Myslimanët, historia dhe miti i Skënderbeut

Postuar në 20 Mars, 2014 05:06
Fatos Lubonja

Nuk mund të mos më tërhiqte vëmendjen një polemikë që erdhi nga Kosova mbi Skënderbeun, që u referohej edhe polemikave që janë hapur në Shqipëri mbi rishkrimin e historisë dhe dekonstruktimin e miteve. Më tërhoqi vëmendjen jo vetëm nga rëndësia e saj, por edhe pasi kam qenë një ndër pjesëmarrësit aktivë të këtyre polemikave me debate, shkrime e botime në “Përpjekja”.
Amir Ahmeti, një themelues i partisë “Nisma për Drejtësi dhe Zhvillim”, me inspirim erdoganist, duke iu referuar edhe debatit në Shqipëri, ka deklaruar së fundmi se “… për Skënderbeun mendoj se duhet t’u japim fund miteve, sepse gjeneratat e ardhshme kanë nevojë për historinë tonë të vërtetë, cilado qoftë ajo, dhe jo të ushqehemi me mite”; “…se në Mesjetën e hershme kombet nuk kishin lindur ende dhe nuk kishte kurrfarë rëndësie se çfarë gjuhe flisje kur vihej interesi fetar para”; se “Skënderbeu, me t’u kthyer në Krujë, myslimanëve shqiptarë iu dha të zgjidhnin në mes krishterimit ose vdekjes, shumica e tyre refuzuan të braktisnin besimin islam dhe i masakroi pa mëshirë”. E këtu ai e mbyll diskursin e tij duke deklaruar se “përderisa Skënderbeu derdhi gjak shqiptari për motive fetare, unë nuk mund ta quaj hero kombëtar”.
Këshilltari kryesor i Ramush Haradinajt, Avni Arifi, iu përgjigj se Skënderbeu vërtet ka vrarë në Krujë, por ka vrarë veç tradhtarë, të cilët nuk kanë as komb, as fe… dhe se përkatësia etnike nuk është alibi për tradhtinë”.
Për mua nuk ka ilustrim më të mirë se sa kjo polemikë për të provuar disa prej tezave të cilave u kam mëshuar mëse një herë lidhur me nevojën e dallimit midis historiografisë si shkencë dhe diskursit të ideologjizuar të historisë që shpesh unifikohet me mitet tona të nacionalizmit. (Përpjekja ka botuar edhe një dynumërsh të saj (28 – 29) me titull “Skënderbeu i kërkimit shkencor”.) E them këtë pasi gjykoj se brenda kësaj polemike flenë rreziqe sociale e politike jo të vogla. Dy polemizuesit, duke projektuar në Mesjetë, me stilin e vjetër nacional romantik e nacional komunist, situata dhe rivalitete të sotme fetare, latente ose të hapura, në Kosovë, por edhe në Shqipëri, nuk bëjnë gjë tjetër veçse instrumentalizojnë historinë. Por tani, në mungesë të diktaturës që impononte një instrumentalizim të vetëm, paraqitet rreziku që ajo të instrumentalizohet nga qasje dhe interesa të ndryshme politike dhe ideologjike me mbështetje brenda dhe jashtë vendit. Me fjalë të tjera, sipas meje, dy polemizuesit nuk e kanë aq shumë hallin te historia, por tek elektorati i partive të tyre, të cilin kërkojnë ta manipulojnë duke ngacmuar ndjenja që lidhen me vetëdijen e tyre identitare. Dhe kështu mund të arrijmë të imagjinojmë një situatë ku shqiptarët myslimanë, për interesa të aktualitetit, t’i bëjnë thirrje komunitetit të tyre që të mos nderojë Skënderbeun si hero kombëtar sepse ai ka vrarë myslimanë; dhe shqiptarë nacionalistë, të edukuar me mitin e Rilindjes “feja e shqiptarit është shqiptaria” dhe me Skënderbeun si çlirimtar të atdheut nga “pushtuesit turq” t’u kundërvihen duke i quajtur “tradhtarë të atdheut” – e kjo t’i polarizojë keqas të dyja palët sikur të bëhet fjalë për ngjarje që kanë ndodhur midis baballarëve të tyre gjatë Luftës së Dytë apo gjatë luftës në Jugosllavi e jo në Mesjetë.
E këtu më duhet të them se jam kundër tezës së disave që thonë se është mirë që ky debat të mos hapet apo t’u lihet akademikëve – që në fakt nënkupton t’i lëmë versionet e historisë ashtu siç kanë qenë. Sepse ja se ç’ndodh. Ndërkohë që kemi nevojë ta rishkruajnë historiografinë e të dekonstruktojnë mitet nacionaliste të shekujve XIX e XX, – çka e kanë bërë tashmë pas Luftës së Dytë vendet demokratike, – te ne opinioni publik uzurpohet nga polemika të tilla anakronike mbi atë se cilët duhet të jenë simbolet e nacionalizmit shqiptar.
Myslimanët dhe Skënderbeu
Kur Amir Ahmeti thotë se në Mesjetën e hershme kombet nuk kishin lindur ende dhe nuk kishte kurrfarë rëndësie gjuha që flisje përpara interesit fetar apo se Skënderbeu ka vrarë shqiptarë myslimanë – thotë disa të vërteta historike që i përkasin asaj kohe. Pa hyrë në histori po vë në dukje se Ballaban Pasha për shembull, që njihet si një nga komandantët më të shquar osmanë që ka luftuar kundër Skënderbeut, që vdiq në Petrelë e që ne e kemi njohur si osman, ka qenë edhe ai shqiptar. Por edhe vetë Skënderbeu ka qenë edhe ai mysliman përpara se të braktiste ushtrinë osmane. Deri këtu jemi në histori që duhet parë me racionalitet në kontekstin e një kohe dhe jo sikur bëhet fjalë për baballarët tanë të djeshëm që luftonin kundër pushtuesit apo bashkëpunonin me të (madje, në fakt, edhe kur bëhet fjalë për baballarët tanë, do të duhej të kishim më shumë distancë). Problemi me deklaratën e Ahmetit fillon pikërisht te mungesa e distancës historike kur thotë: “Përderisa Skënderbeu derdhi gjak shqiptari për motive fetare, unë nuk mund ta quaj hero kombëtar”. Në këtë moment duket qartë se ai nuk po bën më histori, por mitologji, duke kërkuar, indirekt, një tjetër hero/simbol kombëtar për shqiptarët. Dhe një nga arsyet e kësaj qëndron në atë se edhe ai ka trashëguar nga kultura nacional-romantike e manipulimit të historisë sonë një vështrim teleologjik të saj: pra sikur historia e shqiptarëve, duke filluar që nga koha kur ata shfaqen në histori e deri më sot, të jetë historia e shtetit të tyre komb. Dhe këtu lindin paradokse sepse, nëse thuhet me të drejtë se shtetet kombe – në kuptimin që kemi sot për ta – nuk kishin lindur ende në Mesjetë dhe se morali shoqëror i asaj kohe ishte besnikëria ndaj fesë, nuk ka kuptim të përdorësh konceptin e besnikërisë apo tradhtisë kombëtare në atë kohë. Në atë kohë, një shqiptar dhe një sllav ortodoks, për shembull, ndiheshin shumë më afër me njëri-tjetrin sesa me shqiptarë dhe sllavë të kthyer në myslimanë dhe prandaj s’ka se si të kërkosh që shqiptarët myslimanë dhe ata të krishterë të kishin solidaritet kombëtar mes vetit. Vetë nëna e Skënderbeut, Vojsava, ishte sllave, e sikur t’i mbeteshim koherent projektimit të konflikteve të kohës sonë në atë kohë, siç bëjnë polemizuesit, atëherë i bije që të atin e Skënderbeut ta konsideronim tradhtar të atdheut.
Fakti është se ndërsa historia e Skënderbeut të shekullit XV është komplekse, mitizimi i historisë së tij në shekujt XIX, XX e ka thjeshtëzuar figurën për qëllime të nacionalizmit shqiptar që lidhen, pa dyshim, edhe me aleancat e tij me të krishterët. Nëpërmjet mitizimit ai është bërë më së pari hero i krishterimit, për të frymëzuar të krishterët në Perëndim që ndiheshin të rrezikuar nga osmanët/myslimanët. Ky mitizim e bëri të famshëm në botën e krishterë (e theksoj, në botën e krishterë jo në atë të shteteve kombe europiane që lindën më vonë). Kjo famë e tij u përdor në shekullin XIX nga rilindësit për t’i thënë botës se kishte shqiptarë kaq të famshëm, prandaj ajo duhej t’i njihte si komb. Jo vetëm, por ai edhe kishte luftuar kundër osmanëve në krahun e botës së krishterë dhe një pjesë e mirë e shqiptarëve të Rilindjes ishin angazhuar – me ndihmën e Europës – të pavarësoheshin nga Perandoria. Ndërkaq, duke qenë se shqiptarët ishin shumica myslimanë, rilindësit me në krye Naimin, që ishte dhe ai vetë mysliman, e zhveshën Skënderbeu nga përmbajtja e krishterë. Kështu, gjatë gjithë shekullit XX, si në kohën e Zogut edhe në atë të Enver Hoxhës, ai u bë simbol i parë i nacionalizmit shqiptar, si luftëtar për çlirimin dhe pavarësinë e atdheut nën moton “Feja e shqiptarit është shqiptaria”. Enver Hoxha me fuqinë e madhe propagandistike që kishte regjimi i tij e çoi deri në grotesk këtë projektim. Ai edhe fenë e quajti diçka të huaj për shqiptarët, që ia kishte sjellë armiku. Ne sot paguajmë, veç të tjerash, edhe ideologjizimin e thellë, me frymë totalitare, që i ka bërë ai mendjes së shqiptarëve edhe përsa i përket vetëdijes historike. Edhe ndarja e shqiptarëve që jetonin në Mesjetë në tradhtarë dhe patriotë është rezultat i kësaj pune – sigurisht me kontributin e një aradhe të tërë historianësh, shkrimtarësh, piktorësh, skulptorësh, kineastësh etj.
Pas rënies së komunizmit, me rilindjen e fesë dhe rimodulimin e identiteteve, ndër to edhe fetare, Skënderbeu është riinterpretuar. Elita ish-komuniste, e kthyer tashmë në europianiste, e ka përdorur si simbol të përkatësisë së shqiptarëve në botën perëndimore duke arritur ta quajë deri “pararendës të NATO-s” (I. Kadare). Një pjesë e kësaj elite, që e identifikonte Europën me krishterimin, filloi të theksojë edhe faktin që ai kishte luftuar për krishterimin kundër myslimanëve. Nga kjo vjen edhe tentativa për ta bërë Skënderbeun katolik dhe jo ortodoks, siç ka qenë në të vërtetë. Por kjo ka vënë, ndërkaq, gjithnjë e më në vështirësi, me kalimin e viteve, një pjesë të komunitetit mysliman në rritje, pasi, dashur pa dashur, pjesëtarët e tij, duke e jetuar edhe ata historinë si kontinuitet i shtetit komb, siç u është servirur, janë ndier direkt apo indirekt të detyruar ose të heqin dorë nga feja e tyre, ose të pranojnë se janë shqiptarë tradhtarë apo të dorës së dytë. Si reaksion ndaj kësaj, nga pjesëtarë të këtij komuniteti, edhe më herët, i është mëshuar tezës se është pikërisht në sajë të fesë myslimane që shqiptarët kanë mundur të mbijetojnë se, përndryshe, si të krishterë, ata do të ishin greqizuar apo sllavizuar. Në fakt, edhe në këtë rast kemi të bëjmë me projektim me të njëjtën metodë të kohëve të nacionalizmit në kohë të paranacionalizmit.
Po të përdoret kjo teknikë e instrumentalizimit të historisë së paraardhësve për t’i ndarë shqiptarët në besnikë e tradhtarë të atdheut, sipas përkatësisë fetare, historia mund të instrumentalizohet edhe më tej duke kërkuar për shembull të gjejë besnikët dhe tradhtarët e atdheut – sipas kampeve – te shqiptarët ortodoksë që luftuan krahas grekëve për pavarësimin e Greqisë dhe shqiptarët myslimanë që, duke luftuar kundër grekëve, mbronin tokat e banuara nga shqiptarë myslimanë; te shqiptarët katolikë që kërkonin ndihmën e Malit të Zi e ata myslimanë që i ndoqën ata; te myslimanët që u ngritën me Haxhi Qamilin kundër Princ Vidit dhe të tjerët që në bashkëpunim edhe me serbët e shtypën kryengritjen e tyre etj.
Ose, ose, për të vazhduar me paradokset ku të çon instrumentalizimi i historisë le të kujtoj një gjykim manipulativ të historisë, tejet të përhapur midis shqiptarëve. E kam fjalën për atë që shumë shqiptarë edhe sot akuzojnë Europën si “kurvë” sepse e ndau Shqipërinë më dysh ndërkohë që e vërteta është se Shqipëria në atë kohë u krijua si shtet komb dhe se, për aq sa u krijua në atë kohë, u krijua me ndihmën e shteteve europiane dhe, ç’është më e rëndësishmja, edhe Europa që kemi sot nuk është Europa që ishte në prag të Luftës së Parë Botërore.
Si mund të dilet nga këta qorrsokakë?
Personalisht mendoj se duhen tri gjëra:
Së pari: të krijojmë distancën racionale shkencore me të vërtetat e periudhave të ndryshme historike që ka përjetuar treva ku jetojmë, d.m.th. të njohim historinë e paraardhësve tanë duke i vendosur konfliktet dhe aleancat e tyre në kontekstin e kohës kur kanë ndodhur dhe jo t’i trajtojmë si një kontinuitet “heroizmash të popullit tonë në shekuj”. E kjo duhet bërë edhe me ndryshimin e teksteve të historisë nëpër shkolla, edhe me ndryshimin e diskursit mbi historinë që, për fat të keq, vazhdon me të njëjtën metodë, madje edhe më i banalizuar, pasi sot rolin e protagonistit në mësimdhënien e historisë e luajnë mediat me gazetarë që janë në një nivel shumë të ulët të njohjes së saj dhe aq më të ulët përsa i përket njohjes së metodologjisë bashkëkohore të studimit të saj.
Së dyti: në krijimin e kësaj ndërgjegjeje të re historike duhet të arrijmë të dekonstruktojmë mitet tona nacionaliste që kanë lindur në periudha të tjera historike, me çka kuptoj jo t’i shkatërrojmë (destruktim) siç ma kanë “përkthyer” shpesh termin, por t’i zbërthejmë (dekonstruktim) për t’i njohur se si janë ndërtuar, nga ç’shtysa historike, ideologjike, gjeopolitike të kohës kanë lindur, në mënyrë që të kuptojmë vlerat dhe kufizimet e tyre të asaj kohe, të mirat, por edhe pasojat në kohën që jetojmë. Kjo do të na ndihmonte edhe të ndanim e dallonim historinë shkencore nga historia e miteve nacionaliste, edhe për të ndarë më qartë problemet e sotme nga ato të djeshme.
Së treti: të vështrojmë nga e ardhmja edhe në kuptimin e kërkimit të miteve e simboleve të reja që na inspirojnë për të parë përpara dhe jo prapa. Ç’kuptoj me të ardhme? Këtu diskursi komplikohet pasi, sikurse u përpoqa të shpjegoj, për të ardhmen mendojnë se punojnë edhe ata liderë myslimanë që thonë se heroi kombëtar i shqiptarëve duhet të jetë një mysliman, edhe ata që në emër të Skënderbeut kërkojnë të na frymëzojnë, si Konica dikur, që të na ndajnë prej çdo gjëje që kemi trashëguar nga Lindja në emër të bashkimit me Perëndimin. Personalisht këto qasje i konsideroj e kaluar jo e ardhme. Me të ardhmen kuptoj respektimin e promovimin e disa vlerave që historia e njerëzimit i ka provuar si themelore për mbarëvajtjen e shoqërive njerëzore pas përvojave tragjike që ka kaluar, veçanërisht pas luftërave fetare dhe atyre nacionaliste. Pra, e para gjë që mund të them është se konfliktet që ravijëzojnë këto polemika nuk mund të parandalohen as duke u imponuar të gjithë shqiptarëve Skënderbeun apo thënien e Vaso Pashës “feja e shqiptarit është shqiptaria”, dhe as duke vendosur që heroi i shqiptarëve të jetë një tjetër dhe jo Skënderbeu. Ato parandalohen duke e vështruar të ardhmen në prizmin e parimit themelor të të drejtave të njeriut: atë të lirisë së shprehjes, mendimit e besimit. Sepse e kundërta ka provuar se mund të çojë në prirjen për t’i eliminuar deri edhe fizikisht të gjithë ata që mendojnë e besojnë ndryshe.
Së dyti, për të ndërtuar një të ardhme ku të gjithë të ndihen të lirë në diversitetin e tyre, mendoj se na duhen simbole që t’i përgjigjen kësaj së ardhmeje, që fatkeqësisht mungojnë më së shumti për shkak të uzurpimit të hapësirës sonë publike nga simbolet nacionaliste me frymë totalitare. Ndër simbolet që na duhet të ngremë do të rendisja shpejt e shpejt:
Simbole të paqes dhe harmonisë mes diversiteteve;
Simbole të dashurisë së njeriut për njeriun;
Simbole të barazisë së njeriut me njeriun;
Simbole të solidaritetit;
Simbole të sakrificës për të tjerët;
Simbole të dashurisë për natyrën;
Simbole kundër racizmit dhe homofobisë;
Simbole të rezistencës kundër autoritarizmit;
Simbole të luftës kundër krimit e korrupsionit e mafies.
Kuptohet se të gjitha këto simbolika, e të tjera si këto, që janë, sipas meje, në frymën e kohës ku jetojmë, s’mund t’i mbulojë Skënderbeu, me gjithë vendin e rëndësishëm që ai ka në historinë dhe mitologjinë e shqiptarëve. Për të ndërtuar simbolet e kësaj të ardhmeje, që mishërohet më së shumti në idealet e Europës e më gjerë të botës që duam të ndërtojmë, mund të na vlejë edhe historia, sigurisht, por një histori e lexuar ndryshe, jo me syzet e nacionalizmit e shovinizmit, e as duke evokuar luftërat e përgjakshme me kristianë që vrasin myslimanë dhe e kundërta, por duke treguar anën e zezë të këtyre luftërave dhe po ashtu duke treguar se nuk kemi pasur vetëm luftëra midis vetes apo me fqinjët, por edhe bashkëjetesë si brenda vetes, ashtu dhe me fqinjët.

 

"Panorama" 

Comments

Submitted by Billy (not verified) on

<p>&nbsp;Ato kushte qe kerkon Lubonja vetem Enver Hoxha i ploteson, per tu bere simbol i popullit shqiptar. Ja te bejme nje referendum, ku te rendisim nja dhjete figura te shquara te kombit tone. Eshte e sigurte qe E. Hoxha del i pari. Kjo mbyll cdo diskutim pastaj.</p><p>Po ti Lubonja, ja me kta apo me ata, sepse nga shkrimi nuk merresh vesh me ke je!? Ajo qe kuptohet eshte se, tani ne kemi frike se mos ti i vendos tritolin monumentit te Skenderbeut ne Tirane.</p>

Submitted by qyqa qyqa (not verified) on

<p>Me vjen shume keq qe ka njerez me kaq mendjeshkurtesi, por demokratizimi i komentimit sjell edhe kesi pasojash te jashtme. Pike se pari, Skenderbeu eshte nje mit dhe jo nje figure mbi te cilin ne mund te sendertojme nje shtet, pasi Skenderi ne fjale nuk ka lene pas vetes asnje institucion qe te kete ardhur deri ne ditet tona. Institucionet morale pa institucione te vlefshme e jetegjata praktike jane te pakuptimta, dhe ketu kam parasysh Xhorxh Uashingtonin dhe te parin e Osmaneve si dhe shume te tjere mbi te cilet te gjitha vendet e tjera me kohezion kane ngritur shtetet e tyre dhe institucionet e tyre vazhdojne edhe sot e kesaj dite. Nderkohe, i vetmi njeri qe e permbush kete kondite qe ngre Lubonja nuk eshte aspak &#39;Enveri yne&#39; apo &#39;Kadareja yne&#39; por eshte figura e Ismail Qemal Vlores, i cili kryesoi firmosjen e deklarates se pavaresise, ngriti institucionet qe ne kemi dhe sot e kesaj dite dhe udhehoqi Shqiperine e asaj kohe drejt nje kohezioni te pranueshem. Personalisht, do te preferoja qe Skenderbeun ta kalonim nga figure qendrore ne periferike, dhe Ismail Qemalin ta kthenim nga periferik ne qendror. Keshtu, te pakten dhe politikanet tane te kesokohshem do te kishim mundesi t&#39;i vleresonim me sakte nga kuti i Ismailit dhe jo nga kuti i pamatshem i Skenderit. Kjo, gjithmone nese jemi te gatshem te perballemi me nje te ardhme shtetndertuese dhe te heqim dore nga figura e &#39;kultit te personalitetit&#39; apo &#39;kapadaiut&#39; qe zgjidh gjithcka.&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>

Submitted by Zapbone (not verified) on

<p>&ldquo;Nuk mund të mos më tërhiqte vëmendjen një polemikë që erdhi nga Kosova mbi Skënderbeun, që u referohej edhe polemikave që janë hapur në Shqipëri mbi rishkrimin e historisë dhe dekonstruktimin e miteve.&ldquo;(F.lubonja)<br /><br />Mos e fol ate fjale or burre,ku mund ta leje ti or burre kete teme pa e komentu, as qe behet llafi, pa cek njeri e ti e mban ndezur diskursin e dekonstrutimit. Nuk e mor vesh: mire rishikimin e historise, po dekonstruktimin e miteve. Me te vertete nuk i jap shum dum dhe me qe e ke per zemer na ndrico ne shkrimin e rradhes! Une do mundohem te spjegohem ne kete koment me mendimet qe i vjel trurit per dekonstruktimin ku bashke me te frutat e pjekura mund te kete dhe te pa pjekura mire po pamvarsisht se e kane shijen e athet dhe ta rrudhin gojen efektin e kane te shendetshem si frutat e pjekura. Atehere; mitet i shfrytezoji Hitleri, te Nibelungeve dhe mitin e simbolin kryqin e Budizmit e vuri ne flamur. Mitin e Bijve te Ulkonjes e shfrytezoi fashizmi. Enver Hoxha Diktatori shfrytezoi mitin e qendreses, e heroizmit dhe i vetem trim ne lufte:&nbsp; Skenderbeut. Hitleri ra, Fashizmi ra, Diktatori ra. Mitet jetojne akoma e kesaj dite dhe nuk jane konstruktuar e dekonstruktuar edhe pse jane prralla e shpirt fantazie e legjenda te njeriut pa fakte historike. Miti e saga e Nibelungeve eshte po ajo dhe shtrihet gjeografikisht qe ne skandinavi dhe pse i perket Gjermaneve. Bijte e Ulkonjes jane po ato dhe simboli eshte po ai ne Rome e Itali. Skenderbeu qe eshte i gjithi histori me fakte dhe mit Ti thua se duhet ta dekonstruktojme! Pse? Pse eshte fakt historik, shpirt dhe mit i mrekullueshem. Psene e din Ti qe as nuk e nxjerr te ky shkrim i paqelluar. Or zotni ke te besh me nje mit me &ldquo;pafajsine e krijmtarise&ldquo; me pafajsine e shpirtit qe ka lindur nje hero dhe perjetsoje ne mit kete hero te gjalle dhe e ngjyrosi me drite e fantazi ne baze te fakteve po dhe ashtu sic ja donte shpirti nuk eshte vetem mit po fakt historik i permasave kontinentale. Kemi plot per te dekonstruktuar dhe harruar dhe shuar,&nbsp; i kemi bere dhe po i bejme. Hiarkine familjare, &ldquo;mitin e mikpritjes&ldquo; atdheun, vertikalet e komunikimit te dhunes, lakmine e zapberjes, mardhenjet seksuale/virgjerine ku burri 60 vjec e don gruan te virgjer, burrneshat e malsise qe jane kthyer ne mite te vdekura. Mitet komuniste nje bie mijra ngrihen.<br />Mitet e luftes...Xena eshte nje film per femij qe jipej e jepet ketej ku jam une. Eshte nje luftetare mitologjike qe shetit neper histori e gjeografi si ti teket dhe lufton te keqen. Ne nje nga serite fliste per shpaten e Skenderbeut, per peshen e madhesine e saj qe i perkiste vetem heronjve mitologjike e nuk mund ta mbante kushdo. Ishte nje kohe qe e shikoja te gjitha serite se mi kerkonte djali dhe u kenaqa duke i spjeguar per skenderbeun qe eshte shqiptar e fillova me i tregu e trillu plot fantazi te bera e te pa bera duke e trimeruar e krenuar per origjinen. Une e di qe ti plas, po per mu ishalla ben puf e paf. Nuk e di o njeri se ku me pickon e me helmon; ndoshta nga qe nuk jam gati as une dhe as mijra e miljona te tjere te jemi kozmopolite. Se gjithe bota nuk eshte gati. Te rishikojme mitin!!! Te rishikojme simbolin!!! Absurditet. Te rishikojme veprat e artit po. Nuk behet me te thenme po behet me te dhenme dhe ne nuk na jipet e nuk jemi gati tani. Se nuk eshte gati asnje ne kete planet. Mitet sigurisht qe jane tendecioze dhe luajne rrole tendcioze dhe te gjithe kane mite dhe te gjithe i interpretojne e shfrytezone mitet. Skenderbeu eshte i plotesuar e formezuar me fakte historike si nje hero qe na jep indititetin, si nje hero qe na jep sovranitetin, si nje njeri qe na larteson e trimeron. Si nje hero plot dinakeri e trimeri, tamam&nbsp; nje mit. Pra miti i Skenderbeut ndikon jo vetem te informacioni historik i fakteve po ai eshte aktual ne gjera qe sado qe te jen te kundershtueshme ndermjet tyre ai i komprimon ato si te kaluaren dhe lengun e tyre e servir dhe e pijme ne kohen tone per te qartesuar dhe shikuar te ardhmen. Dhe kjo eshte nevoja qe une kam per mitin e Skenderbeut, une dhe femija i im, per nje hero shqiptar qe eshte dhe ure lidhese ndermjet orjentit dhe oksidentit, e pararendesi i natos. Dhe kete pres nga une lecitesit te ma pasurojne e interpretojne mitin e skenderbeut. Kush jane shqiptaret? Une ndjehem shqiptare me skenderbeun dhe&nbsp; ku nuk eshte nacionalizem po indititet. Keto kemi ne laj thaj sa nuk mbushen gishtat e njeres dore. dhe keto qe kemi zotnia jote kerkon te na i galvanizoje e strerilizoje. Nuk duam dhe nuk ka per te bere vaki se eshte mit, legjende dhe heroine nene Tereza, se keshtu na pelqen ne dhe, keshtu indetifikohemi me te. Eshte nje shpirt se si e krijojme ne imazhin e humanizmit, te trimerise, te inditifikimit me te miren dhe kur e dime qe genjejme veten, po ja qe kemi nevoje, jo vetem bota e femijve qe do te mbushet me figura e modele te se mires, po kemi dhe ne nevoje per shpirt e&ldquo;genjeshtra&ldquo; mitologjike. Plot mite ideologjike kemi tretur e harruar per partizanet qe ju shpartallonte fyti ne bresheri e karikatore plumbash e ai i binte borise, ashtu sic kane harruar e tretur gjermanet mitet e hitlerit, po ja qe miti i skenderbeut na pelqen don apo nuk don ti ai do te qendroj ne mes nesh me pallen ngrehur. Ah se harrova Skenderbeu ka lindur i krishtere po ka dhe lafshen e prere ky eshte dekonstruktimi i mitit te Skenderbeut.</p>

Submitted by Lek (not verified) on

<p>Fatos, po&nbsp;lexo ndonje liber historie mor analfabet perpara se te shkruash. Kush te ka mesuar ty qe njerezit duhet te kene pasur mdoemos vetem nje identitet dhe ky&nbsp;ka qene identiteti fetar.&nbsp;Nese te pelqen Shmitti merre &quot;Skenderbeun&quot; e tij dhe lexoje. Ke aty deshmi mbi; shqiptare, serbe, italiane, turqe, greke etj sa te duash, jo nga Shmitti por ne tekstet dhe raportimet&nbsp;bashkekohese qe ai i ka sjelle ne liber. Dhe nuk ke identifikime, te tipit katoliku, ortodoksi, myslimani. Po su binde hap edhe ndonje tekst tjeter madje mund ti marresh nga çdo epoke historike qe deshiron. Ne Antikitetin e hershem greket jo vetem qe identifikohesin me njeri-tjetrin por diskutonin&nbsp;kujt populli i perkiste &nbsp;dikush qe e kishte nje nga prinderit grek dhe tjetrin trak</p>

Submitted by Plaku Xhuxhumaku (not verified) on

<p>Une them qe s&#39;ka c&#39;na duhet fare heroi kombetar, me verte c&#39;na duhet? A ka mundesi ndonjeri te me shpiegoje c&#39;e keqe do te na gjeje nqs deklarohemi, &quot;PA HERO KOMBETAR&quot;? Nuk po them qe te fillojme t&#39;u veme tritol monumenteve andej ketej e ku te mundemi, por le ti leme aty ku jane se zbukurojne edhe qytetet e te mos bejme gerr-verr, jo vrau muslimane, jo po ishte ortodoks jo katolik, jo po kishte tradhetare, jo po nuk ishin shqiptare se kombi nuk egzistonte ne ate kohe, jo po meqe e vrau at muslimanin 500 vjet me pare, nuk mund te jete heroi im se une jam musliman etj. etj brockulla pa fund qe jo vetem qe nuk sjellin ndonje te mire, por perkundrazi mund te sjellin percarje, qe pastaj mund te reflektohen ne gjakderdhje, e pastaj na rrofte qe kemi heroin kombetar, po kane mbetur pak njerz per ta nderuar se te tjeret u vrane ne lufte civile.</p><p>Nje rol te madh nuk luan vetem &quot;teza qe mbrohet&quot;, por edhe ai qe e mbron. Ne varesi nga simpatite apo antipatite publike, teza te sakta dhe te mireqena mund te duken te shtrembera vetem psh se ai qe i mbron mund te jete person jo shume simpatik, dhe anasjelltas.</p><p>Politikanet, e sidomos media, duhet t&#39;ju ruhen instrumentalizimeve dhe aktualizimeve te rrezikshme. Per fat te keq, ne kohen e Qoftelargut ishim <strong>te</strong> <strong>detyruar</strong> te thoshim <strong>budallalleqe te percaktuara</strong>, tani ne kohe te demokracise desh Zoti, jemi <strong>te lire</strong> te themi<strong> lloj-lloj budallalleqesh.</strong></p><p>Sa per ato kriteret, qe ve Tosi, qe duhet te plotesoje heroi kombetar, nuk ka burre nene qe i plotson, sidomos ato te homofobise e dashurise per natyren dhe qe te dije te tregoje bukur prrallat per kalamaj, e terci e verci. Po qe per te gjetur ndonje hero te ri keshtu, per Zotin mire eshte Skenderbeu, se me ate edhe jemi mesuar tani.</p>

Submitted by Paul Tedeschini (not verified) on

<p>Turkosman dhe antishqiptar i thekun. Ju jeni fara me e ndyre e banorve ne trojet shqiptare.</p><p>Shqiptart, pra kristjant shqiptar, kan luftue kunder pushtuesve turqve musliman nen drejtimin e heroit Gjergj Kstrioti. Turqit musliman erdhen te pushtojne shqiptart kristjan ne trojet e tyne. Ku e ke hallin ti o turkoman? E ke hadhin per trathtart kristjan qe u bane musliman?</p>

Submitted by qyqa qyqa (not verified) on

<p>Palli, me fal ore, pa myslimanet, zotrote do dilje ne det po te merrnin pushtetin ortodoksia. me fal, mund te me shpjegosh perse nuk ka ortodokse ne vendet katolike dhe katolike ne vende ortodokse, kurse ortodoks dhe katolike ka vetem ne troje me shumice muslimane, sic eshte shqiptaria? hajde, Palli, hajde, i qan keto komente, i qan...</p>

Submitted by Mah (not verified) on

<p>Naimi ishte shume i kthjellet dhe i sakte ne ato qe shkruanate dhe kerkonte gjithmone qe pena nuk duhet t&#39;ia kaloje lendes. Nuk eshte e veshtire as sot ashtu sikurse mot qe te gjenden njerez si Ballabani qe ja kishin falur shpirtin djallit apo otomanit dhe kerkonte te nenshtronte shqiptaret per hesap te Sulltanit.</p>

Submitted by Anonim (not verified) on

<p>SA TE KEMI SWASTIKEN E TROPOJES dhe KUNDERPARTET e TYRE nE PARTITE E MAJTA neperkembe AS QE BEHET FJALE per sherimin e shqiptareve e shqiperise.</p><p>NUK ESHTE PUNA E SIMBOLEVE QE SHKRUAN TI MORE ISH BURGAXHI.ATO VETEM TEORIKISHT EKZISTOJNE.</p><p>EDHE SIKUR TE ORIENTOHEMI NE PERENDIM EDHE SIKUR TE ORIENTOHEMI NE LINDJE NDERTIMI I SHTETIT LIGJOR DHE I SHTETIT TE SE DREJTES SIPAS STANDARTEVE TE PRANUESHME NGA SHQIPTARET DO TE JETE GURI THEMELTAR I SHQIPERISE PER SHQIPTARET.JO ME KOT GJERAT KANE MBETUR PA U ZGJIDHUR SEPSE NE GODITJE MASIVE ESHTE SHTETI I SE DREJTES SHTETI LIGJOR I CILI</p><p>1 NUK TE LEJON QE KUR JE I CMENDUR TE MBASH PENG SHTETIN PER 25VJET</p><p>2&gt;NUK TE LEJON TE PERDORESH SHTETIN PER INTERESA TE FAMILJES DHE&quot; TE TE TRETEVE&quot;</p><p>3.NUK TE LEJON TE&nbsp; INSTALOSH MAFJEN BARBARE</p><p>4.NUK TE LEJON TE BESH VARRE MASIVE</p><p>5.NUK TE LEJON TE BESH VRASJE MASIVE E VJEDHJE MASIVE</p><p>6.NUK TE LEJON TE SHPIFESH PER MIKUN E LLOGORES TENDE POR QE NE MENYRE TEATRALE NDODHET NE ANEN E QEVERISE NE NGARKIM SI KRYE/M</p><p>ME KE MUND TE RRINTE NE DHOME EDVINI(I CILI NUK KA QENE KONVIKTOR) ZOTI SWASTIKA I TROPOJES?</p><p>MBYLLE ATE HALEN QE NXJERR VETEM KOCKA&nbsp;, ESHTRA E TRITOL NGA GOJA SE QE TE GJITHE TE MAJTE E TE DJATHTE</p><p>TE VETESHPALLUR TE VETE EMERUAR E TE ARDHUR NE KRYE NGA AGJENTURAT E KENI BERE SHQIPERINE VARR.</p><p>PA SHIKO MBRAPA E SHIKO KUSH TE VJEN NGA PRAPA : VETEM KRIMINELE .</p><p>ATA SPIUNET E TROPOJES DHE GJEMBACET E KATUNDEVE TE MEHMET SHEHUT NUK PRANONIN NEPER DHOMA .......................</p>

Submitted by RP (not verified) on

<p>Mit,(nga greqishta mythos) jane rrefime me personazhe mbinormale,heronj legjendare,ngjarje keto te konsideruara te paverteta ne kronologjine dhe permbajtjen historike.Qe ne kohen e Platonit,filozofia i quante mitet si produkte inferiore te intelektit,si zbukurim i realitetit dhe aspak realitet.Pra,qartesisht Skenderbeu nuk mund te quhet mit,pasi eshte nje personazh historik i klasifikuar.Mit eshte Akili,per te cilin greket mburren si pararendesi i heronjve.Edhe pse qartesisht Iliada eshte nje poeme mitologjike,nje gjerman autodidakt ne arkeologji i quajtur Henrik Schliemann shkoi e germoi ne kodrat e Hisarlik dhe zbuloi sipas tij thesarin e Priamit,zbuloi edhe masken e arte te Agamemnonit ne Mikene.Sipas mjaft studjuesve,as thesari i Priamit verteton se Iliada ishte ngjarje historikisht e ndodhur,as maska e Mikenes verteton se ne krye te akejve ishte nje i quajtur Agamemnon,por gati tere bota di ç&#39;do te thote te pushtosh Trojen me nje kale druri.Desha te them se ky paralelizem nuk mund te hiqet edhe per Skenderbeun.Vertetohet se ka ekzistuar,ka pasur kontakte me mbreteri italike dhe duket e Milanos,madje ka pasur pergatitje per nje kryqezate me ne krye Skenderbeun si atlet te Krishtit.Duket qarte se Skenderbeu ka qene nje karaker posesiv,egoist dhe shfrytezues i rrethanave,se besimi fetar nuk ka qene kriter thelbesor i jetes se tij,ndersa posedimi i nje mbreterie po.Por ne kohen dhe rrethanat e atehershme kjo ishte mese normale,do ishte anormale te luftonte per kauzen e Komunes se Parisit,fjala vjen.E qarte se rilindasit kerkonin te evokonin nje figure fitimtare per zgjimin e kombit shqiptar,meqe kombet kane nevoje per krenari dhe Skenderbeu ishte nje personazh perfekt per kete pune.Meqe gjerat u bene si u bene,nuk e kuptoj se ne emer te ciles Nevoje u dashka te &quot;ç&#39;mitizojme&quot; Skenderbeun?Kujt i prish pune ky &quot;mitizim&quot;?Me dashje rilindasit kane dashur ta zhveshin Skenderbeun nga petku religjioz,te vetedijshem se lufta nderfetare mund te quhej nje rudiment mesjetar i superuar.Me duket sikur e kane pasur mire,madje a nuk po flitet kaq e kaq dekada anekend botes per mirekuptim fetar midis religjioneve te ndryshme?Sa per simbolet qe duhet te ngrejme,besoj z.Lubonja e ka drejt,por kjo behet ne emer te vlerave qe shtohen,jo ne vendin e atryre ekzistuese.Nese do ndodhte keshtu,ne do privoheshim nga nje vlere e se shkuares dhe te sotmes,siç jane atdhetarizmi,mbrojtja me çdo çmim e atdheut,si njesi themelore e ekzistences.</p>

Submitted by Besi-Tetove (not verified) on

<p>Ketij une i them koment i mencur ! Bravo RP !<br />Duhet te shtojme ketu se shqiptaret kane heroj luftrash se historia reale e tyre eshte histori mbijetese neper luftra. Kete nuk e kane kerkuar vet ata, por rethanat kane qene te tilla. Mit do te ishte shpikja e herojve te tille sic kerkon Lubonja, perderisa populli historikisht eshte ne lufte per mbijetese dhe ruajtre te trupit te tij gjeografik nga invazionet e nje pas njeshme. Ne fakt une mendoj se per Skenderbeun pak eshte edhe vet miti, sepse edhe vet miti eshte zmadhim dhe zbukurim artistik i nje realiteti, apo cpikje e nje ngjarje. Madheshtia reale Gjergjit e ben te pafuqishem edhe vet mitin, edhe pse natyrshem i shtyne njerezit te krijojne mite per te, dhe shqiptaret akoma nuk e kane bere nje gje te tille sepse nuk kane nevoj !<br />Perndryshe Lubonja jo se nuk dijne se:<br />&ldquo;Pa mitin, çdo kulturë e humbet karakterin e saj të gjallë krijues, humbet forcën e vet të natyrshme&rdquo;<br /># Friedrich Nietzsche<br /><br />Pra, prapa ketyre sulmeve anti herojve kombetar qe bashkojne shqiptaret, fshihet anti-shqiptarizmi, qe ne keto kohe moderne manifestohet edhe nepermjet nje rryme te re e te ashtuquajterve musliman (sepse nuk mund te jene musliman te vertete), qe ne esence jane kunder ekzistences se kombeve ne pergjithesi !<br />Dhe harojne fjalet e Kuranit: &quot;... ne ju krijuam ne fise e popuj qe te njiheni ne mes vete&quot;<br />Pra, harojne se ekzistenca e kombeve nuk eshte ne kundershtim me fene dhe ngaterojne me dashje ndertimin e shteteve kombe ne shek. XVIII me vet krijimin e kombeve, qe korespondon me krijimin e gjuheve! Shqiptaret nuk jane krijuar si komb politik, por kombi shqiptar eshte i nderlidhur me gjuhen shqipe dhe daton qe nga krijimi i kesaj gjuhe... qe dmth qe nga koha e ashtuquajtur e profetit Nuh, kur filloji ndarja e gjuheve, respektivisht kombeve. Fundja, si mund te jese i mire per kombin shqiptar nje njeri qe mendon zhdukjen e kombeve ?!</p>

Submitted by bashkimi (not verified) on

<p>Historia e shoqerise njerezore ka evoluuar prej grupimeve te para primitive &nbsp;deri ne formimin e kombit si kategori sociohistorike moderne.Njerezit ne fillim kane krijuar grupimet e para per te siguruar me lehte ushqimin dhe per tu mbrojtur nga bota e eger,nderkohe me ecjen evolutive dhe me rritjen e intelektit njerezore grupimet jane komplekesuar dhe raportet mes njerezve jane bere me komplekse per pasoje njeriu fillon luften kunder njeriut apo me saktesisht grupi kunder grupit,populli kunder popullit dhe se fundmi kombi kunder kombit.Lufterat jane shkaktuar nganje shkak i vetem qe eshte gjendje natyrore tek njeriu tendenca per dominim e qe me saktesishte do te thote zoterim i resuresve,feja,mitet jane perdorur per tu mobilizuar per lufte qofte mbrojtese apo pushtuese.Skenderbeu ne kete kontekst ka luftuar qe hapesiren, resurset ti kene ne dispozicion shqiptaret e jo turqit dhe ne kete kuader qmohet prej shqiptareve si figure historike,neve besoj te gjithe e dijme se Skenderbeu nuk ka ardhur ne pushtet me zgjedhje shumepartiake dhe ne rrugen per tu ngritur ne pushtet nuk besoj qe i ka kursyer kundershtaret.Skenderbeu dhe jo vetem ai do te nderohen gjithmone per derisa te kete luftera qlirimtare dhe pushtuese,nuk humbe asgje nga rendesia figura e Skenderbeut nese dekonstruktohet miti i tije per me teper figura e tije duke marrur permasa me reale behet akoma me kuptimthenese.</p>

Submitted by qyqa qyqa (not verified) on

<p>Ajo qe eshte vertet shqetesuese, ne gjykimin tim, eshte fakti se Skenderbeu eshte i vetmi mit letrar qe ne kemi, mit ky i bazuar mbi disa ngjarje te nxjerra nga historia. Nderkohe qe ka nje mungese te plote mitesh te tjera letrare, si fjala vjen Fausti per gjermanet, Hamleti e te tjere per ingilizin, e keshtu me radhe. Nderkohe qe inglizet dhe gjermani i kane shume te qarta figurat shtet ndertuese te kohes para Skenderit tone, por ama figurat me jetegjata dhe me te studiuara jane ato letrare. Neper bataqet e kotesive do te zhytemi derisa te dale nje pene qe te krijoje nje figure tipike ne gjuhen shqipe te cilit ne mund t&#39;i referohemi per aktet tona ne kete gjuhe.&nbsp;</p>

Submitted by Plaku Xhuxhumaku (not verified) on

<p>Mos ia fut kot, ne kemi Qerozin, kemi edhe Kacramicrin......</p>

Submitted by qyqa qyqa (not verified) on

<p>Xhuxhumak, kjo puna e cinizmit per gjithcka eshte semundje shume e trishte...&nbsp;</p>

Submitted by Plaku Xhuxhumaku (not verified) on

<p>E para, pse e quan ti cinizem referimin te herojte e perrallave popullore. Aty ka me shume mencuri se ne gjithe pacavuret e te ashtuquajturve intelektuale moderne.</p><p>E dyta, pse per gjitheçka? E treta, ti je doktor (eshe) qe diagnostikon semundjen, aq me teper te trishte, me nje rresht te vetem?</p><p>Une po te jap nje keshille si mjek popullor, shko e fute koken ne frigorifer dhe po mujte mbaje aty brenda nja 5 minuta. Ke per te pare se do te te kaloje, cfaredo qofte semundja nga e cila vuan, por qe mesa duket nuk e di. Si alternative, mund t&#39;i futesh edhe ndonje dush te ftohte, kur te te vije uji ne apartamentin ku banon.</p>

Submitted by qyqa qyqa (not verified) on

<p>patjeter</p>

Submitted by skelari migrues (not verified) on

<p>Dakort me diçka që thotë Bashkimi - Mitet mobilizuese, nacionaliste e&nbsp; ksenofobiste janë më tepër si nevojë, sesa si inerci. Në ballkan, shqiptarët e ndodhur në nxehtësi konflikti, nuk e kanë edhe aq luksin e trajektores që sugjeron Lubonja, edhe pse synimi mbetet. Duhet pak koordinim, por edhe rrethana të mbara për qetësi, që të vijë vetvetiu nevoja për të mos urryer tjetrin.</p>

Submitted by gingi (not verified) on

<p>Skeptik, polemik,empirik, kritik, ja dhe Lubonja relativist. Te vertete absolute ka vetemTosimendimin.objektivizmi shkon per lesh kur me bindje thote qe Kastrioti ishte ortodoks. Por sic thosh Hegel historia nuk eshte nje seri sekuencash faktesh te rastesishem...arbereshet e Italise ishin dhe jane katolike te ritit bizantin.qe kur zbarkuan. Gjithologet jane irtitues, sidomos ne raste si ky se behen qesharak.Skenderbeu edhe sikur te ish personazh fantazie, do ish kryeveper. Lubonja ka pak ide por shume konfuze.Salloni i Fevziut nuk eshte shkolla e Platonit.</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>

Submitted by Dukagjini (not verified) on

<p>Lubonja, eshte i vetmi personalitet qe kurre nuk i qendron opinionit deri ne fund!mbas 2 muajve aj do te jet krejt kundra kesaj qe ka shkruar vet. Shume kontravers me vetevehten.&nbsp;</p>

Submitted by for better or f... (not verified) on

<p>MOS SHKONI LARG bashkeshtetas</p><p>ka ekzistuar nje i madh i nje shteti ballkanik pas viteve 1993 qe ka vizituar presidentin shqiptar te asaj kohe.</p><p>presidenti yne i asaj kohe jo pak ne gjithe shqiperine e asaj kohe(dhe i kujtohet edhe sot ketij ish presidenti) eshte kritikuar mjaft ashper nga gjithe shtypi audioviziv (por jo nga politikanet) per heqjen e statujes se skenderbeut nga salla e pritjes se ketij te madhi.</p><p>pra levizje per ta cmitizuar ka patur edhe nga politika shqiptare shume me konkrete se pohimet e bashkekombesave te lartepermendur.</p><p>ketu dalim tek pyetja e thjeshte</p><p>kujt i prish pune skenderbeu? te gjithe e dijne mire pergjigjen e kesaj pyetje.referimi ndaj skenderbeut eshte vija e kuqe qe sipas BABALLAREVE TE KOMBIT SHQIPTAR dhe atyre qe ushqejne kete armate me cdo gje&nbsp; ndan te gjithe ata qe aspirojne per nje shqiperi ku jetojne historikisht shqipetaret qe prej kohes se skenderbeut dhe atyre qe e shohin kete pozicion si te pavolitshem.</p><p>besohet mjaft mire se lufta me propogande e agjitacion(simbolet e lubonjes qe na duhet te ngreme e te mbajme gjalle) nuk punojne.</p><p>duket se vendosmeria e njeres pjese te shqiptareve per te korrigjuar &quot;gabimet&quot; e te kaluares se afert apo shume te larget eshte mjaft e madhe.nga ky kend veshtrim kjo pjese duhet te jete mjaft e pergatitur dhe e afte te kuptoje perfundimisht se kjo eshte nje loje e tipit thike me dy presa.eshte mire qe kjo vendosmeri te jete e mbeshtetur ne llogari te sakta qe te garantojne arritjen e rezultatit ne te kundert</p><p>nga kjo lloj vendosmerie e pabazuar mund te pesohet nje disfate e paimagjinueshme.</p><p>ne europe skenderbeu eshte nje figure e respektuar edhe sot,dhe pergjithesi ne perendim.keshtu qe nuk kuptohen mire aspiratat e kesaj pjese te shqiptareve .a eshte aspirate e kesaj pjese te shqiptareve integrimi ne europe apo ka ndonje aspirate tjeter.</p><p>te gjithe deshirojne qe ceshtja shqiptare te marri zgjidhje te pranueshme edhe nga nderkombetaret por duket se te tille gazetare jane me teper te interesuar tu bien borive te ndasise fetare,ndasise ekonomike,politike krahinore ashtu sic i meson ustai i tyre qe ne fund te fundit te con ne nje lufte mes vete shqiptareve dhe pergatit shtratin per shfarosjen perfundimtare te shqiptareve e shqiperise.ky amir-i duket ashiqare qe nuk i digjet barku e shpirti per shqiperine e shqiptaret por ka marre ndonje dore te mire(bingo) per te vjelle si shume te tjere</p><p>kunder atij kohezioni minimal qe u ka ngelur shqiptareve.</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>

Submitted by Analist (not verified) on

<p>Gjithkush sot fale &quot;demoshkerdhatise&quot; ka te drejte te haje [deleted] ne media e forume pushte,e ne kete fryme urime Ulkonjes dmth Lubonjes dhe te gjitheve atyre qe e sponsorizojne,paguajne dhe promovojne ne ekrane.</p>

Submitted by Drini (not verified) on

<p>Ka përpjekje për t&rsquo;i thjeshtëzuar luftërat, sikur ato para lindjes së kombeve kanë patur karakter fetar. Por ky argument nuk i qëndron logjikës së fakteve. Nuk janë vetëm kombi dhe feja faktor të bashkimit dhe identifikimit të grupeve shoqërore, por edhe etnitë. Që në antikitet janë bërë luftëra, ku palët ndërluftuese identifikoheshin mbi bazën e etnisë: grekët dhe trojanët, grekët dhe persët; ilirët dhe maqedonasit; ilirët dhe romakët; ilirët dhe sllavët dhe në Mesjetë shqiptarëve dhe turqëve, shqiptarëve dhe serbëve.</p><p>Në kohën e Skënderbeut ndjanja e përkatësisë etnike ka qenë shumë e zhvilluar dhe faktori kryesor I abshkimit të shqiptarëve dhe i detyrimit të tyre si arbër për të qëndruar të bashkuar, ndërkohë që venecianët, raguzianët, hungarezët, boshnjakët, etj, pavarësisht se të krishterë, nuk kishin aq detyrim për t&rsquo;u bashkuar me shqiptarët në luftë. Pra faktori etnik ka qenë me rëndësi në luftë dhe nuk mund të anashkalohet.</p><p>Gjatë periudhës së Skënderbeut arbërit luftonin në radhë të parë si arbër dhe pastaj dhe si&nbsp; të krishterë kundër turqëve. Koncepti i mbrotjes së Atdheut kishte lindur që në Antikitetin e vonë. Në atë periudhë ishte formuar edhe koncepti i mbrojtjes legjitime.&nbsp;</p><p>A ekzistonte koncepti i Atdheut në Lashtësi dhe në Mesjetë?&nbsp; Përballë sulmeve barbare të shekullit IV Ambrozi i MIlanit (339-397) ka bërë thirrje për ruajtjen e Atdheut, duke u bërë artisan jo vetëm i teorisë së luftës &ldquo;së drejtë&rdquo;, por dhe të mbrojtjes legjitime.</p><p><strong>Amaury </strong><strong>Levillayer,</strong><strong> Guerre &laquo;&nbsp;juste&nbsp;&raquo; et défense de la patrie dans l&rsquo;Antiquité tardive.</strong></p><p>Identiteti territorial I një etnosi sipas Morganit zhvillohet mbi një kujtesë, mbi një të kaluar të përbashkët që lidhen me mitologjinë e polisit, me lidhjet ekonomike dhe me të gjitha lidhjet që shërbejnë që të lindë ndjenja e përkatësisë së përbashkët, përballë të tjerëve, pra të një vetëdije etnike. <strong>Jean-Marc Luce, </strong><strong>Identités ethniques dans le monde grec antique</strong></p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.