Origjina e hasidimëve - Të Devotshmit

Postuar në 06 Tetor, 2024 22:34
Israel Drasin*

 

Para lindjes së Izraelit Baal Shem Tov në vitin 1700, grupe të ndryshme hebrenjsh quheshin Hasidim, që do të thotë "të devotshëm".

Për shembull, në shekullin e 1 p.e.s, kishte Hasidim, burra e gra që ishin vëzhgues të pakompromis të ligjit hebre. Ata u bashkuan me revoltën makabe kundër seleukidëve helenistë dhe ishin partnerë në fitoren e betejës për të shpëtuar judaizmin, që rezultoi në festën e Hanukahut.

Hasidimët e Ashkenazit ishin gjithashtu një lëvizje mistike, asketike hebreje në Rheinland-in gjerman gjatë shekujve XII dhe XIII. Lëvizja është e njohur për asketizmin e saj të rreptë dhe doktrinën mistike. Ajo rishikoi rrënjësisht etikën hebraike, duke e bërë veten përgjegjës ndaj din shamayimit, një ligj qiellor, më i rreptë dhe ligjin tradicional fetar hebre.

Kishte gjithashtu shumë të tjerë Baal Shem Tov, "Mjeshtra të emrit të Perëndisë", përpara Izraelit.

Por, Izraeli Baal Shem Tov (1700-1760) është origjina e hasidizmit modern. Që nga vdekja e tij, ashtu si shumë grupe të ndryshme të krishtere protestante, hasidizmi sot përbëhet nga shumë grupe të ndryshme me ideologji të ngjashme dhe të ndryshme.

Në librin e tij të vitit 1972 “Shpirtrat në zjarr, portrete dhe legjenda të mjeshtërve hasidikë”, Elie Wiesel i prezanton lexuesit me Izrael Baal Shem Tov dhe shumë nga ndjekësit e tij të hershëm. Ai na tregon për secilin njeri, mësimet e tij, historitë që tregoi, legjendat për të dhe idetë që ai mësoi. Libri është i shkëlqyer. Madje magjepsës për t'u lexuar dhe shumë informues. Edhe njerëz si unë që nuk përqendrohen te misticizmi dhe jetojnë një jetë racionale, mund të mësojnë shumë ide nga këta udhëheqës fetarë.

Këta udhëheqës në përgjithësi quhen Rebbes, gjë që i dallon ata nga rabinët jo-hasidikë.

Wiesel na tregon atë që unë e kam shkruar në mënyrën e tij të shkëlqyer poetike:

“Babai im, një shpirt i ndritur, besonte te njeriu.

Gjyshi im, një Hasid i zjarrtë, besonte në Zot.

Njëra më mësoi të flisja, tjetri të këndoja. Të dy i donin rrëfimet.

Dhe kur rrëfej të miat, dëgjoj zërat e tyre.

Duke pëshpëritur nga përtej stuhisë së heshtur, janë ajo që lidh të mbijetuarin me kujtesën e tij.”

Wiesel ia kushton tridhjetë e gjashtë nga faqet e para të më shumë se 270 faqeve të tij Izrael Baal Shem Tov dhe e ndjek atë me historinë, idetë dhe rëfimet magjepsëse të ndjekësve të tij.

Ka më shumë se tridhjetë e gjashtë ide dhe histori në këto faqe. Ja disa shembuj.

Ai i paralajmëroi dishepujt e tij “të jenë dyshues ndaj kujtdo që pretendon se i ka të gjitha përgjigjet". “Doni të dini nëse një Rebbe është i vërtetë? Shko kërko këshillën e tij. Pyete nëse di t’i largojë mendimet e papastra nga mendja jote; nëse ai thotë po, do ta dini se është i rremë.’ Ai u thotë se krenaria që rrjedh nga dituria është më e keqe se injoranca dhe se të kërkosh është më mirë se të gjesh. Madhështia e njeriut, mëson ai, qëndron në aftësinë e tij për përulësi... Dhe gjithashtu se njeriut pak i duhet për ta ngritur dhe përmbushur veten e tij, përsa kohë kjo është ajo të cilën ai e dëshiron me gjithë zemër. Ai u shpjegon ndjekësve se erudicioni abstrakt nuk është e vetmja enë e së vërtetës apo e vetmja rrugë që të çon drejt shenjtërimit.”

Ditën që ai vdiq, dy orët e shtëpisë së tij pushuan së punuari, por zemrat e dishepujve të tij ende edhe sot rrahin nga gëzimi në shumë vende.

*Dr. Israel Drazin shërbeu për 31 vjet në ushtrinë amerikane dhe mori gradën e gjeneral brigade. Ai është avokat dhe rabin, me diploma master në psikologji dhe letërsi hebraike dhe doktoraturë në studimet judaike. Si avokat, ai zhvilloi strategjinë ligjore që shpëtoi kapelanën ushtarake kur kushtetutshmëria e saj u sulmua në gjykatë dhe mori Legjionin e Meritës për shërbimin e tij. Dr. Drazin është autor i më shumë se 50 librave mbi Biblën, filozofinë dhe tema të tjera.

/ The Times of Israel /

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.