shpie në shpallje lufte apo shpallje arrogance prej hiperfuqisë, sepse ky diskurs kritik nuk konsiderohet si një përpjekje e adresuar për të cenuar të shenjtën e tjetrit, por është një konfirmim i të qenit të kujt e bën këtë lloj kritike; një lloj të folure me veten apo autosadisfaksioni. Sepse e shenjta ka të bëjë me mënyrën unike të të qenit të tjetrit, mënyrë të qeni që përfton një mënyrë tjetër të të qenit të arsyeshëm. Prandaj arsyetimi kritik i së shenjtës së tjetrit konceptohet nga ai të cilit i kritikohet e shenjta si nevojë e brendshme për afirmim, dhe jo si shprehje e jashtme aversioni.

A mund të ketë shanse reale për diskurs racional e kritik për të shenjtën e tjetrit, nëse pranojmë se të shenjtat janë të pabashkëmatshme? Nëse analizimi i së shenjta jonë është e vetmja mënyrë për të kuptuar se ç’do të thotë ‘e shenjtë’ dhe për tjetrin, dhe këto të shenjta nuk kanë asnjë pikë takimi, janë pra, të pabashkëmatshme, me çfarë ‘metri’ do të mund të ngremë kritikën? A mund të ketë kritikë pa pasion? A mund të ketë të shenjtë pa pasion? A mund të jetë pasioni një e shenjtë më vete e sa vlerë ka një diskurs kritik mbi këtë të shenjtën e fundit?
9. Mbështetur mbi konsiderata të tilla teorike mbi të shenjtën, ne mund të shpjegojmë trazirat e sotme në territoret e banuara nga myslimanët. E vërteta është që në Perëndimin e krishterë (ashtu sikurse në qytetërimin islam) nuk kanë reshtur veprat teologjike apo titujt nga zhanri i orientalizmit me kritika dhe dekonstruktime të së shenjtës së myslimanëve. Dhe këto nuk kanë shkaktuar asnjëherë luftë apo reaksione masive, sepse siç thamë më lart, nuk janë konceptuar si cenim i së shenjtës së tjetrit, por si konfirmim i forcimit të së shenjtës së vet si e ndryshme nga ajo e tjetrit.

Çfarë parametri mund të përdoret për të ndarë ‘veprat’ që konfirmojnë forcimin e së shenjtës sonë nga veprat që ‘na shpallin luftë’? Nqs cartoons janë një causus belli, pyes veten, çfarë mund të jetë? Kush i shpall kriteret? A ka vend për abuzime (sidomos në bashkësitë me disa miliardë anëtarë) që një person, një këshill personash, ose një turmë prej 1 milion personash të marrin përsipër një reaksion që ndoshta nuk ka marrë ‘bekimin’ e krejt bashkësisë? Nëse, qoftë dhe një anëtar i bashkësisë nuk bie dakort me reaksionin ndaj 1 provokimi, a cënon kjo vetë të shenjtën si shprehje e domosdoshmërisë së bashkësisë si e tërë? 

 

10. Në të kundërt, libra si “Vargjet satanike” të S. Rushdies, karikaturat daneze apo franceze, filmat holandezë apo koptë, në mos si shpallje e gjendjes së luftës janë konsideruar si shpallje e hiperfuqisë poshtëruese. Nga sa thamë më lart, kjo vjen ngaqë duke qenë vepra arti (pavarësisht nga cilësia) ato janë jokonceptuale, shprehje e nevojës së papërballueshme për të shfaqur jashtë ekzaltimin e brendshëm që është e vetmja provë e përkthyeshme e inferioritetit të së shenjtës së tjetrit.

A i kishin lexuar ‘Vargjet Satanike’ të Salman Razhdisë turmat që kërkonin dënimin me vdekje të tij? ‘Poshtërimi’ nga bashkësia tjetër, a është ekuivalent me luftën? A pati një diskurs kritik për të kuptuar të shenjtën e lirisë së shprehjes që ka bashkësia perëndimore? Nëse shumica e një bashkësie është dakort me vrasje, djegie e shkatërrime si reaksion ndaj një bashkësie tjetër (sepse nuk dua ta besoj që 1 miliard njerëz të tërë duan vrasje ambasadorësh, djegie flamujsh e shkatërrime ndërtesash), a mos vallë kjo e bën të shenjtën një entitet demokratik? A mos është e shenjta një entitet demokratik që e zgjedh reaksionin e vet me ‘vota’ ndjeshmërie? A e copëton kjo ‘demokraci’ të shenjtën? Një e shenjtë e copëtuar, ka vlerë po aq sa një e shenjtë kompakte?

 

11. S’është e vërtetë (të paktën s’është e saktë) mbrojtja që u bëhet nga qarqe të caktuara politike apo kulturore në Perëndim këtyre shprehjeve agresive të hiperfuqisë, duke i legjitimuar në emër të lirisë së shprehjes dhe lirisë së shtypit. S’është e saktë se këto janë shprehje e lirisë së shprehjes, sepse liria e shprehjes nuk përfshin në asnjë rast lirinë për ta poshtëruar tjetrin. Dhe s’është e saktë se janë pjesë e lirisë së shtypit: shtypi në thelb është vend ekspozimi informacioni dhe opinionesh, dhe jo veprash arti. Dhe opinionet kundër myslimanëve nuk kanë shkaktuar ndonjëherë gjendje stresi dhe trazirash në botën islame. Ekspozimi i veprave të artit është një aksesor i shtypit dhe jo funksioni i tij kryesor. Dhe vepra e artit duke qenë një atakim jokonceptual i së shenjtës vjen nga thellësia i të qenit të atyre që e kryejnë këtë cenim,duke kryer kështu një theksim brutal të papërkthyeshmërisë së qytetërimeve te njëri-tjetri dhe një tendosje të rrezikshme të kufijve të puthitur midis tyre.

A janë cartoons shprehje agresioni hiperfuqie? A është liria e shprehjes një vlerë njerëzore trans-religjioze që na bashkon si racë njerëzore? Pa lirinë e shprehjes a do mund të ekzistonte e shenjta (të paktën disa prej tyre)? Nëse liria e shprehjes vjen me kusht, a çon kjo në vetë censurë? Auto-censura  a nuk mban era totalitarizëm? Totalitarizmi, sa larg është nga diktatura? Mbase mund të jesh i shenjtë, por a mund të jesh dhe ‘njeri’ nën diktaturë, qoftë kjo dhe diktaturë e të shenjtës?12. Duke qenë e shenjta një entitet që e kalon individin dhe që garanton me ekzistencën e saj domosdoshmërinë e ekzistencës së një bashkësie njerëzish, prandaj nuk mund të cenohet pa shkaktuar reaksion: ajo përfaqëson arsyen e papërkthyeshme të të qenit të tillë të pjesëtarëve të kësaj shoqërie. Po ashtu: duke qenë e papërkthyeshme, e shenjta është e pacenueshme ndaj çfarëdo kritike apo dekonstruktimi; ajo mund të cenohet vetëm duke e prekur – duke vendosur kontakt fizik me të, pra duke e përdhosur. Veprat e artit që atakojnë të shenjtën manifestojnë përmes imazheve këtë kontakt fizik – cenimi dhe përdhosjeje të së shenjtës.

A është vërtet e papërkthyeshme dhuna? A nuk e kemi pasur ne shqiptarët një përvojë të gjatë me diktaturën, auto-censurën shoqëruar me dhunën e bashkësisë shoqërore (lexo Partia, Fronti, B.P.,) ndaj bashkësisë artistike që provokonte bashkësinë socialiste? Një gjë nëse nuk ishte e drejtë atëherë, a mund të jetë e drejtë tani?

 

13. Por, siç e thamë, ndoshta thelbi i vërtetë i trazirave të sotme është modifikimi i konceptit të së shenjtës. Ndryshe nga çka qenë përherë, në shoqërinë e sotme postmoderne e shenjta nga një realitet sociologjik është shndërruar në një realitet psikologjik, paçka se ky shpërndërrim në vetvete është nul. Dhe nëse ky shndërrim ndodh, do të thotë se nuk ka më bashkësi, por vetëm individë secili me të shenjtën vetjake.

Realiteti psikologjik i të shenjtës, a nuk e bën atë më njerëzore? A mundet që e shenjta të zbresë tek njeriu, dhe të modifikojë totalitetin e bashkësisë? Apo është jashtë njeriut e ky nuk lejohet të ketë akses në të? Nëse ka akses, pse të mos e modifikojë? A është i lirë njeriu? I lirë për ta modifikuar të shenjtën së bashku me shumë të tjerë brenda bashkësisë së vet? A nuk është ky evolucion i pashmangshëm i shoqërisë? A mos janë shndrruar bashkësitë në ishuj? Ishuj, nga ku askush nuk lejohet të largohet?

 

14. Por si mund të realizohet ky shenjtërim vetjak kur e shenjta është ajo që njëherazi tejkalon dhe garanton subjektin që i nënshtrohet kësaj shenjtërie? Përgjigjen e kësaj pyetjeje e kemi tashmë para syve: vetëm duke shpallur si arsye të ekzistencës së individit dëshirat dhe impulset e tij të papërkthyeshme dot për secilin nga të tjerët dhe që për individin në fjalë janë të paprekshme: as mund t’i kundërvihet, as t’i censurojë, as t’i tjetërsojë, përderisa arsyeja e të qenit të tij janë vetë ato.

Kur thamë në fillim se “E shenjtë është çfarëdo entiteti apo dukuri që themelon, legjitimon apo garanton ekzistencën e përbashkët të një bashkësie njerëzish”, a thua nënkuptuam që ajo është fillimi e fundi i jetës e nuk ekziston gjë tjetër përveç saj? Nëse nuk ka asgjë tjetër përveç të shenjtës, as individë e as jetë, as liri shprehjeje e liri zgjedhjeje, a mos vallë kështu i kemi hequr “by definition” të drejtën matematicienëve, artistëve, agnostëve e shumë bashkësive të tjera që të kenë të shenjtën e tyre? A mos vallë, by definition, e shenjtë i bie që të jetë vetëm religjioni dhe asgjë tjetër jashtë tij? A mos vallë unë, im bir, im nip, im atë e im gjysh, nuk krijojmë dot një të shenjtën tonë veçse nëse është religjioze? A mos e varfëron kjo jetën e individit, pavarësisht se mund të pasurojë atë të bashkësisë?

A mos vallë me ‘të shenjtë’, deri tani paskemi kuptuar vetëm religjionin??

 

15. Dhe veprat e artit në këtë kuptim janë shprehje e shenjtërisë vetjake (pavarësisht cilësisë së tyre) të atyre që i krijojnë. Në këtë kuptim, në kohën që po jetojmë veprat e artit akoma më tepër duke e rezervuar për vetë shenjtërinë, e prekin përmes përfaqësimit simbolik të imazheve shenjtërinë përtejindividuale të religjionit, duke e cenuar atë.

Nëse e shenjta është vetëm religjioni, çfarë kuptimi ka pra arti? Pse duhet të ekzistojë? A mos duhet ta zhdukim?

 

16. Çka thamë është e mjaftueshme për të shpjeguar reaksionet ndaj filmit të producentit kopt, por edhe karikaturat e gazetës franceze. Kjo gazetë ironizon pikërisht të drejtën e myslimanëve për të pasur të shenjtën e tyre si vlerë themelore e bashkësisë ku bëjnë pjesë. Duke mos e fshehur ironinë e saj, gazeta duket se nuk ka për qëllim të poshtërojë myslimanët, por t’i ndihmojë ata të emancipohen duke mos këmbëngulur më në natyrshmërinë e të pasurit një të shenjtë të përbashkët, pra në natyrshmërinë e të qenit një bashkësi. Mirëpo ky është një veprim kundërthënës: nëse qëllimi i sinqertë i gazetës është të emancipojë myslimanët duke u treguar atyre se shenjtëria është një konstruksion mitologjik që pengon emancipimin e shoqërisë, rruga e zgjedhur për ta bërë këtë është për çdo herë e gabuar: e shenjta mund të kritikohet, por nuk mund të tallet apo ironizohet.(Duke mos llogaritur këtu që për vetë myslimanët në mënyrë po ashtu të sinqertë është e vërtetë e kundërta: prania e së shenjtës është e vetmja mundësi e emancipimit, kurse mungesa e saj është provë e mjaftueshme e degradimit).

A ka ndonjë shans që reagimi ndaj Vargjeve Satanike, cartoons-ave apo filmit kopt të mos ishte me fatwa, me djegie e vrasje, por të ishte vetëm me pyetje? A mundet, që kjo pyetje të ishte: ‘ndoshta e kemi keqkuptuar’? Lost in translation? Dhe fundja, mos po themi që ironia e tallja (qoftë dhe kur bëhen mbi të shenjtën) janë krime kapitale për të cilat regjisori kopt meriton të vdesë? Një bashkësi që ironinë e dënon me vdekje, çfarë ruan në xhep për të ardhmen?

(Emancipimi a nuk nënkupton zhvillim, evoluim, ndryshim? Nëse po, a nuk biem në kundërshti me faktin që e shenjta nuk mund të transformohet? A nuk është e shenjta e shkruar në gur? Cilat janë armët e emancipimit të një bashkësie, përderisa librat, vizatimet e filmat nuk janë armë dhe ironia e tallja janë krime të ndëshkueshme me vdekje?)

 

17. Në këtë marrëdhënie qëndrojnë filmi “Pafajësia e myslimanëve” dhe karikaturat e “CH.H”: filmi kopt ndjek një qëllim të gabuar: të shpallë luftë, apo të poshtërojë dhe për këtë ka zgjedhur metodën e duhur: një vepër arti. Kurse karikaturat e gazetës franceze ndjekin një qëllim të mirë: një bashkësi njerëzore që ato e konceptojnë të prapambetur, ta emancipojnë, por për këtë kanë zgjedhur metodën e gabuar: një vepër arti.

A mund të qendrojnë fjalët: ‘metodë’, ‘gabuar’ dhe ‘art’ në të njëjtën fjali? A mos vallë dhe këtu jemi ‘lost in translation’? A mos vallë ajo që njëra bashkësi quan ‘art’ dhe ajo që bashkësia tjetër konsideron ‘art’, janë fare të papërputhshme? Në këtë rast, në emër të së shenjtës, a mos nuk ka rrugë tjetër përveçse të kapim armët? Pra, mos kemi arritur në pikën e parafundit të trajtesës me 1 opsion të vetëm, luftën?

 

18. Dhe ky mund të jetë konkluzioni i fundit: nuk kemi të bëjmë me një përplasje mes një qytetërimi të emancipuar, të civilizuar nga shenjtëritë mitologjike të imponuara njeriut nga jashtë për ta mbajtur atë të nënshtruar dhe një qytetërimi anakronik të pacivilizuar ende nga mitologjia. Në të vërtetë kemi të bëjmë me përplasje mes dy shenjtërive. Shenjtërisë laike të individëve postmodernë për të cilët e shenjta (pra garantuesja e papërkthyeshme dot e ekzistencës së tyre) është çfarë vjen nga pjesa më e thellë, më imtime e njeriut; dhe shenjtërisë religjioze për të cilën e shenjta është përherë një realitet përtej njeriut – ngushëllim i vetëm për paplotësinë e tij. Në varësi të faktit se nga cila anë do të kalojë epërsia, do të përcaktohet e ardhmja jonë jo shumë e largët, nëse do të jetojmë në bashkësi apo vetëm si individë të papërkthyeshëm te njëri–tjetri.

A ka jetë jashtë të shenjtës? A ka shenjtëri brenda jetës njerëzore si e tillë? A mund të jetë e shenjtë e vërteta? Madje, a thua ekziston fare ajo? Nëse individi është një zero jashtë bashkësisë që e legjitimone themelon të paprekshmen universale, dhe nëse e vërteta e ka rrënjën mu te ky individ, a mos vallë e vërteta jashtë bashkësisë vdes? Dhe nëse unë e ti, bashkë me shumë të tjerë biem dakort që regjisori kopt meriton të vdesë, a është e shenjta jonë e vërtetë? Nëse bëhemi 1 miliard kundër tij, dhe e vrasim, bashkë me karikaturistin, bashkë me Salmanin, a do të mund të flemë të qetë në shenjtërinë tonë?

Me siguri që po.

 

 

Comments

Submitted by Anonim (not verified) on

<p><em>Zekthi me kete persiatje legjitimon praktikisht edhe dhunen, edhe nacionalizmin, edhe radikalitetin fetar. Ne thelb, kete persiatje te Zekthit mund ta konsiderojem edhe nje manifest te seleksionit shenjteror: e shenjta me e forte fiton. </em></p><p>njerez te cmendur!</p><p>&nbsp;</p>

Submitted by Dalan (not verified) on

<p>Cfare dhune legjitimon? S&#39;paske kuptuar gje nga shkrimi i Zekthit. Me e keqja eshte se edhe moria e pyetjeve te Cukalit, tregojne nje gje te vetme, faktin qe edhe ai e ka keqkuptuar ne menyre te frikshme.</p><p>Ne asnje moment Zekthi nuk legjitimon dhunen. Ajo qe ben shkrimi i tij, eshte te tregoje sesa papjekuri tregohet sot nga ajo pjese e botes moderne, qe nuk denjon te kuptoje premisat e shume nejrezve qe nuk mbrojne pikepamjet moderniste. Shkrimi i Zekthit, tregon se reagimi i intelektualeve liberale, eshte ne te njejtin nivel me barbarine popullore te protestave te dhunshme. Ndryshimi eshte se, ne rastin e protestave, dhuna eshte e prekshme, ndersa ne rastin e karikaturave, vargjeve satanike apo filmave antifetare, dhuna eshte verbale. Dikush mund te thote se dhuna fizike nuk eshte njesoj me dhunen verbale. Patjeter, qe po, por, kur marrim para sysh se kemi te bejme me nje situate, ku dhuna e vendeve arabe ushtrohet nga turmat, ndersa ajo e modernisteve liberale ushtrohet nga intelektualet, atehere, kam pershtypjen se gjerat e humbin edhe barazpeshen ne kandar. Mbi te gjitha, ku eshte ndryshimi midis atij qe shan me fjale nje Profet, nga ata qe djegin flamurin e nje kombi?! Te dyja jane e njejta gje, poshterimi.<br />Me pak fjale, shkrimi i zekthit, kerkon te emancipoje fillimisht inteligjencen liberale, per t&#39;a ndihmuar te hapet ndaj kuptimit te nje realiteti, perpara se te marre persiper ta emancipoje ate.</p><p>Perpjekja juaj per ta pare shkrimin e Zekthit si nje apologji per dhunen, tregon se ju jeni vete pjese e problemit dhe jo e zgjidhjes.</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>Zekthi, shqiptari i panjohur i provinces, kerkon te emancipoje inteligjencen liberale perendimore? Me ndje, por a ka arrogance me te madhe se sa kjo? Megaloman!</p><p>Le te emancipoje se pari veteveten qe te mos vazhdoje te&nbsp; justifikoje dhunen dhe barbarine kolektive ne emer te se shenjtes kolektive; e pastaj te emancipoje ata qe kryejne dhunen - sepse keta atakojne e asgjesojne asgje me pak se sa vete jeta!!! Jeta eshte gjeja me e rendesishme, qe, ne terma fetare, na e jep dhe e merr vetem Zoti!</p><p>Pastaj, cfare quhet ketu emancipim? Nenshtrimi i individit se shenjtes kolektive? Shnderrimin e individit ne ushtar te se shenjtes qe, tek e fundit, eshte subjektive e asgje me pak sesa ideologjike dhe politike, dhe keshtu sic e ka parashtruar Zekthi: Dogmatike? Dmth, shqiptari i nenshtruar dje ideologjise nacional komuniste, qe&nbsp; ne emer te kesaj se shenjte spiunonte e vriste deri edhe vellane e tij, ishte nje shqiptar i emancipuar, kurse intelektuali liberal qe guxon te thote te verteten, te provokoje nje diskutim mbi te shenjten, qe ne vetevete eshte edhe nje provokim qe intelektuali liberal ja ben edhe vete vetevetes, eshte nje intelektual qe duhet te emancipohet nga misioneri i &quot;emancipimit&quot; Zekthi, duke iu nenshtruar te shenjtave te Zekthit? Dmth, Hitleri ishte nje i emancipuar sepse tek e fundit i sherbeu te shenjtes se tij: Reich-ut te Trete, races se paster gjermane, mireqenies e lavdise se kesaj race? Dmth, gjermanet qe iu nenshtruan kesaj te shenjte te Hitlerit, dhe u shnderruarn ne ushtare duke shkaktuar miliona viktina ane e mbane, plus milionat e cifuteve qe i spastroi ne dhomat e gazit) ishin te emancipuar? Kur t&#39;ju vrasin ty dhe Zekthin ca nga te nje shenjte tjeter, ne ne fakt duhet t&#39;ju shohim ju teksa ju shkojne ne hell te gjalle e te mbajme fjalime emancipuese, e te justifikojme dhunen, ne vend t&#39;ju ndihmojme e t&#39;ju shpetojme?</p><p>Thank you Zekthi e Dalan, por JO!</p>

Submitted by Rrofeshate (not verified) on

<p>A nuk te duket pak si raciste kjo pergjigja? Ska ndonje problem qe nje katundar, provincial t&#39;i jape mendje ne tjeter katundari provinacial qe i duket vetja qe di gjithcka. Me pak fjale ca problemi ka qe Zkethi t&#39;i jape mendje nje katundari Indie apo nje katundari kopt apo edhe ty e mua? Nejse merr mundimin t&#39;i kthesh nje ergjigje gjithmone nese arrin ta kuptosh Zekthin se ate duhet me e lexu dy apo tri here se si katundare qe eshte nuk shpjegohet mire qe ne here te pare ai, provinciali.</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>Jo, nuk me duket aspak raciste. Ishte e shumta cinike. Ndryshon muhabeti kur dikush thote thjesht mendimin e tij. Por, te dalesh e te thuash: une po ju emancipoj ju, intelektuale te Perendimit, eshte asgje me pak se megalomani. E ben autorin qesharak. Dhe ca me shume qesharak e bejne keto argumentat tuaja me dy apo tre here leximi Zekthin, me nocione katundari dhe fshatari - njerez me mendje te molisur me absurdin e elitaritetit, qe ne fakt eshte perpjekje per t&#39;u vecuar nga grupi, ne nje pozicion me superior kulturor. Jane bere te modes keto mbrockulla mes elitave te tiranes, qe sa me shume distancohen nga katundaret e fshataret aq me provinciale shfaqen.</p><p>Por ketu une nuk po argumentoj me Zekthin (argumentimi eshte tek komentet e tjera), sepse nuk eshte ai qe ja ka mveshur kete rol emancipator vetes, te pakten jo ne artikullin qe diskutojme, por po ja mveshni ju - grupi qe e adhuroni dhe perpiqeni t&#39;ia impononi publikut opinionin dhe madheshtine e Zekthit, a thua se ky eshte nje specie e jashtezakonshme. Ose me mire, po e shnderroni ne nje te shenjte kolektive per te cilen pastaj te vrisni, tamam sipas midese se Zekthit (tezave te tij).</p><p>Si per te na provuar se sa subjektive jane te shenjtat.</p>

Submitted by dalan (not verified) on

<p>Arroganca e Zekthit per te emancipuar inteligjencen liberale perendimore, eshte e njejte me po kaq arrogance sa kjo e jotja, ne pretendimin per te emancipuar Zekthin. Vec ka nje ndryshim ketu, qe legjitimon megalomanine e Zekthit dhe jo tenden. Zekthi po &quot;emancipon&quot; inteligjencen liberale perendimor, duke e njohur dhe kuptuar ate, per me teper, duke u bazuar nga autore te tjere perendimore joliberale, ndersa ti po rrekesh ta emanciposh Zekthin, pa e njohur hic e pa e kuptuar fare ate cfare ai ka shkruar.<br />Ne fakt, shkrimi nuk synn te emancipoje inteligjencen perendimore, sepse nuk eshte shkruar per nje audience perendimore, por synon te emancipoje publikun liberal si puna jote, qe mbetet i ndrydhur ne skemat totalitariste liberaliste. Ne fakt, Zekthi nuk eshte aq utopist sa te besoje vertete se do te emancipoje te indoktrinuar si ty, por thjesht te ofroje teza me serioze ne shpjegimin e ketij debati, duke treguar qe kjo inteligjence totalitarisht liberale, ka nevoje te emancipohet pike se pari per vete.</p><p>Emancipim, ne rastin konkret, nuk quhet ajo me cfare ti na paragjykon ne (nese ka ndonje &quot;ne&quot;, midis meje dhe Zekthit, sic i njeheson ti gjerat), por me emancipim, kuptohet clirimi prej paragjykimeve ne vleresimin e tjetrit. Perfundimi eshte qe ti jo vetem qe nuk clirohesh nga paragjykimet ndaj asaj pjese te votes qe ndjehet e fyher nga &quot;provokime banale liberale&quot; si ato qe ti mbron, por ti paragjykon edhe ata qe argumentojne pse paragjykimi yt eshte problematik, dhe madje shkon deri aty sa thirrjet e drejta per t&#39;i pare gjerat me kthjellet, i konsideron si legjitimim te dhunes. Me duket se ngjashmeria me Hitlerin eshte e qarte se nga anon.</p><p>Qe te ta sqaroj pak, Zekthi nuk thote qe njerezit duhet te behen ushtare te se shenjtes duke vrare kedo qe flet kunder saj. Perkundrazi, ajo qe Zekthi po thote, eshte se militantizmi i nje pale nuk justifikon pendantizmin dhe vulgaritetin intelektual te pales tjeter. Ndersa ti vazhdon me te njejtin avaz duke i ndare njerezit ne pale, dhe kedo qe nuk eshte ne palen tende e barazon me palen e dhunshme te turmave ne rruge. Ajo qe po perpiqemi te sqarojme eshte pikerisht se, ajo qe beri Hitleri eshte krejtesisht e gabuar, por kjo nuk legjitimon aspak te drejten per te bere te kunderten. Fakti qe Hitleri kish te shenjte racen arjane (nuk mendoj se mund te qendroje kjo ne vetvete, por po e marrim te tille), kjo nuk i ben te drejta provokimet e mundshme intelektuale te, bie fjala, zezakeve per te fyer e poshteruar racen e bardhe. Ne kete menyre, kemi rene ne te njejtin nivel me Hitlerin. Ne rastin konkret, ajo qe Zekthi ka thene, eshte se, fakti qe turmat reagojne ne menyre iracionale te dhunshme, kjo nuk i jep te drejte intelektualeve snobiste liberale, te &quot;provokojne&quot;, duke fyer gjerat e shenjta te nje te pestes se botes.</p><p>Ne fund fare, une nuk shqetesohem vetem kur me vrasin mua. Patjeter qe me shqeteson cdo jete e pafajshme qe hubet per faj te budallallekut kolektiv njerezor. Por kjo nuk me shtyn mua qe te peshtyj mbi gjerat e shenjta te te tjereve.</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>Duke perdorur linjen tende te argumentimit:</p><p>Ti bashke me Zekthin po perpiqeni &quot;te analizoni&quot; vetem anen e provokatoreve, sepse kjo ju intereson! Sepse ju jeni &quot; emocionalisht&quot; dhe &quot;shpirterisht&quot; ne anen e atyre qe kane kryer dhunen. Keta jane dy here viktima: njehere sepse u provokuan nga liberalet perendimore (brockull! sepse nuk mund t&#39;i futesh te gjithe ne nje thes, sic po ben ti me Zekthin, duke na e shnderruar intelegjencen liberale ne nje mase homogjene - ky lloj perdorimi i nocioneve eshte asgje me pak se populizem, nuk ka te beje me analizen - ose eshte analize por analize populiste) dhe heren e dyte sepse vrane ne gjendje te provokuar (afekti, sic vret burri gruan kur e kap me dashnorin ne krevat).</p><p>Por: 1) nuk mund te vesh barazine midis provokatinit nga ana e <strong>individeve</strong> te cmendur, te papergjegjshme, te indoktrinuar, misionere apo exibicioniste - sic eshte rasti i autoreve te filmit apo karikaturisteve dhe gjithe <strong>inteligjences liberale</strong> apo jo liberale. 2) Nje inteligjence nuk do ishte e tille nese nuk do provokonte - dhe ketu, me duhet te them se kjo inteligjence ka hequr dore nga provokimet, me perjashtime te rralla si ajo e Gunther Grass. Per hir te faktit, ata qe po e provokojne me shume debatin intelektual jane intelektuale te ardhur nga bota muslimane, duke fshehur mbas sofizmave justifikimin e realitetit te botes muslimane ku mbozoteron feja politike, pra feja shteterore.</p><p>Por, ajo qe nuk mund te vihet barazia eshte ajo midis provokimit te nje individi dhe barbarise se turmes - kjo e fundit VRAU! Ka bere nje krim, ka bere KRIMIN e KRIMEVE dhe Zekthi bashke me ty nuk perdor nje fjale te vetme per te denuar kete barbari apo per te analizuar indoktriminim radikal fetar te turmave qe i con keto te ekzekutojne asgje me pak por vete jeten.</p><p>Emanciponi fillimisht veten tuaj me humanizem, me ndjeshmerine per jeten dhe pastaj filloni te emanciponi tjetrin se si ta perdore apo jo fjalen e lire!</p><p>&nbsp;</p>

Submitted by Dalan (not verified) on

<p>Tani, ne qofte se ti ke pasqyren e shtriges se Borbardhes per te ditur te fshehtat e botes, atehere ke te drejte te tregosh se ne anen e kujt jemi shpirterisht e emocionalisht une dhe Zekthi. Nese jo, atehere deklarimi i kategorizimit qe ti me ben pa me njohur (kjo vlen edhe per Zekthin), nuk eshte gje tjeter vetem se shfaqje e paragjykimeve te tua. Nga fjalet e mija, e sigurisht edhe nga shkrimi i Rudianit nuk del asgje nga gjithe sa thua. Perkundrazi, une e kam theksuar disa here se ajo qe bene turmat nuk ka justifikim. Vrasja eshte nje krim dhe natyrisht autori i krimit eshte kriminel. Nuk ja vlen te pohojme se krimi eshte i keq, sepse nuk mendoj se eshte ky niveli ku duhet kycur ky debat.<br />Ne te njejten menyre, gjithe sa thua eshte vetem shpalosje e hermetizmit tend paragjykues dhe asgje tjeter. Une kam po kaq te drejte te them se ti po legjitimon fyerjen, poshterimin dhe gjuhen e urrejtjes fetare, duke qene shpriterisht dhe emocionalisht, ne anen e provokatoreve si ata qe prodhuan ate palo-film. Ndersa sa per sugjerimet e tua per humanizem, keto jane brockulla pa lidhje. Ne kete drejtim, une kam shume here me teper te drejte te ta kerkoj kete pasi nese nuk respekton gjerat me te shenjta te tjetrit, nuk mund te deshmosh humanitet.</p><p>Po pergjigjem shkurtimisht dy pikave qe ti parashtron, duke shpresuar se do te kesh vullnetin te pranosh logjiken time.</p><p>Nuk ve asnje barazi midis vrasjes dhe provokimit (Ndonese, provokimi mund te coje gjithashtu ne vrasje duke kultivuar urrejtjen) dhe gjithashtu, nuk ve asnje barazi midis te gjithe liberaleve. Analogjia ketu behet me pergjithesime qe duan te godasin nje mendesi dhe nuk ka per qellim te gjeje nje thes ku te fuse te gjithe njerezit e nje ideologjie. Por, meqe jemi ketu, as ti dhe askush tejter, ne te njejten menyre nuk ka te drejte te vendose barazi midis vrasesve te ambasadorit dhe muslimaneve ne pergjithesi, e aq me pak Islamit si fe. Dhe nuk ka pike logjike te thuash se, meqe po reagon ndaj provokuesve, atehere ti po mbron vrasesit.</p><p>Nga ana tjeter, pergjithesimi im eshte me i sakte, sepse une perfshij ne kete &quot;thesin&quot; tim, te gjithe njerezit qe mbrojne provokimin (qe ne rastin konkret eshte ofendim e poshterim i i gjese me te shtrenjte te nje pjese aspak te vogel te globit dhe nuk kemi te bjeme me provokim intelektual per te prodhuar reaksione racionale), ndersa ti ne thesin tend, fut cdo musliman, apo qofte edhe cdo musliman qe reagon ndaj fyerjes se Profetit te tij. Besoj, arrin ta besh diferencen</p><p>Ndersa ne lidhje me barazine midis vrasesve dhe ofenduesve te Islamit, je ti qe nuk po rrok premisen nga niset reagimi i Zekthit. Ti thua se vrasja eshte me e rende se provokimi apo ofendimi. Normal qe po. Por, ne po diskutojme per tjeter gje. Analiza niset nga premisa e nivelit te pergjegjesise qe duhet kerkuar. Ajo qe une po them eshte se nuk mund te kerkohet i njejti nivel pergjegjesie ndaj te dyja paleve. Realisht eshte krejtesisht e palogjikshme te vendosesh ne nje kandar, turma njerezish anonime me intelektuale qe shkruajne libra, botojne karikatura apo prodhojne filma.</p><p>Ti do te thuash se keta jane thjesht individe. Dakrot, por edhe ata qe vrane ambasadorin amerikan jane thjesht individe. Nga ana tjeter, &quot;provokatoret e tu&quot; se bashku me ata qe i mbeshtesin e i mbrojne ne emer te lirise se fjales, perfaqesojne nje kategori njerezish dhe nje mendesi te perhapur, dhe eshte pikerisht kjo objekti i reagimit te Zekthit.</p><p>Shkrimi nuk merr persiper te thote qe vrasja eshte e keqe se nuk ia vlen me harxhu bojen e gazetes per kete. Patjeter qe vrasja duhet denuar, por ka pa fund prononcime per kete gje sa nuk ka perse te riperserisim te njejtat fjale. Por, vrasja nuk duhet te justifikoje kurrsesi gjuhen e urrejtjes qe prodhohet ne menyre intelektuale nga kategoria per te cilen une po flas. Duke perjashtuar jetet e humbura, ne njefare menyre te dyja palet jane ne te njejtin nivel humaniteti apo dehumaniteti. Te paret fyejne perendimin duke djegur flamuj, ndersa te dytet, fyejne lindjen ne menyre verbale. Ndermjet tyre, une mund ta pranoj qe eshte normale qe turmat te jene pa tru, ne vendet arabe e ne gjithe boten. Djegje dhe dhune ka patur kudo ne bote neper protesta te ndryshme, nga Londra deri ne Greqi. Nese histeria libiane apo afgane duket me e shemtuar per shkak te varferise dhe faktit qe protestuesit nuk jane te veshur me xhinse, kjo nuk ndryshon asgje ne nivelin krahasimit ne raport me humanitetin dhe racionalitetin. Por ajo qe eshte me e rende per mua eshte lajthitja e njerezve te penes, te cilet prodhojne urrejte qe sjell doemos jete njerezish, nga te marret &quot;tane&quot; dhe &quot;tuaj&quot; ne fund. Sic thote Pol Xhonson, boten nuk e kane shkaterruar te marret, por te mencurit (intelektualet).</p>

Submitted by Relapso (not verified) on

<p>O Cukal, Zekthi i bie gozhdes, ndersa ti patkoit. Qe ta kuptosh me mire, Zekthi nuk ka bere gje tjeter veçse nje zberthim banal te disa parimeve fetare, pak a shume&nbsp;ate&nbsp;qe bejne studentet ne vitin e pare te medresese. Ky tekst permban raportin e individit me besimin, me shoqerine dhe institucionet sipas sherihatit.</p>

Submitted by dalan (not verified) on

<p>Ajo qe ka bere Zekthi relapso, nuk eshte gje tjeter vetem se interpretim i realitetit nepermjet teorive moderne socio-psikologjike. Mund te gjejme sa te duash referenca autoresh serioze per ato cfare ai shpreh.<br />Gjithsesi, nese niveli i shkrimit te tij ishte per vitin e pare te nje medreseje, me vjen keq te them por ti do te mbeteshe ne klase ne kete medrese.</p>

Submitted by alban (not verified) on

<p>O Relapso! Ashtu siç si i ke shtuar fjalës sheriat nje &quot;h&quot; të paqenë, ashtu dhe e ke pare shkrimin e Zekthit me përçmimin e hijes se kësaj bote moderne, nga ku të vërtetat duken si copëza drite të vagullta e të coptura e palidhje, nga filozofia sofiste pyetjeve të Cukalit.</p><p>mijera vjet histori te sundimit te se shenjtes religjoze në mes njerëzve, te mirat dhe te keqijat e saj, me luftrat dhe paqet e saj,&nbsp; me normat dhe moralin e saj, kanë dhënë dëshmi pafund sesi bota e papërkryer njerëzore mund të jetojë, ndërsa ndërkohë (nuk) i dihet fati kësaj bote moderne në realitet pas asgjë të shenjtë...!</p><p>Que vadis?&nbsp;</p>

Submitted by albert tapia (not verified) on

<p>Cukali, eshte e qarte se nuk ka kuptuar asgje. Pavaresisht kesaj duhet thene se edhe ka te drejte te moskuptoje, per me teper kur eshte nje formalist superficial ne mendim.</p>

Submitted by RP(Rrezik Publik) (not verified) on

<p>shume abstrakt eshte thelbi i te shenjtes.E shenjte eshte produkt i asaj qe ne quajme morale,te drejte ose me gjere humaniste.Ne antikitet i shenjte ishte zoti(apo zotat),ndersa ne te vertete zotat ishin nje entitet abstrakt&nbsp; i plotfuqishem.Psh,ne dhjaten e vjeter Zoti u be aleat me ebrenjte kunder popujve te tjere,shembull ky qe Zoti nuk ishte i shenjte,ne kundershtim me normat tona morale.Niçe permend tek Zarathustra:&quot;Pse,nuk ke degjuar ti ne pyje qe Zoti ka vdekur?&quot;.Ose me bukur,tek nje perralle indiane,nje nxenes shkon ti defteje mesuesit ne pyll zotin Krishna e pasi e therret me kot Krishna nuk duket.Me vone,kur e takon nxenesi e pyet pse Krishna nuk u be i dukshem ky i thote:&quot;-E qysh ti shfaqesha kur ai nuk beson qe une ekzistoj?&quot;.Kjo shpjegon me se miri arsyen pse religjionet nuk jane tolerante,pasi nje i krishtere nuk beson se Muhamedi(feja islamike)ekziston,e qysh ai ta respektoje ate?Edhe anasjelltas,pasi ne Kuran(mesa thuhet)ka pasazhe per Krishtin dhe te emen Maria(Miriam),por te gjithe dime qe myslimanet njohin nje zot(Allah)dhe profet te vetem te tij Muhamedin.Pra,fete monoteiste perjashtojne njera-tjetren e domosdo parcelat e tyre humane i mesojne te perjashtojne ekzistencen e fese se tjetrit.Kjo per fete,si organizma konservatore dhe intolerante.Ndersa e shenjta eshte nje&nbsp;entitet abstrakt.Paraqitja e Krishtit si beqar(dmth ai nuk mekatoi),por edhe e konceptimit te tij nga Maria(shenjtore edhe ajo)&nbsp;me nje&nbsp;akt joseksual shkon ne kete perfytyrim te se shenjtes,si veper/veprimtari pa fillin me te vogel te mekatit.Ne perendimin kristian katolik shpallen edhe sot e kesaj dite te shenjte/shenjtore prifterinj,pape,veprimtare katolike,duke i meshuar patjeter veprimtarise se tyre pa mekate.Nuk i nese kjo eshte praktike edhe e feve te tjera,pra nese myslimanet e larte ne hierarki perfundojne shenjtore&nbsp;pasi vdesin,natyrisht kur kurrikulumi i tyre&quot;vertetohet&quot;nga ndoca deshmnitare,siç ndodh me katoliket.Shembullin me te bukur e jep autori i Siddharta-s,kur Siddharta ne moshe shume te re takoi Gotama Buden.Takimi me Buden do te thote qe Brahmini Siddharta arriti shenjterine,dmth kulmin e njohjes se botes,duke qene njekohesisht i paperlyer(jomekatar).Siddharta megjithate kerkoi te njohe boten pertej Budes e tamam pas kesaj ai njohu dashurine e nje gruaje(anglishtja sex eshte e pandjenje),u be prind,etj;dmth Siddharta e kaloi konceptin e shenjtit duke provuar ne shpirtin dhe lekuren e tij ato qe ne njerezit e thjeshte provojme dhe i quajme&quot;halle&quot;.Ajo qe myslimanet lene te kuptosh eshte frika se Perendimi po provon me çdo kusht te perjashtoje fene e tyre,qofte me revolucionin konsumist,qofte me perhapjen e ideologjive liberiste,si shprehi e te jetuarit amerikançe.Natyrisht,kjo i ben myslimanet te duken si konservatore mesjetare,te prapambetur,te padeshire te globalizohen,te flasin nje gjuhe unike boterore(anglishten),por me siguri jo gjithmone njera nga palet ka plotesisht te drejte.Pyesni Kishen katolike,pse ajo ankohet me ze te larte qe vlerat morale jane permbysur ne emer te&quot;modernitetit&quot;?</p>

Submitted by Dalan (not verified) on

<p>Nuk eshte vetem Kisha dhe fete qe ankohet per permbysjen e vlerave morale te modernitetit. Ka nje literature te gjere filozofike, sociologjike e letrare tashme ne kete fushe. Nje sere autoresh, kane prodhura kritika te forta tashme ndaj modernitetit dhe kane vene ne dyshim themelet konceptuale te tij.</p><p>Nga ana tjeter, nuk eshte e vertete qe fete nuk tolerojne dot nejra-tjetren. Une mund te mos e pranoj Krishtin per Zot, por e pranoj per profet (nuk eshte e vertete qe myslimanet pranojne vetem nje profet- perkundrazi, i pranojne te gjithe profetet e Bibles). Eshte e vertete qe une nuk pranoj Trinitetin, por kjo nuk me ben te urrej apo te mos kem miq te mire te krishtere.</p><p>Nga ana tjeter, te gjitha ideologjite apo teorite e botes jane intolerante, ne kete kuptim qe thua ti. Liberalizmi nuk pranon konservatorizmin, konservatorizmi nuk pranon liberalizmin dhe madje as postmodernizmi. Postmodernizmi nuk pranon modernitetin ekzistues, nderkohe qe e modernistet nuk pranojne as postmodernizmin dhe as tradicionalizmin. E djathta nuk pranon te majte, dhe e majta nuk pranon te djathten, feminizmi nuk pranon maskilizmin dhe anasjelltas. Bota eshte e mbushur me mospranime. Qe ne momentin qe ne bindemi ne nje pikepamje, behemi mohues te nje morie pikepamjesh te tjera. Ne te kundert do te na duhej te jetonim ne agnosticisem e skepticizem qe nuk do te na lejonte te hidhnim nje hap ne jete.</p><p>Por fundi i fundit, kjo nuk eshte arsye per te qene intolerante dhe te qenit te qyteteruar konsiston pikerisht ne pranimin e bashkejeteses ne diversitet.</p>

Submitted by Ebu Ahmedi (not verified) on

<p>E shenjte ne kuptimin e vertete te fjales mund te jete vetem ajo gje e cila konsiderohet e shenjte nga Zoti i njerezve.Zoti thote ne Kuran:<br />&quot;Kjo është kështu! E kush madhëron dispozitat e All-llahut, ajo është shenjë e devotshmërisë së zemrave.&quot;&nbsp; (Sure Haxh 32)<br />Nese u lihet njerezve nje gje&nbsp; e tille do te lajthisin duke shenjteruar edhe ato gjera per te cilat do te turperoheshin ose te pakten do te ishin te padrejte ne mbivleresimin&nbsp; e tyre!</p><p>Njeriu nuk mund ta gjeje te verteten absolute me forcat&nbsp; e veta.Ne po e shohim se per ku po shkojne njerezit qe jane larguar nga rruga e Zotit dhe cfare frutesh po japin.</p><p>E verteta absolute vjen vetem prej Zotit,te Gjithdijshmit i cili cdo gje ka krijuar dhe persosur.</p><p>E ti thuaj: &ldquo;E vërteta është nga Zoti juaj, e kush të dojë, le të besojë, e kush të dojë, le të mohojë.(Sure Kehf 29)</p><p>Ai ia ka kursyer edhe mundin njeriut qe te mos humbase kohe per kete por te perqendrohet ne pervetesimin e asaj te vertete dhe venien ne zbatim per te miren e tij ne te dy jetet qe do t`i jetoje; kete dhe ate tjetren pas vdekjes.Ne na mbetet vetem te mbeshtetemi ne burimin e sakte te Fjales se Zotit.Ajo e vertete medoemos duhet te kete rregullat e veta shkencore te ruajtjes dhe te na vije tek ne me zinxhirin e duhur te transmetuesve deri tek profeti i Zotit.Kurani e ka kete miresi dhe kush nuk e di le te interesohet per te ditur si ka ardhur.Edhe faktet shkencore te padiskutueshme&nbsp; me dhjetera te tilla qe ai permban e deshmojne kete fakt.</p><p>Gjithsesi nese njerezit shenjterojne gjera sipas kultures apo fese se tyre,nuk eshte e lejueshme qe ne te tallemi me to e ne kete menyre te nxisim tek ata sharjen e e te shenjtave tona!Te vertetat e secilit duhet te parashtrohen per diskutime me baze argumentin dhe mirekuptimin qe te mund te bashkohen sa me shume idete ne nje te vetme qe eshte e perbashket per te gjithe racen njerezore se fundja te gjithe prej nje babai rrjedhin ,Ademit dhe ai u krijua prej baltes se tokes.</p><p>Zoti thote ne Kuran:</p><p>&quot;Ju mos ua shani ata (zota) që u luten (idhujtarët), pos All-llahut, e (si hakmarrje) të fyejnë All-llahun nga armiqësia, duke mos ditur (për madhërinë e Tij). Kështu Ne ia kemi zbukuruar çdo populli veprimin e vet, mandej e ardhmja e tyre është te Zoti i tyre, e Ai i shpërblen për atë që vepruan.&quot;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; (Sure Enam 108)</p><p>&nbsp;</p><p><br />&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.