Deliri si ndërshkim

Postuar në 30 Mars, 2013 07:54
Ardian Ndreca

 

Dikur motit Fishta ka pasë thanë: “Ka qitë dreqi pushkë mbi né, mos me u bâ dy vetë në nji fjalë”. Ky mallkim na ndjekë edhe sot. E keqja kajhere asht ma kreative në format e veta sesa e mira njerëzore me thjeshtësinë e saj. Në fund të fundit e keqja mbetë nji përçudnim i së mirës, diçka parazitare që lëshon shtat falë së parës dhe rritet vërtet atëherë kur e mundë përkohsisht të mirën. “Me u ba në nji fjalë” – si thotë Fishta – domethanë mos me vijue me mohue evidencën, atë që duket në dritë të diellit, mos me e shlye etjen për të vërtetën dhe farën e saj hyjnore në zemër e në mendje. Para pak ditësh nji shkrimtar që ka qenë gjithmonë i rendit të dytë ase ma mirë të tretë në të gjitha pikëpamjet, tue promovue nji libër të tijin në Shkup, ndër të tjera u shpreh: “Absolutisht, matematikisht, mund të dëshmohet, edhe nëpërmjet asaj që e thashë ma parë se islamizmi e ka shpëtuar shqiptarinë në disa vise shqiptare, absolutisht! Unë ua dëshmoj me këtë: ortodoksët shqiptarë nuk i keni, katolikët shqiptarë nuk i keni në Shkup. I keni vetëm shqiptarët myslimanë”. Vetëm nji delirant mund të bajë pohime të tilla, e në ketë rast deliri asht ndërshkimi për diçka të padukshme që i rrin në sfond edhe vetë marrisë! E vërteta asht e idhtë e qëndron krejt ndryshe. Mjerisht shqiptarët në Maqedoni gjithnji e ma shumë po deshqiptarizohen, jo tue u kthye në sllav, siç mund të diktonte logjika e afërsisë gjeografike dhe presioni i gjithanshëm, por tue u turqizue randshëm. Përfytyroni nji rumun të Bukovinës që gjermanizohet sot, pse deri para 100 vjetësh vendi i tij ka qenë nën Perandorinë austro-hungareze, apo nji holandez që spanjollizohet pse në shek. XVI-XVII vendi i tij ka qenë pjesë e Perandorisë spanjolle!! Edhe pse kontakti gjeografik me Turqinë mungon, mes nesh endet si nji shpirt i keq gërmadhash nji frymë që s’asht tjetër veçse gërbula që na ka lanë barbaria otomane. Ka 100 vjet që e tërheqim zvarrë mbas nesh ketë hije të zezë ase kufomë që na e qelb rrugën, tue shpresue gjithnji që të shkundet ma në fund prej jermit të etheve të liga, por më kot. Që asimilimi i sotëm kulturor në Maqedoni dhe pjesërisht edhe në Kosovë bahet prej emisarësh fetarë islamikë dhe ka si busull Turqinë islamike, jo atë kemaliste, ketë gja e tregojnë edhe protestat e kinse-shqiptarëve të atyne trevave që dalin pa pikë turpit me flamur jeshil në krah e me shashije në krye, e tregon edhe ma gjanësisht zhdukja e zakoneve dhe e kostumeve kombtare e ndërrimi i tyne me xhybe e me do veshje tjera që s’i përkasin arbnorëve dhe përkatësisë sonë europiane, e tregon poshtnimi shpirtnor përpara pushtuesve të djeshëm turq/otoman, të djeshëm pse në histori 100 vjet janë si me qenë dje. Në Maqedoni nji pjesë e madhe e shqiptarëve e ka humbë krejtësisht vetëdijen etnike tue u asimilue kulturalisht e tue u ba turq e në ketë gja nji rol tejet negativ e ka luejt mënyra e paemancipueme sesi e konceptojnë besimin e tyne, tue mos e nda “dinin” prej kombësisë. Vetë lutjet në arabisht janë tregues i nji unjisimi shpirtnor me nji botë që gjithnji e ma tepër po shkatrron indin e shqiptarizmës. Edhe ata që janë shpërgulë në katër valët kryesore të emigracionit drejt Turqisë e kanë humbë krejtsisht gjuhën dhe zakonet shqiptare, në nji kohë që kemi arbëreshët që tash pesë shekuj i ruejnë me fanatizëm këto visare. Traktati i Lozanës i vitit 1923 i trajtonte myslimanët shqipfolës të Maqedonisë si turq, e kështu përkatësia turke u pat kthye në nji farë mburoje vetvrasëse për ata të mjerë. Kosova e vuejti edhe ma shumë plagën e emigrimit drejt Turqisë, tue qenë se Ahmet Zogu në vitet ‘20 e braktisi në fatin e saj për hatër të miqsisë me Pashiqin. Mos të harrojmë se ishte Zogu ai që ktheu mbrapa në Shëngjin nji vapor me armë të sigurueme prej Hasan Prishtinës me ndërmjetësinë e Gabriele D’Annunzio-s për me luftue kundër pushtuesve jugosllavë në Kosovë. Ma vonë, marrëveshtja e vitit 1938 dhe ajo e vitit 1953 mes Turqisë dhe Jugosllavisë do ta dobësonte elementin shqiptar tue nxitë rishtas emigracionin masiv drejt Turqisë, vend ku nuk lejohej as mësimi i gjuhës shqipe. Në ketë rast kleri mysliman luejti nji rol negativ tue nxitë emigracionin dhe si rrjedhojë humbjen e identitetit etnik. Direktivat e tyne përputheshin kryekëput, me ose pa vetëdije, me ato të Rankoviqit që kishte ndërmarrë nji spastrim të thellë etnik në ato treva. Për këto arsye e për do tjera edhe ma të idhta, pohimi i masipërm i shkrimtarit Kim Mehmeti asht kryekëput i rremë. Prandaj m’u kujtue Fishta: dreqi ka qitë pushkë edhe ndër shkrimtarë, pse herë mbas herë do si puna e Mehmetit flasin në jerm, por jo në jerm të shenjtë frymzimit letrar, në jerm e në delir marrijet. Në vend të mbylljes Këto ditë asht ba publik peticioni kundër ndërhymjeve arbitrare në historiografinë shqiptare nga ana e autoriteteve turke. Nuk mund të pranojmë që shteti turk të na tregojë sesi duhet ta shkruejmë historinë tonë. Për shembull s’mund të harrojmë e të heshtim para faktit se Stambolli paguente damshpërblimet e luftës së humbun me rusët në Kongresin e Berlinit me toka shqiptare. Plava, Gucia e Ulqini u dhanë prej tyne pse s’iu dhimbte aspak trolli jonë; s’mund të harrojmë as faktin se po ata nuk lejuen deri me ardhjen e xhonturqve mësimin e gjuhës shqipe. Këto dhe shumë akte tjera mizore nuk mund t’i quejmë ndryshe veçse krime ndaj kombit shqiptar. Mbështetja e gjanë e peticionit, sidomos prej të rinjve shqiptarë, qe nji surprizë e bukur edhe për vetë promotorët e tij: intelektualët kosovarë, të cilët duhen përgëzue. Megjithatë nuk mungoi edhe ndonji gjykim anodin e i pakrypë në shtypin shqiptar. Ka nji markë gazetarësh që e kanë kthye cektësinë në kult, e tue qenë logorroikë për vokacion shpalosin protagonizmin e tyne provincial sa me ta neveritë gazetarinë. Janë po ata që marrin zjarrm si pushka e jegvut për vogëlsina kote, por kthehen gjoja në zjarrfikësa sa herë bahet fjalë për çështje me randësi siç asht shkrimi i historisë. Kah ana tjetër ky peticion ishte i intelektualve të rinj dhe jo i Ismail Kadaresë, i cili iu bashkue rrugës, ai lindi si nismë e disa të rinjve kosovarë dhe s’i përkiste mumjeve të kohës së komunizmit që shtrembnuen menjiherë buzët apo fytyrave të bronzta që bërtasin “gjithmonë gadi” sa herë që u çon fjalë “shefi” apo “shefja” për me nënshkrue marrinë e rradhës; nuk ishte peticioni i atyne që me shpirtin e llogaritarit kalkulojnë deri në cent përfitimet dhe humbjet që mund të kenë si pasojë e nji firme të thjeshtë; nuk ishte peticioni i do forcave politike si AKZ-ja apo PDIU-ja që na shesin leskra patriotizmit sa herë që bahet fjalë për Greqinë, por kur u preket Turqia e otomanizmi heshtin për faqe të zezë tynen. Kësaj rradhe s’bahej fjalë për kashturina që i merr era e i çon kah të dojë, kësaj here foli vetëdija kombtare e këtu s’ka asgja për me u turpnue. Turpi asht i atyne që s’kanë rranjë e ndjeshmëní qytetare, që janë gjithçka tue mos qenë kurrgja. /MAPO/

 

Comments

Submitted by arnaut (not verified) on

<p>Te thuash se shqiptaret e Maqedonise po e humbasin identitetin shqiptar e po turqizohen vetem pse ata jane besimtare muslimane eshte e turpshme, sidomos per dike qe e quan veten intelektual si Ndreca. Kjo eshte retorika e nxitjes se urrejtjes fetare nder shqiptaret. Turp Ndreca Turp.</p>

Submitted by Gjergji (not verified) on

<p>Mund te mos jem krejt dakort me Ndrecen, por qe shqiptaret kane protestuar me flamuj islamike ne rruget e Shkupit kete e kemi pare dhe nuk ka nevoje per koment. Flamuri shqiptar ndofta do te thote shume pak per ta.</p>

Submitted by Agim (not verified) on

<p>&nbsp;</p><p style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;margin-bottom:13.2pt;margin-left:
0cm;line-height:20.4pt;background:white"><span style="font-family:&quot;Georgia&quot;,&quot;serif&quot;;
color:#333333">larg polemikes:provoje ne natyre te kunderten&nbsp; e asaj qe thot z. mehmet,nese mundesh.udhetoni nga struga per ne kercove dhe ndaloni ne te gjithe fshatrat kristian te zones.do te vini re se ne te shumten e tyre pleqte kristian &#39;&#39;maqedon&#39;&#39; njohin dhe flasin gjuhen shqipe ,ndersa te rinjte jane asimiluar!beni te njejtin test ne linjen struge -kercove-gostivar-tetove-shkup-kumanove ne fshatrat mysliman te zones,dhe do te shihni qe pleq e femij flasin shqip!<o:p></o:p></span></p>

Submitted by Gjergji (not verified) on

<p>Natyrisht qe do asimilohen nese alternativa eshte arabizim. Tani qe Shqiperia eshte e hapur, mund te vine te jetojne ne Shqiperi ne dac si te krishtere, ne dac si myslimane, por pa flamuj sllave e arabe.</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>Se pari, meso te shkruash shqip o malesor i Dukagjinit!<br />Se dyti, nuk mund te presin shqiptaret leksione kombetariste,<br />nga mercenaret e Vatikanit, kesaj strehe te pedofilise,<br />por edhe antizhqiptarizimit,<br />qe ende nuk ka njohur pavaresine e Kosoves.</p>

Submitted by bobi (not verified) on

<p>[deleted]</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>&nbsp;</p><div style="background-image: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: rgb(255, 255, 255); color: rgb(51, 51, 51); font: normal normal normal 75%/normal Georgia, 'Times New Roman', serif; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 0px; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px; font-family: 'Times New Roman'; font-size: medium; "><p style="font-size: 1.2em; line-height: 1.7em; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 1.1em; margin-left: 0px; ">[deleted]</p></div><p>&nbsp;</p>

Submitted by Iluministi (not verified) on

<p>Nuk besoj se pohimi pak sa skajor i Kimit, tw mund tw nxitw njw qasje edhe më skajore tw Ardianit. Ksisoj, a nuk futemi bash ne vorbullen e asaj qe po don me stigmatizue Fishta? Sepse, nese Kimi e kalon cakun, atij i duhet diftue bash kjo, e jo te shtohen gjithe sa mendon e don me besue Ardiani.</p>

Submitted by Dardan (not verified) on

<p>Nuk do ta besoja kurren e kurres qe Hasan Prishtina do te sillte arme ne Shqiperi me ndermetesine e Gabriel D&#39;Anuncios.</p><p>Hej zoteri, e di ti pse e them kete????? &nbsp;E them sepse ai Gabrie D&#39;Anuncio-ja yt nuk mund te ndihmonte &quot;korbat e Skenderbeut&quot; qe kishin pshteruar ushtrine italiane ne Luften e Vlores. &nbsp;Lexo dokumentat vella, lexoji qe te mesosh te verteten, Ne se nuk i ke ti jap une por, nuk ma merr mendja te mos i njohesh ato, por te intereson qe te na e besh mik te shqiptareve ate superrracistin e felliqur qe rrihte me pellemba ushtaret italiane te kthyer nga lufta e Vlores vetem e vetem pse i kishin mposhtur &quot;korbat e Skenderbeut&quot;</p><p>Natyrisht qe s&#39;e caj koken te te them se je nje qelbanik i ndyre qe kerkon hurin e te huajit ne trupin tend dhe te shqiptareve dhe kete na e beni nen emrin emocionant te &quot;globlizmit&quot; si koncept kunder &quot;komunizmit&quot;. Fare e djallit!</p>

Submitted by skeptiku (not verified) on

<p>artikull i ndyre, ndreca! vec mllef e vrer vjell. s&#39;te ka ndihmuar aspak gjithe ajo filozofi qe ke studiuar!</p>

Submitted by Paul Tedeschini (not verified) on

<p>&nbsp;</p><p style="margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; padding: 0px; border: 0px; font-size: 12.800002098083496px; font-family: arial, verdana, tahoma, sans-serif; vertical-align: baseline; color: rgb(85, 85, 85); line-height: 19.987503051757813px; background-color: rgb(245, 245, 245);">Kur nji fshatar nxjerr te shese ne treg arra me krym, kerkush nuk ia blene edhe pse aty ka edhe arra te mira.</p><p style="margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; padding: 0px; border: 0px; font-size: 12.800002098083496px; font-family: arial, verdana, tahoma, sans-serif; vertical-align: baseline; color: rgb(85, 85, 85); line-height: 19.987503051757813px; background-color: rgb(245, 245, 245);">Shume shqiptart musliman jane si arrat: Nga jashte duken arra shqiptare ndersa nga mbrend kan krymin e turqise islame.</p>

Submitted by Dikush (not verified) on

<p>Mund te argumentosh sa te duash rreth ketij shkrimi dhe te metave ne te.<br />Por ne fund te dites kjo do te ishte gje e kote, fakti eshte se kemi te bejme me nje autor qe ka ngarkesa&nbsp;anti-islame.&nbsp;</p><p>Per fat te keq liria e fjales dhe liria e mendimit vuan nga persona me komplekse ndaj islamit &nbsp;dhe nga fanatiket fetar, qofshin ata Katolik apo Mysliman.&nbsp;</p>

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.