Totalitaristët e moralit
![](https://www.respublica.al/sites/default/files/styles/large/public/2015/07/31/9937_gilman-bakalli_1.jpg?itok=rg39UgJD)
Sipas gazetës Tema, një grup prej 57 intelektualësh shqiptarë, paskan firmosur peticionin “Familje e shëndoshë – Atdhe i shëndoshë”. Edhe unë do ta firmosja një peticion pro familjes së shëndoshë, edhe pse nuk kuptohet mirë se për cilën familje të shëndoshë flitet kur ke parasysh shifrat në rritje (sipas gjykatave) të divorcit dhe shifrat e larta (sipas studimeve) të adulterisë! Kurse për atdheun e shëndoshë nuk do të firmosja, sepse nuk e kam të qartë se çfarë nënkupton një atdhe i shëndoshë përtej retorikës boshe! Nënshkruesit shprehin shqetësimin e tyre ndaj shkatërrimit të familjes, rrezik të cilin e shohin tek përhapja në shoqëri e modelit homoseksual të martesës. Edhe unë e ndaj me ta të njëjtin shqetësim. Pse? Thjesht, sepse askush nga ne nuk është mësuar me këtë ide. Duhet të jesh naiv i madh për të mos kuptuar fuqinë e madhe të rezistencës sociale që mbart forca e zakonit. Prej shekujsh martesa ka qenë (dhe është) një privilegj i heteroseksualëve. Dhe ngaqë askush nuk heq dorë kollaj nga privilegjet, është më se i vetëkuptueshëm reagimi emocional ndaj martesave homoseksuale. Por fakti që edhe unë nuk arrij të dal nga kurthi i forcës së zakonit, nuk më pengon të them se nuk ekziston asnjë argument racional, që mund t’i përjashtonte homoseksualët nga lidhja martesore.
Argumenti kryesor që ndajnë bashkërisht intelektualë, kryesisht me vokacion fetar, artistët dhe opinioni i gjerë publik shqiptar kundër martesave midis partnerësh të të njëjtit seks është: nga këto martesa nuk lindin fëmijë. Qëndron si konstatim. Por ama, nëse e marrim lindjen e fëmijëve si kusht për lidhje martesore, atëherë gratë rreth moshës 45 vjeçare nuk duhet të martohen, sepse nuk janë në gjendje të lindin më fëmijë. Po kështu, as burrat sterilë nuk duhen lejuar të martohen për të njëjtën arsye si gratë në menopauzë. Me një fjalë, kushdo që e kthen aftësinë për të lindur fëmijë në një parakusht për lidhje martesore, duhet ta çojë deri në fund arsyetimin dhe të pranojë se, me këtë logjikë, para se të shkojmë tek nëpunësi i gjendjes civile për t’u kurorëzuar, duhet të bëjmë edhe testin e fertilitetit. Për fat të mirë, kjo ide që e cenon dinjitetin e njeriut, nuk i ka vajtur deri tani askujt në mendje. Me këtë nuk dua të them se fëmijët nuk e pasurojnë jetën e një çifti të martuarish. Por nuk mund ta kuptoj se pse kjo vlerë, për disa njerëz, duhet të kushtëzohet nga dispozicioni seksual.
Edhe e drejta e partnerëve të të njëjtit seks për të adoptuar fëmijë shkakton zemëratë për të njëjtën arsye. Forca e zakonit na e paraqet nën një dritë të çuditshme imazhin e dy grave apo dy burrave që rrisin një fëmijë. Por fakti që jemi mësuar për qindra vjet me imazhin e nënës dhe babait me fëmijë për dore nuk përbën argument për ta ndaluar këtë të drejtë edhe për partnerë të të njëjtit seks. Sigurisht që fëmijët e adoptuar të martesave gay mund të tallen e përqeshen në shkollë. Por edhe fëmijët nga martesa të përziera (racore, fetare) tallen e përqeshen në shkollë. Edhe mua më kanë tallur e përqeshur në shkollën tetëvjeçare si i vetmi mysliman në një klasë ku mbisundonin fëmijë me besim fetar katolik! Por kjo nuk i ka penguar njerëz të feve, racave, ngjyrave të ndryshme të martohen me njëri-tjetrin. E as mua të martohem me një vajzë të besimit katolik.
Për mua, motivi kryesor, (megjithëse i pashprehur, ose i shprehur aty-këtu) që shkakton zemëratën e shqiptarëve kundër martesave të të njëjtit seks, është ideja se homoseksualët dhe lesbiket janë, në thelb, qenie perverse, prej të cilave fëmijët duhen mbajtur larg, sa më larg. Si dhe frika se nga prindër adoptues homoseksualë rriten fëmijë homoseksualë. A thua se nuk kanë qenë modele heteroseksuale martesore që kanë lindur e rritur fëmijë homoseksualë!
Sigurisht, nuk pretendoj ta dekurajoj me anë të këtij shkrimi një rritje të mundshme të nënshkruesve të peticionit kundër martesave homoseksuale e as të inkurajoj përhapjen e modelit martesor homoseksual. Por them se pak më shumë arsye dhe pak më pak emocion nuk do i bënte keq debatit. Aq më tepër kur debatin kanë marrë përsipër ta drejtojnë profesorë, prej të cilëve shoqëria pret përdorimin e intelektit.
Mapo
Comments
shkelqyeshem!
<p>shkelqyeshem!</p>
Shkelqyeshem ! Te lumte
<p>Shkelqyeshem ! Te lumte mendja dhe dora Gilman ! Dhe mos u tut nga fyerjet qe jane bere zakon ne kete vend (me ndihmen edhe te disa mediave) sa here shprehet nje mendim ndryshe ! As presja nuk i luhet ketij shkrimi !</p><p>Keshtu e kane shqiptaret, pikerisht ata qe pa hezitim kane shitur edhe grate e motrat per prostitucion jashte kufijve jane te paret qe hapin gojen kundrejt te drejtave te disa njerezve "faji" i vetem i te cileve eshte se jane ndryshe. </p><p>Mendoj se Shqiperia she shqiptaret kane nevoje per zerin tuaj dhe te njerezve si ju, paçka se forca te ndryshme dhe per arsye te ndryshme perpiqen t'i manipulojne. Urime edhe nje here per shkrimin dhe suksese ! Bravo !</p>
Argumenti i z. Bakalli eshte
<p>Argumenti i z. Bakalli eshte i pjesshem. Opinioni kunder martesave gay nuk bazohet mbi faktin se nga keto martesa nuk lindin femije, por mbi faktin se nuk dihet cfare efekti mund te kene dy prinder te se njejtes gjini mbi femijet e adoptuar.</p><p>Perkatesia fetare e prinderve nuk ka te njejtin efekt potencial mbi femjet sepse pavaresisht te preferencave konfesionle keta prinder jane baba e nene. Ndryshe qendon ceshtja me martesat e te njejtes gjini. Meqe keto martesa nuk jane akoma realitet dhe eshte shume heret per te patur prova ne nje drejtim apo ne nje tjeter, nuk dihet cfare efekti mund te kene mbi mbarevjtjen e femijeve. Por eshte e kuptueshme dhe shume e aresyshme te hipotezosh qe prinderit e se njejtes gjini mund te crregllojne zhvillmin psikologjik te femijeve te adoptuar. Femijet e prinderve te divorcuar, apo ata qe nuk e njohin fare njerin prind, shume here jane absolutisht normale. Por eshte fakt shkencor qe problemet psikologjike jane shume here me te shpeshta nder keta femije, cka sugjeron se modeli mashkullor dhe femeror i dy adulteve n familje mund te luaj nje rol. Po femijet e dy prinderve tese njejtes gjini?</p><p>Nje argument qe duhet marre ne konsiderate seriozisht eshte nese lejimi i martesave te se njejtes gjini ne numra te konsiderueshem (prevalenca e homosekualizmit ne shoqeri vleresohet 5-10%) eshte nje eksperment inxhinierimi social i nje shkalle te gjere me pasoja te panjohura por potencialisht te renda. Une nuk kam fakte pro apo kunder, por hipoteza eshte logjike dhe plotesisht e mundur.</p>
Ne Perendim jane bere tashme
<p>Ne Perendim jane bere tashme studime ne lidhje me efektin psikologjik qe mund te kete tek femija fakti i homoprinderve. Te gjithe studimet tregojne se efekti nuk eshte as me i madh e as me i vogel se tek familjet heteroprinderore ('normale').</p><p>Edhe argumenti se lejimi i martesave te se njejtes gjini mund te sjelle pasoja te panjohura, nuk qendron: vende si Danimarka e kane legalizuar bashkimin e dy personave te te njejtes gjini prej vitesh (qe ne 1989) : u bene 25 vjet dhe... asgje e 'veçante' nuk ka ndodhur ne asnje nga keto vende.</p>
Une nuk kam lexuar asnje
<p>Une nuk kam lexuar asnje studim te tille. Nese jeni ne dijeni te 2-3 studimeve mbi kete teme, atehere jeni i lutur te me jepni referencat.</p>
Shkrim tipik prej te
<p>Shkrim tipik prej te pavendosuri, nga ata qe as te q.n as te leshon, desheron te thote ndonje gje, por torrolliset shume deri sa e thote ate gjene, dhe pastaj thote me fal qe e thashe, edhe dua ta kruaj se me kruhet, por edhe me dhemb kur e kruaj. Perse nuk i bie drejt mor zoteri te thuash qe pavaresisht nga c'thote peticioni i intelektualeve (a me verte, a?) ti jo vetem nuk je kunder martesave gay, por edhe i inkurajon ato, pra perse nuk e thua shqeto mendimin tend per kete pune perderisa more mundimin te shkruash rreth kesaj teme? Dhe po ta them eshte "intelektualisht" me e ndershme ta kesh te hapur qendrimin (perderisa ke qendrim) se sa te vish verdalle me brockulla jo e lagu, jo s'e lagu, jo na tallin, jo nuk na tallin. Nqoftese per cfaredo arsye qofte, nuk je i prere ne qendrim, pra qartesisht pro martesave gay, ose qartesisht kunder martesave gay, atehere me mire mos fol fare e prit te shohesh se cfare ndodh, se sa te leshohesh ne kesi fjalimesh oportuniste e pa ngjyre.</p><p>Une e vras mendjen rreth ceshtjes se martesave gay dhe duke degjuar argumenta nga me te ndryshmet e me te cuditshmet, si ato fetare, apo jo fetare, ato qe kane lidhje me sterilitetin apo fertilitetin, me adoptim femijesh apo pa adoptim femijesh, te gjitha keto me pro-te e kundrat e tyre, e gjitha me precipiton vetem ne nje argument "te forte" qe eshte pro martesave gay: DASHURIA. Perkrahesit e martesave gay, argument te forte e te fundit qe eshte zor te kundershtohet, kane :"C'keni mor zoterinj perderisa une e dua partnerin (partneren) tim(e), c'ju duhet juve? Kur martoheni ju heteroseksualet, a nuk martoheni sepse e dashuroni njeri-tjetrin?" Zor ta kundershtosh!</p><p>Por pastaj kur mendohesh pak, te lind pyetja, ne rregull, por meqe na qenka pune dashurie, megjithe relativitetin e konceptit vete, i bie qe kushdo po te bjere ne dashuri me cfaredolloj frymori, madje objekti (sic jane rastet e "zoofilise", ose "fetishizmit", qe ende konsiderohen SEMUNDJE, njelloj si homoseksualiteti deri para disa vitesh) po te doje te martohet, perse te mos martohet? Dashuria edhe ne mos qofte e dyanshme, egziston te pakten ne njerin drejtim dhe neqoftese dashuria na dilka e teproka per nje martese atehere perse te mos lejohen edhe martesat me macet, qente, karriget...... eh, me theksin e bukes mos e provoni......</p>
Homoseksualiteti eshte nje
<p>Homoseksualiteti eshte nje lloj defekti natyror per te cilen nuk jane fajtore personat homoseksuale, por vete natyra me seleksionimin e saj po eleminon kete "defekt"te saj duke qene se ata nuk kontribojnene riprodhimin e shoqerise, ne brezin tjeter jane te destinuar te zhduken. Prandaj, shoqeria nuk ka pse i jep atyre personave ate qe vete natyra ju a ka mohuar. Koncepti mijevjecar "familje" nuk duhet ngaterruar me produktet skarco te natyres.</p>
Plaku Xhuxhumaku bravo... Per
Plaku Xhuxhumaku bravo...
Per te shtuar ca rrjeshta, ne ate qe saktesisht ke shprehur.
Keto te LGBT,(Ka edhe nje germe me shume "U" Undefinied, shqip te pa vendosurit) pse kaq shume i "meshojne" termit martese?
Lehtesisht, mund te shkojne prane nje noteri dhe te bejne nje kontrate, ku te shprehin te drejtat e detyrimet reciproke.
Pak te lexosh historine e njerezimit, kupton qe martesa eshte kontrate. U kodifikua me emrin "martese" diku rreth mesjetes. U kodifikua, pagezua a ku e di se cfare.
Dashuria nuk ka lidhje me termin martese.
Pse keto te LGBTU nuk shpikin nje fjale te re? Eshte "pushtim". Nese ato nuk i duan heterot pse duan te marrin atributet e tyre?
Sa per artikullshkruesin, me vjen keq
O Gilman, Je krejt jashte
<p>O Gilman,</p><p>Je krejt jashte teme. Homoseksualet ne Shqiperi kerkojne te mos diskriminohen, te mund te deklarohen hapur si te tille, te mos paragjykohen, por nuk kerkojne te martohen. Ku e ke degjuar nje kerkese te tille?</p>
E vras mendjen se c duan
<p>E vras mendjen se c duan GAY-t ne shqiperi dhe asnjehere s gjej dot pergjigjen .E vtemja pergjigje qe marr eshte se Hollanda financon e Kristi apo Nano (si perfaqesues i medias ne kete rast ) bejne ndonje dore $$$$$.</p><p>1.Nese LGBT duan te drejta si te tjeret thjesht te paraqesin ligjet qe duhen dhe u zgjidh.Shqiperia s ka ndermend te perballet me Evropeen per 100 apo 200 individe.As ngrene e as ulin gje thjesht bejne tym ne ajer per te justifikuar $$$ qe marin.Diskutohet per martese e per familje.Bota ka fuksionuar pa familje e martesa ishte thjesht ceremoni pa emer...ka qene fisi berthame.Te rriste edhe mamja edhe gjyshja edhe xhaxhaica te gjitha ishin "mama".Familja ka qene edhe me nje burre e 10 -15 gra.Eshte martuar edhe vellai me motren apo nenen e kusheriren e pare.Per mos e zgjatur shume "sot martohen edhe qente " ne perendim,bile me ceremoni me madheshtore. Debat pa vlere.</p><p>2.Duan mos paragjykohen?. Harojeni! Mos u beni naive te besoni se mediat apo protestat do bejne qe shoqeria tju pranoje.Ne Amerike edhe sot zezaket shihen si zezake.S ka ligj qe u heq nga mendja njerezve paragjykimet e krijuara mbi tipare te individit (si lekura,gjinia,mosha etj).Nuk zbardhet lekura me ligj. Persa kohe ligji ju njeh,injoroni c mendon shoqeria,pranimi vjen vetvetiu,e sjell zhvillimi intelektual i qenies humane . Nuk ka rendesi sa protesta bejne grate ne Iran, s sjellin gje....Shqiperia eshte me syte nga perendimi,dhe me apo pa protesta,me apo pa reklamat e Nanos edhe 1 individ gay te jetoje ne shqiperi, perseri ligjet pro gay do miratoheshin. Denimi me vdekje u hoq jo se e deshi populli,e donte e Evropa. Shqiperia nuk ka luksin te vendose vet per veten.Debati per LGBT eshte fallso,i importuar,i paravendosur,dhe sia vlen te diskutohet apo debatohet.</p><p>Une jam kunder pranimit te LGBT por jo se kam frike se do behet nami,por se sic thote dhe autori e shoh si dicka magjike martesen,si nje kalim ne nje faze tjeter ,me te rritur me te pjekur,me serioze dhe s dua te ma prishin, s dua qe para altarit te shoh dy njerez me mustaqe :) do me vinte per te vjelle. Gjithesesi eshte evidente qe nese duam Evropen duhet te heqim dore edhe nga ndonje gje magjike,romanttike.Po vritemi mes nesh,s behet nami se vajten ne altar dy meshkuj. Problemin e gay-ve e ka zgjidhur natyra.Speciet qe s rriprodhohen zhduken.Serbet e maqedonet nuk vijne ne Shqiperi te marin LGBT ,vijne e marin femra heteroseksuale....e kerkon natyra :).Nga ana tjeter ne momentin qe femijet prodhohen ne laborator shteti do krijoje struktura (cerdhe ) per rritjen e edukimin e tyre dhe familja do zhduket si koncept.Atehere c pune prishin keta pervec enderave tona per dicka "te vecante".</p><p>Si perfundim e shoh si debat shterp kete te LGBT. Nderkohe qe vriten njerez,nderkohe qe 50% e te rrinjeve jane pa pune,nderkohe qe nje invalidi si japim dot nje karroce invalidi , gjejme , kemi e perdorim energji te "shpetojme " LGBT. Po kush i pengon ata qe berenda 4 mureve te shtepise te pastrojne oxhakun,te perdorin kastravec apo patellxhan? Askush.E kane problem punesimi ? Mua s me ka pyetur njeri jam heteroseksual apo jo. Une s jam perpjekur kurre te demostroj se c orientim kam...ulem pi kafe me meshkuj e femra...S kam nevoje per reklame.Perse ty si gay do te pyesin a je gay? Pse ti duhet ta ekspozosh orientimin seksual.Je ne pune s je ne aheng,apo bordello. Do te veshesh fustan edhe pse je burre !!!!!!!???????...edhe une dua te shkoj ne pune me bluze po pa pantallona e breke poshte.Ka carregulla veshje te pranuara nga te gjithe.Mund te shkosh me pandofla ne zyre po sikur s shkon apo jo ,e s ka te beje fare je gay apo jo. Nje dite ne autobus pashe nje djale duke thurur triko...Nuk u permbys bota.Kur isha femije mesova ne punedore si te thurja triko,e te qepja andrat e rrobave:).Por lind pyetja ne nje vend ku gay-t jane pranuar gjeresisht(Toronto ,Canada) c kuptim ka ky lloj ekspozimi.Ndihesh femer? Eshte nje autobus plot me femra , asnjera s po thur triko. Ti s ngjan as me femerat ne kete moment.Ato s do ndiheshin rehat nese do thurnin triko(duken demode),bile e shoh ne fytyrat e tyre qe su pelqen kj lloj arrogance femerore.Do qe te mesohen njerezit me gay-t. Ok ti di qe jane mesuar tashme. Perse ky ekspozim? Eshte evidente qe kemi te bejme me sjellje anormale per te terhequr vemendje dhe jo se je viktim por je ne sulm dhe intimidon te tjeret,je agresiv prandaj dhe has ne rezistence... E solla kete shembull per te treguar se nuk jan heteroseksualet qe sulmojne gay-t por gay -t ne menyre te vetedijshme ekspozojne orientimin seksual.Punesimi masiv ne industrine e seksit plus te qenit te paket ne numur i ben ata agresiv ne reklamim per te mundesuar gjetjen e nje partneri...Kjo acaron sigurisht te tjeret."Ej shikoni une jam gay,thur triko,ka ndonje tjeter si une ketu???" eshte njesoj sikur nje heteroseksual te nxjerre penisin,te masturbohet ne autobus,qe femrat te shohin qe e ka ne permasat e deshiruara .A do acaroheshin njerezit? Sigurisht qe po. </p><p>Prandaj nese gay-t duan te pranohen nga shoqeria ,reklame me e mire eshte te treguarit qe ata s jane "ufo",nuk jane te cuditshem,por jane normale si te tjeret perjashtuar orientimin seksual.Sa me shume te distanconi veten nga normalja,aq me shume do perceptoheni si kafsh te ardhura nga ndonje planet tjeter qe s na lidh gje. </p>
Nuk e kuptoj fare rendesine e
<p>Nuk e kuptoj fare rendesine e debatit te martesave gay ne Shqiperi. Ne shume nga vendet me te qyteteruara te botes, njerezit qe e duan njeri tjetrin jetojne bashke pa qene nevoja te martohen. Madje e kane per turp te lidhin kurore ne kishe a ne bashki, pasi martesen e konsiderojne nje institucion te vjeteruar. Kjo nuk i pengon as te bejne femije e t'i rrisin se bashku, nese duan te tille. Natyrisht shoqeria e qyteteruar u njeh bashkejetuesve te drejtat civile, qe rrjedhin nga kjo bashkejetese. Bashkejetesen shoqeria nuk do te mund ta pengoje dot, pervec kur arrin nivele totalitarizmi. Edhe bashkejetesen e homoseksualeve nje shoqeri tolerante nuk do mund ta pengoje; ajo eshte aty, dhe do te vazhdoje te jete. Ne shoqerite me nivele te larta intolerance, eshte veshtire te jesh homoseksual i hapur e aq me teper ne bashkejetese, pasi denigrohesh, humbet te afermit, shoqerine, punen, fyhesh, konsiderohesh "produkt skarco" (megjithese produkte te tilla kane krijuar muzike, letersi, art, kulture e shkence, me bollek ne te mire te produkteve te shendosha hetero). Debati i martese gay ne Shqiperi me duket i pavend, pasi shoqeria shqiptare ka nje nivel te tille tolerance, qe nuk e lejon te mbaje as nje qendrim indiferent ndaj cifteve gay, te cilat ndofta do te deshironin te bashkejetonin. Eshte e nevojshme te behet nje hap legal i ndermjetem per krijimin e "lidhjeve civile", ne kuadrin e te cilave, cifteve gay do t'u lejoheshin te drejtat qe rrjedhin nga kjo lidhje. Kjo do t'i jepte kohe shoqerise shqiptare qe te mesohet me kete dukuri "te panatyrshshme" (megjithese natyra vete e ka krijuar), e te filloje te mesoje tolerancen. </p>
Nuk e kuptoj fare rendesine e
<p>Nuk e kuptoj fare rendesine e debatit te martesave gay ne Shqiperi. Ne shume nga vendet me te qyteteruara te botes, njerezit qe e duan njeri tjetrin jetojne bashke pa qene nevoja te martohen. Madje e kane per turp te lidhin kurore ne kishe a ne bashki, pasi martesen e konsiderojne nje institucion te vjeteruar. Kjo nuk i pengon as te bejne femije e t'i rrisin se bashku, nese duan te tille. Natyrisht shoqeria e qyteteruar u njeh bashkejetuesve te drejtat civile, qe rrjedhin nga kjo bashkejetese. Bashkejetesen shoqeria nuk do te mund ta pengoje dot, pervec kur arrin nivele totalitarizmi. Edhe bashkejetesen e homoseksualeve nje shoqeri tolerante nuk do mund ta pengoje; ajo eshte aty, dhe do te vazhdoje te jete. Ne shoqerite me nivele te larta intolerance, eshte veshtire te jesh homoseksual i hapur e aq me teper ne bashkejetese, pasi denigrohesh, humbet te afermit, shoqerine, punen, fyhesh, konsiderohesh "produkt skarco" (megjithese produkte te tilla kane krijuar muzike, letersi, art, kulture e shkence, me bollek ne te mire te produkteve te shendosha hetero). Debati i martese gay ne Shqiperi me duket i pavend, pasi shoqeria shqiptare ka nje nivel te tille tolerance, qe nuk e lejon te mbaje as nje qendrim indiferent ndaj cifteve gay, te cilat ndofta do te deshironin te bashkejetonin. Eshte e nevojshme te behet nje hap legal i ndermjetem per krijimin e "lidhjeve civile", ne kuadrin e te cilave, cifteve gay do t'u lejoheshin te drejtat qe rrjedhin nga kjo lidhje. Kjo do t'i jepte kohe shoqerise shqiptare qe te mesohet me kete dukuri "te panatyrshshme" (megjithese natyra vete e ka krijuar), e te filloje te mesoje tolerancen. </p>
O Gilman i ke hyre nje
<p>O Gilman i ke hyre nje shkrimi qe as ti qe e ke shkruar nuk e beson kur e lexon . Sipas teje me keto deshirat qe ti thua per keto njerez i bie qe njerezit neser te martohen edhe me kafshe sepse jane te dashuruar dhe te bejne sex me to. Merru me mire me ndonje shkrim ku klika qe eshte ne pushtet po mundohet te ktheje Enverizmin se je edhe i djathte dhe leri keto shkrime se nuk te nderojne vec nese je edhe ti pak ashtu sic shkruan Muci.</p>
Add new comment