Përgjigje për Koloreto Cukalin: Unë jam antivlera/konkluzioni i spektaklit
![](https://www.respublica.al/sites/default/files/styles/large/public/2015/07/31/9055_foto1.jpg?itok=xfl5eQHz)
Koloreto,
Në radhë të parë dua të të falenderoj për vëmendjen e vazhdueshme dhe të pareshtur që i kushton filmit Pharmakon. Mendoj se shkrimet e tua mbi këtë film, megjithëse të parë dhe përshkruar nga këndvështrimi i një idioti, janë aq të detajuara dhe përshkruese për anën e jashtme të tij, sa jam i bindur që do të kenë një rol tepër të rëndësishëm për hulumtuesit e ardhshëm të shoqërisë së sotme shqiptare.
Jam i sigurt se për këdo që merr sado pak vesh nga kinemaja, apo për këdo që di të lexojë dhe të mendojë, shkrimet tuaja do t’i ngjallnin kërshëri të veçantë për të parë dhe riparë përsëri filmin. Për këtë arsye, shkrimi yt dhe i ndokujt tjetër në revistën ku ju shkruani, janë shërbimi më i madh që mund t’i bënit filmit tonë. Për këtë sinqerisht ju falenderoj.
Unë nuk e kam parë filmin Femrat, por dyshoj se i vetmi shpjegim për obsesionin tënd personal për të sulmuar Pharmakon është se këta filma ndodhen në skajet më të kundërt nga njëri-tjetri. Këtu mendoj se botët tona ndahen në papajtueshmëri. Nuk mund të mohohet se trendi i komedive komerciale i rizgjuar nga suksesi i filmit Femrat, është vazhdim i një tradite tashmë të vendosur që në fillimet e viteve 90-të me Der Brothers Group të Agron Llakajt dhe Agim Bajkos.
Për studiuesit e ardhshëm të komedisë shqiptare do të jetë në dispozicion edhe një minierë e vërtetë filmash te xhiruar me VHS të cilët përmbytnin çdo dyqan suveniresh në Shqipëria. Askush nuk ka pse diskriminon punën e palodhur të Fadil Hasës, Met Begës, Behar Merës, Rita Latit, Koço Devoles, Rremës së Durrësit, Cekes së Beratit apo Lecit dhe Cimës nga Kosova, të cilët kanë qenë dhe janë pjesë e tregut komercial të industrisë së videove në Shqipërinë e këtyre 25 viteve, duke dhuruar kënaqësi dhe qeshje në momente shumë të vështira të popullit shqiptar. Të gjithë këta komedianë kanë bërë punën e tyre me sakrifica për këtë popull që i ka shpërblyer ashtu si edhe ju duke u mbushur sallat e kinemave në Tiranë dhe në rrethe.
Në shkrimin ‘Mediokriteti në Kult’ për një arsye të pakuptueshme për mua, përmendet festivali i Kanës dhe i Berlinit duke u krahasuar me çmimet Kult. Me këtë rast dua të bëj një sqarim që lidhet me filmin tonë. Festivali i Berlinit dhe ai i Kanës çdo vit nisin emisarë të tyre të quajtur pre-selektorë në rajone të ndryshme të botës. Kjo sepse këto festivale aspirohen nga mbi 2000 filma në vit. Shqipëria, si në shumë kontekste të tjera gjeopolitike është futur në bashkësinë e Ballkanit jug-lindor, ku përfshihen Kroacia, Sllovenia, Serbia, Bosnja, Mali i Zi, Maqedonia dhe Kosova. Çdo vit si Festivali i Kanës edhe ai i Berlinit, nisin ekspertë të tyre për të parë filmat më të mirë të vitit në rajonin përkatës. Ekspertët, kritikët e përzgjedhur të këtyre festivaleve, bëjnë dhe përzgjedhjen paraprake të filmave për përfshirjen në konkurimet zyrtare. Vendimet finale merren nga bordet e festivaleve dhe drejtuesit e tyre.
Në vitin 2012 filmi Pharmakon ishte një nga dy filmat e vetëm të prodhuar në Shqipëri. Ndërkohë në të njëjtin vit, vendet e rajonit kishin një prodhim të përgjithshëm mbi 7 herë më të madh se i yni dhe buxhete deri 20 herë më të lartë se Pharmakon dhe filmi tjetër shqiptar, Out of Touch, të marrë bashkë. Rezultati ishte se nga rreth 50 filma të Ballkanit juglindor nga regjisorë të vjetër dhe të rinj, Pharmakon ishte i vetmi film që u përzgjodh dhe u rekomandua nga ekspertët gjermanë dhe francezë për konkurimet zyrtare si për festivalin e Berlinit në dimër dhe atë të Kanës, në pranverë. Ndër 50 filmat e tjerë më të mirë të rajonit Pharmakon ishte filmi i vetëm që kalonte fazën para-eleminatore për vitin 2012 për Kanë dhe Berlin.
Mqs në shkrimin tënd përveç Kanës dhe Berlinit ngatërrohesh me futbollin dhe Wemblyn, me të drejtë ndoshta sepse kohët e sotme gjithçka duhet konvertuar në futboll për t’u kuptuar, për ta thjeshtëzuar mund të them se rasti i Kanës dhe Berlint për ne në vitin 2012, ishte pak a shumë si të rrihte Shqipëria në një eliminatore ekipet kombëtare të Kroacisë, Sllovenisë, Serbisë, Bosnjes, Malit të Zi, Maqedonisë dhe Kosovës, marrë këto me radhë, dhe të kualifikohej për në botëror.
Filmi është diskutuar deri në mbledhjen e fundit të bordit drejtues të festivalit të Kanës për konkurimin zyrtar në ‘Un Certain Regard’ ku ishte ndër 30 filmat e diskutuar prej të cilëve në konkurim zyrtar arritën rreth 14. Në terma futbolli, i bie që me Pharmakon në këtë rast, të kemi arritur diku në gjysmë ose çerek finale, të themi kështu për t’i bërë qejfin edhe skeptikëve.
Për çfarë jam i sigurt se ka ndodhur në atë rrjedhë, është se perveç përcjelljes së informacionit se filmi ynë ishte përzgjedhur në fazën e parë të selektimit, shteti shqiptar, duke filluar nga QKK e atëhershme dhe duke vazhduar tek ministria e kulturës, atashetë tanë kulturorë apo ambasadat tona, nuk kanë bërë qoftë edhe një telefonatë të vetme për t’u interesuar për fatin e Pharmakonit të përzgjedhur paraprakisht në dy festivalet më të rëndësishëm të botës.
Theksoj se në një rast të tillë, secili vënd në glob vë në lëvizje jo vetëm produksionet dhe producentët përkatës, por çdo institucion zyrtar. Në festivalin e Kanës veçanërisht, shtetet prezantohen me flamurin e tyre, dhe nuk ka vend në një rast të tillë për preferenca apo jo personale. Kritikët e Kanës e çuan filmin tonë me vullnetin e tyre deri në mbledhjen dhe shortlistin e fundit. Ne u përfaqësuam me një film për të cilin lobonin vetë kritikët e festivalit dhe një shtet në gjumë total institucional, për të mos thënë dashakeq dhe kundërproduktiv. Siguroj ata që nuk e dinë, se në raste të tilla, përqendrimi nuk është vetëm tek vëmendja e industrisë të filmit por edhe e politikave kulturore dhe globale të cilat nuk janë kurrë të shkëputura në evenimente të atij soji. Për këtë arsye shpresoj që shansi pë të hyrë në një konkurim zyrtar të tillë t’i vijë sa më shpejt një filmi tjetër shqiptar edhe pse kjo nuk është e lehtë.
Një nga vlerësimet e tjera të kritikës për filmin Pharmakon është se në Janar 2013, revista më e madhe dhe më prestigjioze e kinematografisë në botë, londinezja SIGHT & SOUND legjendare për kinematografinë, në një shkrim të gjerë mbi kinematografinë shqiptare veçon dhe cilëson filmin Pharmakon si një ‘Masterpiece’. Që Sight & Sound të quajë një film ‘Masterpiece’ është një vlerësim i cili për hir të së vërtetës rrallë ndodh ndonjëherë, e aq më pak për një film shqiptar. Për Sight & Sound filmi ynë e vendos kinematografinë shqiptare ne rangjet më të larta të kinemasë kualitative duke shpjeguar se me këtë film Shqipëria tregon se mund të krijojë punë që meritojnë të jenë globalisht të aksesueshme dhe të barabarta me kinematografitë e vendeve më vitale në Europë.
Për t’u kthyer tek krahasimi i futbollit, cilësimi dhe veçimi i filmit tonë nga SIGHT & SOUND, është diçka më shumë apo më pak se ajo dalja e famshme e Panajot Panos në atë revistën prestigjioze të kohës me të cilën krenohet një Shqiptarí e tërë.
Llogaridhënia e fundit: Rreth një muaj pas shfaqjes së filmit tonë në Londër, në korrik 2013, Olta Gixharit i vjen një ofertë për një rol nga producenti Stephen Wolley dhe shtëpia e tij e produksionit, që për t’i rënë shkurt një historie të gjatë, është njeriu pas filmit ‘Interview with a Vampire’ me Brad Pitt dhe Tom Cruize, dhe rreth 60 filma të tjerë Hollivudianë. Nuk di pse roli i Oltës në fund nuk ndodhi, por oferta erdhi e drejtpërdrejtë dhe serioze për sa kohë isha i përfshirë në komunikim. E sigurt është që Olta nuk do ishte vampire, por kriminele me kobure.
Zgjodha këtu disa momente pikante pasi çmimet, pjesëmarrjet në festivale, etj nuk më pëlqen fare t’i përmend.
Po përpiqem ta shpjegoj këtë më poshtë:
Unë nuk jam në garë dhe konkurencë me askënd. Me syrin tim të lirë, bota ka vend për të gjithë, ashtu siç ka patur Shqipëria e vogël vend si për filmin Femrat dhe 24 orëshi i një 10,000 mijë lekëshi që janë filmat e tu si skenarist, ashtu edhe për Pharmakon dhe Ivi Tirana Punk, filmat e mi. Bota ka vend mjaftueshëm jo vetëm për filmat tanë por për të gjithë ne, mua dhe ty, sado të ngjashëm për të qeshur apo për të qarë të jemi.
Duke u përpjekur mos e humb kurrë aspektin komik të gjithçaje në jetë, shkrimi ‘Mediokriteti ne Kult’ më dha padashje asosiacionin e ‘sportit’ tonë “kombëtar shqiptar” të njerëzve që shtyhen në radhë me zell dhe pasion. Gjithsesi një lloj ‘shtyrje’ të tillë kam nisur të vë re se po transferohet gjithnjë e më shumë edhe në hapësirën publike apo atë mediatike tonën, ku ti Koloreto për hir të së vërtetës tashmë je profesionist.
Kujtimi më i freskët i ‘fenomenit’ në aspektin e tij fizik ishte në një qytet të vogël të Shqipërisë, ku më rastisi që nga distancë e afërt të shihja burra dhe gra tek shtyheshin me flokë të shpupuritur, të djersitur të skuqur e të buhavitur për të marrë pensionet në një bankomat. Gjithçka kishte pamjen e një ekstaze të plotë. Ishte e dukshme kënaqësia e përzjerë me vuajtjen e përbashkët pothuaj orgjiastike në aktin ‘heroik’ të së shtyrit me tjetrin pa asnjë kuptim. Ndoshta çfarë ishte akoma më absurde ishte se akti ndodhte përpara një makinerie.
Mendoj seriozisht Koloreto, se me dashje apo pa dashje je vënë në shërbim të një makinerie të frikshme.
Ajo që më bën të mbetem i habitur kur lexoj shkrimin tënd është se si dikush që tashmë prej vitesh është pjesë e ‘organizimit të show-it final të çmimeve Kult’ duke punuar të paktën si skenarist i teksteve klishe të konferienciereve të natës gala, të mos kuptojë se të njëjtën hipokrizi që ai sheh dhe dëgjon në biseda konfidenciale tek anëtarët e jurive që ka përzemër, vlejnë edhe për mendimet që ata njerëz i shfaqin atij në sy, në raport me çfarë mendojnë vërtet apo çfarë thuhet prapa krahëve të tij dhe gjithkujt tjetër.
Të nxjerrësh në publik biseda konfidente është një gjë, por të jesh vetë truri dhe skenaristi i hipokrizive më të mëdha, siç janë tekstet e netëve gala, dhe të surprizohesh nga hipokrizia e njerëzve nëpër tavolina emblematike xhelozish dhe intrigash, duke u shqetësuar seriozisht për funksionimin e jurive në evenimente të tilla, ku në mbrëmjet finale fjalët i shkruan ti vetë, provon plotësisht se je jo vetëm pjesë në establishmentin kryesor të mbarëvajtjes dhe vajisjes së këtij sistemi, por i beson atij në mënyrën më të devotshme duke u përpjekur në çdo formë ta kalërosh atë në çdo skaj.
Për mua filmi Pharmakon ka shërbyer si një shibboleth, që ndan dy morale nga njëri-tjetri.
Mendoj se tërësisht e gjithë bota dhe si pjesë e vogël e saj edhe Shqipëria vetë, përballet dita ditës me këto dy morale. Çfarë kuptoj nga qëndrimi yt, është se shumë njerëz i janë dorëzuar dashje pa dashje degradimit të plotë të këtij sistemi, ku pjesë e mbarëvajtjes së tij janë gjithnjë e më dominueshëm ata vetë.
Wittgenstein thotë se rregulli ekziston në momentin kur ai ushtrohet. Në këtë pikë ilustrimi më i mirë i rendit të spektaklit ku ne sot jetojmë dhe që mbahet gjallë nga vetë njerëzit që janë pjesë e përditshme e tij, janë hipokrizia e fjalëve te bukura të deklamuara shëmtuar nga konferencierët e skenarëve të mbrëmjeve gala që ti vetë përgatit dhe të cilat në momente të caktuara të ushqejnë.
Çfarë bie në sy është se në mes të sallave të mbushura me njerëz me një këmbë në varr, gjenden dhe shumë të tjerë të rinj, të freskët në dukje dhe elokuentë, të cilët e kanë varrosur veten për së gjalli me kohë dhe me zell si idhtarë të paepur të kultit të komercializmit, ose thënë ndryshe vënies së gjithçkaje në treg, përfshi veten, trupin, vendin, shokun, shoqen, kolegun, fjalët, mendjen, besnikërinë ndaj vetes qoftë ky integriteti profesional apo personal, apo edhe dorës që i ushqen, për një grusht para.
Këtu po, mund të flasim për nevojë, si ajo e njeriut të vogël e të dërrmuar për mbijetesë, por jo për një komedi tjetër ‘low budget’ që të shitet si diçka e re dhe risi në Shqipërinë e mbetur gjithnjë e më e paditur, amorale dhe pa memorje, nga dita në ditë. Këtu mund të flasim gjithashtu për skenaristin e suksesit të një kulture të tërë e cila ngrihet përditë në përforcimin e tragjedive të veta apo më keq akoma në kënaqësi ekstazike ricklimi të tyre, me një grusht parash që ky proçes të lë në dorë në fund, si bakshish.
Kam vendosur prej kohësh mos lexoja shkrime nga ti. Kjo qëkur vite më parë kisha hasur një refleksion tëndin mbi Melancholia të Lars Von Trier dhe kisha mbetur i habitur. Konkluzionet ku ti dilje pasi kishe parë disa herë filmin, po i citoj të përzgjedhura: “E liga, ka vetëm një zgjidhje. Apokalipsi është pastrim. Hiri, është dezinfektim.” “Bota jonë, është e kalbur.” “Njerëzit janë të ligj. Prandaj, meritojnë të zhduken.” Nuk dija çfarë të mendoja.
Kisha një ndjesi të përzjerë aristoteliane mes keqardhjes dhe tmerrit për pikëpamjet më të errëta të kësaj bote që më shfaqeshin para syve në një të përditshme shqiptare si fare pa të keq. Kishte mbetur vetëm që njeriu të thërriste “Rroftë Vdekja!” apo “Kur dëgjoj fjalën kulturë, dora me shkon tek revolveri!”. Do të shkonin shumë natyrisht t’i thoshe Koloreto, por ç’janë ato përpara observimeve personale të tua. Për një gjë ama të kam vërtet zili edhe une ty, që ke forcën të dalësh dhe të ngrihesh nga ajo rënie e plotë dhe të të merresh me komedi.
Problemi i vetëm është, që edhe kur lëvron humorin, padashje pohon dhe përforcon këndvështrimet më mëndjengushta, reaksionare dhe seksiste të botës së sotme. I referohem jo vetëm titullit të filmit tënd të fundit, që nuk ka nevojë për koment, por edhe trailerit që përfundon me fjalinë e goditur: “Nuk mund të shpëtoni dot nga FEMRAT! “ E pra një njeriu që shkruan dhe shet këtë lloj humori duke objektizuar gjysmën e popullsisë së kësaj bote në formë të hapur i siguroj, se për sa kohë ai dhe unë do të kemi mendjet që kemi, do të jemi në kahe e kundërta për gjithçka, për sa të jemi gjallë. Ky është komunikimi i fundit mes nesh, të premtoj, sepse çdo fjalë tjetër është e pakuptimtë.
Për këtë arsye dhe për të gjetur një zgjidhje më origjinale se të shtyrit me fjalë, i sigurt jam se nisur nga parimet e tua për tregun dhe komercializmin, do të ishte shumë më argëtuese, dhe audienca do të ishte shumë herë më e madhe, si për shkrimin ‘Mediokriteti në Kult’ si për mos rezistencën time për t’u përgjigjur, ashtu ndoshta edhe për revistën Klan ku ti shkruan, dhe pse jo edhe për Respublicën e Mustafa Nanos, sikur problemin e shijeve dhe qëndrimeve tona sa të papajtueshme sa edhe të kota për t’u diskutuar në publik, ta zgjidhnim duke e sublimuar në një garë se kush e ka më të madh. Do të ishte një duel që në pikën ku ka katandisur bota e spektakleve të sotme do ishte një sukses i garantuar.
Duke qenë se nuk jam në atdhe, këtë garë apo konkurs, mund ta bëjmë edhe në skype me vizore të kalibruar, vulosur dhe çertifikuar nga Akademia Kult. Ndoshta kjo edhe me firmën e anëtarëve të jurive të zhanreve të ndryshme, të ndonjë instance tjetër apo institucioni shtetëror apo privat. Fitimprurës apo jo, publikë apo shtetërorë, OJQ , OJF, altruistë dhe humanistë të çdo lloji, universitete, media, private, publike dhe shtetërore mund të jenë të gjithë të ftuar. Ti mund të nisesh që sot të kërkosh edhe sponsorë.
Numri i sponsorëve dhe madhësia e ekspozimit të tyre do të ishte ndoshta liçenca finale dhe çertifikimi i fundit për të përfunduar shtyrjen e fjalëve në diçka më prekshme si paraja apo madhësia dhe rëndesa e allateve.
Fjalitë klishe të shumë përdorura nga ti si skenarist spektaklesh si ‘Mirupafshim vitin e ardhshëm’, ’Ishte një mbrëmje e mrekullueshme kjo e sotmja’ apo ‘Përshendetje për publikun e mrekullueshëm’ do të merrnin kësisoj një kuptim real dhe të vërtetë ashtu si dhe të paktën për njërin nga ne, epiteti i kudondodhur për çdo njeri në Shqipëri: “I madh!”
Jemi të gjithë të mëdhenj Koloreto, shumë të mëdhenj ke bërë ti, shumë të mëdhenj do vazhdosh të bësh. Një ditë dikush do të bëjë edhe ty të madh, një skenarist tjetër spektaklesh do të ketë idhull një ditë edhe ty, mos u mërzit. Sigurisht, kjo do të ndodhë sepse ti Koloreto do të jesh gjithmonë brenda, kudo dhe gjithçkaje, ndaj parashikoj që do të jesh brenda edhe në të ardhmen, patjetër në juri festivalesh, borde aprovimesh, gjithnjë e më tepër, ndoshta dhe sa më thellësisht, do të shndërrohesh edhe në autoritet absolut për kinemanë dhe mbikqyrës personal e gjykatës suprem i gjithçkaje që ndodh jo vetëm në publik por edhe në thashethemet e tavolinave të Shqipërisë. Botërisht po e pranoj që të kemi të gjithë brenda dhe atyre që respektojnë më së shumti idetë e tua për kinematografinë, do t’u sugjeroja të të fusnin akoma edhe me thellë.
Mbi të gjitha uroj që pozicionin tjetër të vetes tënde, atë të analistit të moralshëm, të indinjuar dhe të prekur për problemet e shoqërisë, që shkruan dy deri tre shkrime në ditë, ta mbash vazhdimësisht sa më të patundur dhe neutral, etalon të standarteve dhe shijeve morale të Shqipërinë së sotme; mbi të gjitha duke bërë thirrje për votë të bardhë sa herë të ketë zgjedhje në Shqipëri. Natyrisht në atë formë mund ta kesh në përjetësi mirë me çdo qeveri dhe çdo pushtet.
Të përshëndes, Joni Shanaj
Comments
Koloreto eshte hapur shume
Koloreto eshte hapur shume prej nje fpseudo filmi karagjozllik qe ka bere. Por dhe Joni duhet ts pranoje qe filmi i tij eshte i dobet. Ti lere keto artikujt e gazetace apo revistave se nuk i han njeri. Filmi matet nga hiletat dhe Joni as kashitur bileta as jashte dhe as brenda. Plus qe duke qene djali i Mevlanit dhe Natashes ca gjera bijne ere. Suksese ne te ardhmen me filma me te mire.
Pse je dyshues jane gjera te
Pse je dyshues jane gjera te verifikueshne dhe te njohura ato we thote Joni.sipas teje edhe keta profesionistet europiane duhet ti mesojme ne qe cdo gje te bukur tonen e mohojme.Ky film ishte ndryshe nga gjithe fimat tane.Mos dysho per cdo gje se nuk behesh interesant!
Ajo qe me ben me shume
<p>Ajo qe me ben me shume pershtypje ne kete artikull eshte fakti se autori nuk e ka pare (apo nuk ka marre mundimin, nuk ka pasur mundesine, nuk e ka gjetur) filmin e "rivalit te tij" Koloreto. Ky eshte nje fakt fondamental qofte per sa i perket polemikes per cilesine e dy filmave, qofte per sa i perket nje veshtrimi me te gjere te marredhenieve midis autoreve.</p><p>Eshte jashte cdo dyshimi se keta autore e shohin veten e tyre si prodhues dhe krijues te vetmuar, se per ata koleget nuk ekzistojne, se krijimtaria artistike nuk eshte nje proces dhe nje produkt i nje komuniteti artistesh dhe e nje prodhimtarie kulturore e cila ka nje reference shoqerore, por eshte nje produkt sui geniris, nje krijim totalisht individual.</p>
Nqs niveli i nje filmi u
<p>Nqs niveli i nje filmi u maska nga shitja e biletave atehere paskemi marr fund. Mos do te thuash valle qe nje film si "The hangover" eshte me i mire se nje film si "Melancholia"? (me qe eshte permendur edhe ne artikull). Se jo per gje po kinemaja jone po shperthente kur eshte dhene ai film. Padyshim qe po shperthente dhe kur eshte dhene pseudo komedia e ketij Koloretos qe nuk e kuptova kur na u be skenarist dhe kritik, po nejse, qe nuk eshte gje tjeter vecse nje kopje e lodhur e komedive amerikane, me nivel te ulet, humor vulgar , dhe mbi te gjitha ofendues per gjinine femerore (e thene shkurt Portokallia ne ekran kinemaje) . Po patjeter qe nje film i tille do shesi, dhe jo nje film si i Jonit, i cili do nivel kulturor te larte, perqendrim dhe seriozitet per ta pare, e per ta kuptuar. Por thuaj qe edhe filmat tashme jane bere" nje-perdorimesh", shko nja 2 ore aty ne kinema, ha nja 3 pako me kokoshka, dhe brenda 24 oresh do kesh harruar cfare filmi ke pare. Ndersa per sa i perket ketyre aludimeve, djali asaj , djali ketij as nuk mendoj se meriton pergjigje se eshte nje argument qesharak. </p>
Melancholia eshte nje fitim
Melancholia eshte nje fitim marramendes per Von Trier. Nqs do lexosh mire une specifikoj qe nuk mundte merret vleresimet efilmave shqiptare me ca artikuj revistash kur nuk kane shitur asnje bilete. Por asnje. Pra nuk fiüunksionojne ne bazen me logjike dhe elementare te filmit por me shume si instalacion arti ku e peöqen vetem autori
Sic mund ta shohesh edhe nga
<p>Sic mund ta shohesh edhe nga komentet nuk e pelqen vetem autori, pa merak. :) Por mire e the, ky film eshte "ART" dhe arti nuk eshte per te gjithe, nuk ka qene ndonjehere. Klm </p>
Se jane fitimet eshte tjeter
Se jane fitimet eshte tjeter histori. Filmi i jonit ska njeso matese fatkeqsisht as artistike dhe as marketingu. Fatkeqesia eshte qe duke qene se komedia eshte per masen kjo fiton sepse paguan. Ti i nderuar e ke blere gje filmin e jonit dhe ku shitet dvd per kuriozitet?
Ne vimeo e gjeni i/e
<p>Ne vimeo e gjeni i/e nderuar. </p>
Eshte
<p>Eshte ketu: https://vimeo.com/ondemand/pharmakonfilm</p>
Me sa duket edhe keta
Me sa duket edhe keta profesionistet nga Europa nuk qenkan ne terezi vetem ne shqiptaret dime te mohojme dhe kundershtojme cdo gje te bukur tonen.Keto fakte qe thote Joni jane zyrtare nuk jane llafe kafeneje,perse ndodh keshtu me ty qe i ve ne dyshim? Po ci ke keto perralla kur mund ti verifikosh! Ishte filmi i pare ndryshe ne Shqiperi!
E sipas teje ndryshimi ne
E sipas teje ndryshimi ne filmin ensnhqiperi qenka Joni me Olta Gixharin apo Kastron. I ke trute ti ?
Nuk ka lidhje filmi me ata qe
<p>Nuk ka lidhje filmi me ata qe luajne se filmin e ben regjizori me skenaristin. Pse nuk<span style="font-size: 1.2em; line-height: 1.7em;"> permend Niko Kanxherin qe eshte nder i filmit dhe aktor me vlera!!! Vetem rolin e NIKO KANXHERIT me pa ne kete film zberthen thelbin dhe boll u hallakatni kot tu u zi kot!!!</span></p><p> </p>
Me sa duket edhe keta
Me sa duket edhe keta profesionistet nga Europa nuk qenkan ne terezi vetem ne shqiptaret dime te mohojme dhe kundershtojme cdo gje te bukur tonen.Keto fakte qe thote Joni jane zyrtare nuk jane llafe kafeneje,perse ndodh keshtu me ty qe i ve ne dyshim? Po ci ke keto perralla kur mund ti verifikosh! Ishte filmi i pare ndryshe ne Shqiperi!
Artikull shume i dobet : i
<p>Artikull shume i dobet : i mungon kohezioni dhe per nga stili shume popullor, per mos te thene vulgar. Normalisht autori duhet ta ngrinte debatin ne nje nivel me te lart,ate te kinematografise dhe jo te merret me "llafe pazari". Me kete shkrim ky zoteria jo vetem regjizor "nuk eshte" po as kameraman, me sakt ç'lidhje ka ky me kineman???</p>
Po cte duhet qe lexon more i
<p>Po cte duhet qe lexon more i shkreti ti as qe kupton me cudit si paske mesuar te shkruash, pasi dukesh analfabet more AnonimSonq per deri sa thua keshtu per nje shkrim te ketij niveli.Hajde mendje qe me paske hajde????</p>
Perseri dua qe ti anonim te
<p>Perseri dua qe ti anonim te kuptosh se pa lexuar ndonje liber ne jete nuk mund te kuptosh shkrime analitike aq me shume per kinematografi, sepse eshte sport i veshtire per mendje te varfera si puna jote.</p>
I dashur Joni Ti mund te mos
<p>I dashur Joni</p><p>Ti mund te mos jesh dakord me autorin por nuk mund te ofendosh me fjale te tipit "idiot", "mendjengushte" etj sepse je apo s'je dakord me argumentet e kolegut, artikulli i tij eshte profesional ndersa i yti eshte rrugacesk. Ji me fisnik here tjeter dhe mos i merr te gjitha kritikat personale duke u kapur personalisht me autorin. Une jetoj mes Londres dhe Tiranes dhe nuk e kam arritur ta shoh dot filmin ne kinema as ketu ne Londer as ne Shqiperi qe do te thote se filmi yt nuk eshte pelqyer ne pergjithesi, s'ka asgje te keqe ketu por mos i bjer kot borise se eshte nje film i mire, perpiqu serish deri tani nuk ia ke dale dot, me vjen keq. Gjithashtu mos e krahaso Derr Brothers Group me Femrat, ti e di mire qe jane standarte kretj ndryshe. Filmi Femrat ka skenar dhe mbi te gjitha ka prodhim te vertete kinematografik. Eshte filmi me i pare ne Shqiperi i te gjitha koherave dhe as qe nuk ka dale ne VHS. Mos hidh kot balte duke e krahasuar me videon e Inis Gjonit.</p><p>Se fundmi, ti qe ke eksperience ne film duhet ta dish, shkruaj me shkurt dhe mos shkruaj kur je me nerva.</p><p>Gjithe te mirat,</p><p> </p><p>Endri</p>
Sa per filmin, faktet qe
<p>Sa per filmin, faktet qe permenden ne artikull flasin vete. Asnjerit nga ne nuk i pelqen cdo film qe shikon, se eshte pune shijesh personale, po kritiket (nderkombetare) jane kritike te specializuar qe me kete pune merren, ndryshe nga publiku qe rend pas filmave komerciale te mbeshtetur nga nje industri e tere e prodhimit, marketimit, shperndarjes etc, gje qe ne Shqiperi nuk egziston. Cdo gje matet me kandarin e vet dhe per filmin <em>Pharmakon</em> ka tjeter kandar (qe nuk eshte domosdoshmerisht ai i numrit te biletave te shitura, si kriter i imponuar Hollywoodian). Atyre qe nuk u ka pelqyer filmi Pharmakon, nuk eshte e thene t'i pelqeje meqe kritike te ndryshem dhe prestigjoze (te huaj) e kane vleresuar me superlativa, por nese jane profesioniste te kinemase, mund edhe te reflektojne qe te kuptojne pse kritiket e vleresojne ne kete menyre.</p><p>Sa per artikullin, autori thjesht po sqaron se pozicioni dhe kendveshtrimi i tij per gjerat ne jete, si dhe shijet dhe ambiciet artistike, jane krejt te ndryshme nga ai i Koloretos. Nuk do te thote qe njeri apo tjetri e ka mire apo e ka gabim. Perfaqesojne qendrime, zgjedhje dhe rryma te ndryshme dhe kaq. </p><p> </p>
Ti qe qenke ne ajer mes
Ti qe qenke ne ajer mes Londres dhe Tiranes me kujtove tifozet e karegorise se dyte ne Shqiperi qe kerkojne fitore me cdo kusht te skuadres se tyre kur eshte duke rene nga kategoria.Lexo ndonje liber qe ta kuptosh Jonin se te paskan shkuar kot paret ne Londer se nuk paske kuptuar gje.Pergezime Joni qe mundohesh te hapesh mendjet e ndryshkura te ketushme!
Po pergezoje qe po hap
<p>Po pergezoje qe po hap mendjet mendjengushta te te gjithe Evropes meqe je...</p>
Qenka e cuditeshme qe nje
Qenka e cuditeshme qe nje njeri si Koloreto ben shkrime duke degjuar ndonje bisedw kafeneje.Ose te specializohet per keto ne vend te cimkave.Nuk e kam me shaka perderisa ka edhe gazetari investiguese.Shkrimi i ketij Joni Shanaj me intrigoi te lexoj Koloreton i cili me ka pelqyer here pas here me muhabetet e tija .Po kur hyka te L V Trier e dhj.fare.Mendoni pak se sa shpejt e tradheton veten nje njeri.Ne nje vend tjeter do ta kishin bojkotuar te gjithe pervec atyre te Agimit te arte.
Filmi 'Femrat' mund te kete
<p>Filmi 'Femrat' mund te kete pasur shitje te biletave, por vlerat e artit nuk maten nga kjo... Dhe kush eshte me kembe ne toke, nuk fluturon dhe te thote 'Eshte me vlera, se ky film nxorri sh lek'... Ermalin eshte nje figure e dashur per publiku, por Ermali dhe ata qe e mbeshtesin, duhet ta pranojne qe ai funksionon vetem me emisione si Portokalli, apo 2XL... Nuk mundet dot Ermali te krijoje nje figure artistike... Sikunderse dhe ai kengetari tullac me kufje, qe eshte vertete per te qeshur. Sidomos ne fund kur jep bekimin per lidhjen e te bijes...</p><p>Per te mos folur qe ishte pa regji, pa fotografi, me nje grim qesharak, pa ndricim, pa nje koncept ne xhirim, pa vazhdimesi, me skena qe nuk lidheshin llogjikisht...</p><p>Njeriu ben dhe filma per Komerc, por ama duhet te jete i ndergjegjshem per kete dhe jo te kete pretendime, pse nuk u perzgjodh filmi 'Femrat' ne 4 filmat me te mire e 5 viteve te fundit... Ku mendoj qe jashte kesaj 4, jane lene filma me me shume vlere sesa nje komedicke me titullin 'Femrat', ku mbizoteronin amatoret e patalentuar si para dhe pas kamerave...</p><p> </p><p>P.S. Te pakten J.Shanaj ka mbaruar per regji filmi... E ka nje diplome...</p>
E dashur Sonila, Po filloj te
<p>E dashur Sonila,</p><p>Po filloj te te pergjigjem nga fundi i komentit tend kaq percaktues e perkufizues.</p><p>J shanaj ka mbaruar regji filmi. Rudina Vojvoda, regjisorja e "Femrat", gjithashtu; Adam Pray, producenti i filmit gjithashtu. Koloreto Cukali ka studiuar Filozofi dhe ka punuar si gazetar per mbi 10 vjet. Nuk besoj se do me thuash qe nje gazetar/filozof nuk mund te shkruaje filma, apo jo? Mos fol kot per njerez qe nuk i njeh dhe i ke degjuar vetem si emra blogjesh e facebook-u.</p><p>Komentet e tua mbi grimin, xhirimin, fotografine, (do me heqesh kuriozitetin te me shpjegosh cfare profesioni ke qe i kupton kaq shume gjera?) jane te gjitha komente qe lidhen me nje element te vetem. Eshte buxheti. Filmi Femrat nuk ka marre asnje lek nga taksat e shqiptareve dhe eshte realizuar me nje buxhet 10 fish me te ulet se ai i ketij filmit qe "ka thyer barrierat e kinemase". Ti flet per artin, por me sa duket nuk ke pare mjaftueshem filma indipendentë, ku fotografia, grimi, xhirimi, etj. jane elemente te simplifikuar ne funksion te skenarit dhe buxhetit. Nuk e di cfare njohurish ke nga historia e kinemase, por Nouvelle Vague, apo Dogme 99 kane qene nga manifestet me te rendesishme qe e kane zhveshur filmin nga formalizmat dhe e kane perqendruar te gjithe perpjekjen ne aktrim e skenar. Ka nje kontradikte ne mentalitetin tend kur i referohesh komercit dhe kerkon nga filmi Femrat disa elemente qe percaktojne parametrat e filmave komerciale dhe spoteve televizive.</p><p>Persa i perket Ermal Mamaqit, nuk di si te ta shpjegoj qe edhe ketu reflekton injorancen tende mbi zhanret e kinematografise. Ne nje komedi, luajne aktore komedie, sepse kane plasticitetin e duhur dhe gjuhen e nevojshme trupore per te shkaktuar humor.</p><p>Le te flasim per krahasimin e Ermal Mamaqit me personazhin kryesor te J Shanaj, qe askush nuk e permend, dhe ai eshte Kastro Ziso. A mund te me shtjellosh me kompetencat e tua se ku Kastro Ziso i arrin t'i krijoje figurat artistike qe ti permend? Nese mamaqi funksionon me Portokalli (ku ka mbi 10 vjet qe nuk interpreton me) A e di ti me cilat emisione funksionon ky i fundit? Nese nuk di t'i pergjigjesh, me thuaj qe te te dergoj disa linqe ne youtube.</p><p>Ti nuk kupton qe kinematografia funksionon mbi bazat e asaj qe quhet "Star Power". Sipas se ciles, ne filma luajne aktore qe kane nje baze te fuqishme fansash. Ketu, Ermal Mamaqi ka me shume se Kastro Ziso. Aktoret behen te famshem prej filmave e si rrjedhoje merren ne filma prej fames. Eshte nje cikel, sipas se cilit kane funsionuar produksionet me te medha ne bote.</p><p>Duhet te dish qe prej shekujsh nje veper arti eshte njekohesisht nje produkt. Ne nje vend si Shqiperia, ku nuk ekziston distribucioni kinematografik, shitjet e biletave nuk jane tregues komercialiteti, por tregues mbeshtetjeje nga ana e publikut. Filmat hollivudiane shesin shume bileta pasi distribuohen ne shkalle te gjere globale. Ndersa filmi Femrat, ka shitur bileta ne te njejten kinema ku eshte shfaqur filmi Pharmakon e audienca e targetuar ka qene e njejta. Arsyeja perse njerezit kane shkuar ta shohin njehere, mund te kete qene aktori kryesor, por arsyeja perse shume njerez qe une njoh kane shkuar ta shohin dy here, eshte sepse filmi i ka bere te qeshin dhe te reflektojne.</p><p>Nese ti nuk je ne gjendje te besh nje analize objektive te skenarit te filmit Femrat, atehere, me vjen keq te te them qe te mungojne disa baza kulture mbi kinematografine; pasi Femrat dhe Portokalli jane dy universe po aq larg njeri-tjetrit, sa edhe Femrat dhe Pharmakon.</p><p> </p>
Kastro eshte cope cope por
Kastro eshte cope cope por dhe Ermal Mamaqin mos na e bej aktor tani se le nam. Eshte niveli me i ulet televiziv. Jo me pastaj rudina vojvoda qe sdi te lidhi 2 plane.
Keshtu si ti, ne forume dhe
<p>Keshtu si ti, ne forume dhe ne anonimat, me 2 rreshta, mund te beje edhe gjyshja ime komente dhe kritika mbi aktrimin, regjine dhe talentet ne pergjithesi...</p><p>Problemi eshte te marresh guximin me identitet real dhe te mbrosh me terma tekniko-regjisoriale ato qe thua. Keshtu mund te te merret per baze opinioni.</p><p>faleminderit.</p>
Kuptoj kuptoj... Po pse
<p>Kuptoj kuptoj...</p><p>Po pse pretendon per me shume kur je/jeni dhe vet koshient per nivelin e filmit... Sepse justifikime e tua, kornizojne mese miri filmin...</p><p>Dhe tere kohen e krahason filmin me Pharmakon (per te cilin une nuk e thash gjykimin tim, se sdua as te flas fare per te, po per FEMRAT qe ka pretendime...), po krahasoje dhe me ndonje film tjeter, se duket sikur e ke personale me Jonin pastaj...</p><p>Apo me film tjeter nuk krahasohesh dot... ???</p><p>Pretendimet duhet ti kesh ne baze te buxhetit qe nise filmin, pra ZERO - sic thoni... Jo ti keni pretendimet, me leket qe nxorret pas...</p><p>Ju lumte per kete te dyten, se pak produkte artistike jane fitimprurese, por mos Pretendoni te na shisni Art Cilesor... As ti, as Joni... Ky i dyti i mori leket para, ti i more pas... Ckeni tani... Rrini rehat qe te dy...</p><p> </p><p> </p>
Ben mire qe e mbron
<p>Ben mire qe e mbron Ermalin... Se veq ai ta ka shit filmin... Pa Ermalin asnje bilete sdo kishe shit...</p>
Filmi "Femrat" ka pasur
<p>Filmi "Femrat" ka pasur shitje(ne paste pasur) ngaqe i ka pasur hapur gjithe dyert e marketingut e te promovimit televiziv. Veç te shohesh bujen me te cilen eshte percjelle neper emisionet e Arian Canit, dhe reklamat e kinemase, per te kuptuar qe kanalet e distribucionit kane bere qe te kete sukses(ne mund te quhet ky sukses). Me vjen keq qe Koloreto i ul pike vetes ne nje debat pordhaxhinjsh qe duan te shesin mediokritetet e tyre per kryevepra. Filmat shqiptare jane tejet te dobet, jane aq te dobet sa nuk ia vlen as 10 minuta te harxhosh per te kuptuar si perfundon filmi, mesazhin qe percjell, cilesine e skenarit, aktrimin(nje shpifesire e vertete ky) e te tjera e te tjera. Nga debati mes tyre kam nxjerre kete konkluzion: Qe te dy filmat jane dy paçavure kinematografike, per te cilat dy autoret zihen kush e kush do te marre çmimin(per te percaktuar cili nga te dy eshte me pak i keq sa per te marre vleresimin e jurise) . Siç e thote edhe vete Koloreto, nuk eshte mekat te besh nje film te keq, mekat eshte te ngulmosh qe ke bere nje veper te mire, e te pretendosh çmime per ate qe ke bere. Por, ky rregull. vlen edhe per Koloreton apo jo?</p>
muhabete provincialesh me ego
<p>muhabete provincialesh me ego te madhe por medioker.</p>
I vure vulen ti. Po ik o
<p>I vure vulen ti. Po ik o anonim bej ndonje pune dhe ti se keta te dy te pakten kane bere dicka.</p>
Lexova kete mizanskenen dhe
Lexova kete mizanskenen dhe kuptova qe qenka i deshtuar ne art i shkreti dhe u marrka me llafe lluqe.
Kerkoj ndjese qe shkruaj ne
<p>Kerkoj ndjese qe shkruaj ne komente artikujsh, sepse do te duket sikur do te pozicionohem ne ate qe desheroj te them. Kam vene dhe emerin per te qene sa me objektiv dhe per te deklamuar ate qe e mendoj ashtu sic e mendoj pa u fshehur, pa e fshehur.</p><p>Nuk kam pasur mundesine dhe nderin te ndjek aktivitete shkrimesh, nga largesia qe me ndan me atdheun, por as dhe interesin duke qene se, si te gjithe mergimetaret, na duhet te punojme shume per te merituar cdo gje qe Amerika ne jep, pak apo shum, per te egzistuar e per te jetuar me mire ne te ardhmen.</p><p>Si internaut i crregullt me ra ne dore artikulli i Jonit, te cilin e njoh, te cilit i kam pare dhe filmin me shume kujdes. I gjej pak zemerim mbase dhe merzi. Mbase me te drejte.</p><p>Nese njerezit thon nje mendim te tyrin mbi nje film qe kan pare (ne kete rast filmin e Jonit) dhe kane deshire te kritikojne, un e gjej pozitive kete deshire per te vepruar e per tu shprehur. Tregon se njerezit kan nje lloj interesi per cka kane pare, qofte ky dhe ne formen e nje percmimi apo kritike. Fakt: eshte nje e drejte e tyre. (Nuk di cfare artikulli paska bere Koloreto, te cilin e njoh gjithashtu. Do ti mbetem deshires te perqendrohem tek filmi i Jonit dhe filmi ne pergjithesi).</p><p>Nese do flasim si njerez qe punojne ne kete fushe, simpatizohem me cdo lloj perpjekje te bere nga kushdo per te treguar dicka ne ekran, me humor apo me dhimbje, me pak apo me shume para, ngase kjo eshte nje nga gjerat me te veshtira dhe pavaresisht 40 vjet pune propagande, te dikurshme, Shqiperia ka tradite te varfer suksesi ne ekranin e madh ( Le te me kritikojne te vjetrit. Un keshtu e shoh). Menduar nga ky kendveshtrim, jan per tu pergezuar te gjithe ata qe kane bere dicka. Kam pare filma studentesh te Akademise se Arteve, apo te Marubit, qe jan per tu pergezuar per vijen logjike te perdorur, koherencen e narracionit, poezine, etj, apo per tu kritikuar ata qe kane bere nje krijim qe mban era shterp, por gjithsesi kan punuar per dicka. Sa me siper, i perket nje dialogu midis artistesh dhe aspirantesh, per te cuar perpara arritjet, ne nje beteje me te pamunduren, ne nje vend ku arti i kinemase shihet nga te gjithe politikanet dhe administrata, me nje percmim te pandergjegjshem. ( Nuk mendojne sesi te rrafinojne politika investimesh ne artin kinematografik. Por kane lene menjane cdo mundesi per te bere pune cilesore fale injektimit te fondeve ne projekte me vlere; apo te gjejne formula suportuese e imponimi sponzorizimesh. Filmi do shume para. Por kthehet ne fytyren e kombit nese behet sic duhet dhe ta rikthen investimin shumfish... ). Ka njezet vjet qe degjohet shprehja "ketu ska buke e keta do bejne filma".</p><p>Berisha e beri nje perpjekje per te ndihmuar Kinemane duke alokuar fonde rreth 2 milion dollare (para 5-6 vjetesh dhe fale asaj perpjekje u pane me ne fund disa filma qe me ne fund po na afronin me qellimin final). Por nuk krijoji tradite. <span style="font-size: 1.2em; line-height: 1.7em;">E ndaloi aty vrapin e tij. </span></p><p>Te gjithe Ministrat e Kultures e kan anashkaluar mundesine e afrimit me QKK per te bere nje perpjekje bashkeveprimi me te ne kohe te veshtira (Xhevdet Feri futi Shqiperine ne EuroImazh. Pritej ta ndihmonin dhe me shume... Ndohi e kunderta. E hoqen nga posti drejtues).</p><p>Sot duket sikur politikat e shtetit do te mbeten percmuese, ne mos, tallese ndaj filmit, pavaresisht llafeve. Duket se me e keqja nuk ka kaluar, por na pret ne te ardhmen e afert.</p><p>I rash pak gjate per te dale tek filmi i Jonit, i cili u bruajt, ashtu si dhe filma te tjere ( perfshi dhe mua, duke u zvarritur per te paguar kredira e borxhe per nje pune te pambaruar mire... nen percmim).</p><p>Po ti le menjane problemet e hallet, se me to Shqiperia thjesht do ti kete nje arne me shume, do te thoja (pa asnje prapamendim) qe PHARMAKON eshte film , qe nese ka dy artiste te vertete, qe e njohin Kuadrin, Kompozimin, Muzikalitetin ne Ekran, apo kinemane e vjeter, ate se ciles i kthehemi gjithmone, kur duam te kemi baza te shendosha kriticizmi, do te mund ti shohin ne kete film, shprehjen, ne tere qenien e vet, te nje tregimtarie vizuale, ne te cilen mbeshtetet gjendja emocionale e tere skenes ku ndodh konflikti dhe ku gjithcka shkon ne sinkron me ABC-ne e berjes se nje filmi te mirefillte. Akademizmi eshte shpesh i bezdisshem apo i merzitshem? PO. Qellimi ketij filmi nuk ishte te merziste njerezit me kuadrin e studiuar e mencurine e kompozimit, por te eksperimentonte dicka ndryshe nga klishete e meparshme, nga dhjetera filma tipike lokale qe ngjajne sikur i ka bere e njejta dore, sepse me se shumti jane bere nga regjizore e aktore teatri qe sja kan haberin kameras.</p><p>Ne punen e tij regjizori i PHARMAKON tregon rrugetimin e tij, per gjetjen e nje stili dhe nje identiteti artistik. Dhe kete e lexojme duke pare me kujdes pas Kanvaces se asaj qe ai na servir ne ekranin e madh.</p><p>A nuk eshte detyra e nje artisti te ri te kerkoje te jete kurioz te mesoje, e te eksperimentoje? Apo duhet te konsideroje veten te kompletuar qe ne vitin e pare te akademise, apo qe ne filmi e pare, se tashme ai ka lindur regjizor dhe aktor... Heum. JO. Ne filmin e Jonit shihet nje perpjekje e forte per te cuar deri ne fund kerkimin e mesiperm, per te permbyllur nje mision te perkoheshem ne kete etape formimi si artist. Personalisht ja kam ndjere pergjate gjithe ecejakeve dhe pritjeve te gjata. KOHA: elementi me i rendesishem ne kete film, vjen dhe na ben koshient per ditet , muajt vitet e humbura, ne nje enderr te keqe, ne kete faze te shemtuar tranzicioni qe nuk po mbaron dhe ketij ankthi pikepytjesh qe nuk do te gjejne dot kurre pergjigje brenda ekranit. Por vetem duke i par enga jasht mund te jemi te kthjellet e te kuptojme se cfare ka ngrire dhe nuk cbehet me ne kete ngjizje te keqe midis kotesise dhe pavleres, kulundrojne mijera jete te rinjsh shqipetare, pa rrugedalje dhe pa shprese per nje jete me me kuptim.</p><p>Eshte mendimi im, por dhe i atyre qe e kan pare filmin ( po flas per ata qe nuk kane ngrene fara luledielli apo qe skan bere zhurmuesin duke share neper dhembe) qe kerkimi i Jonit eshte i sukseshem dhe ka mberritur ne destinacion. Joni ka stilin formen estetiken menyren deshiren dhe zgjedhjen per zhanrin qe i pelqen atij, qe i pershtatet atij, ashtu sic ai e ndjen se eshte pjese e identiteti te tij si intelektual, si njeri, si artist dhe si regjizor. Gjithcka ne unison bertet per nje fryme te forte kriticizmi ndaj nje realiteti kryekeput absurd dhe i velitshem ne antivlera. Te gjithe elementet e perdorur ne film aludojne kete reference per ti lene vend atij qe desheron te shohe te verteten se ne ishullin e harruar ku jetojne Shqipetaret koha ka ndaluar dhe shume gjera kane humbur kuptimin e tyre. Sensacioni i percjelle nga filmi eshte bere me ngasje. Sigurisht qe dhe eshte keqkuptuar nga disa. Ky nuk eshte film per masen e gjere qe vine per te bere nje xhiro me dashnoren dhe per tu puthur ne erresire. I perket prodhimeve Art-House dhe mund te ndiqet e kuptohet nga kushdo qe ka sado pak formim te shendetshem artistik (qe me sa duket i gjejme rralle ne rrethet e atyre qe pretendojne shkruajne apo kruajne faqet e ndonje letre bakalli ku hedhin skenare me motive tallava dhe humor banal).</p><p>Ndryshimi midis artisteve si Joni me te tjere artiste qe pergojojne pune te tilla (si Pharmakon) tregohet qarte ne kahun e zhvillimit te tyre, reflektuar ne punet e tyre.</p><p>Ndersa regjizori i PHARMAKON lufton per te ecur perpara duke u mbeshtetur ne cka ka me te mire eksperienca e kinemase europiane, ata qe e kritikojne, degradojne ne punen e tyre, me vetbesimin se kan arritur te bejne kryevepra, meqe u kane shitur mijera bileta konviktoreve dhe farangrenesve. Biznes eshte dhe ky patjeter dhe i sukseshem. U uroj fat ne shtimin e biletave. Por si artiste, uroj gjithashtu te gjejne mundesine te kerkojne dicka me shume nga MUZA e tyre per tu perpunuar e per te mos mbetur thjeshte shakaxhinj tavoline dhe promotorre estrade ( Ballshi apo Bulqize).</p><p>Prej 20 vjet i eshte servirur, vendit tone, muzike tallava dhe gallata karagjozesh. Ka rene niveli i kritikes dhe gazetarise. Mos flasim per skenaristet se ata jane dhe me te turpshem me punet e tyre.</p><p>Por une mendoj se, Ate turp, ne rradhe te pare, duhet ta mbajne ata qe dirigjojne politikat e kultures dhe numerojn ndonje kacidhe me pak me mendimin se kinemaja eshte e kushtueshme e me mire le ti japim noj lek noj arti tjeter. Mos flasim per Teatrin se ja kan vene gropen ( ska qytet ne Europe te ket keshtu tetrosh dhe kaq pak teatrosh... PO THEM QYTET , E JO KRYEQYTET. Ska para? Vidhen 1000 here me shume parate ne pune publike, sa sikur te ishin pak dashamires sekseret e atyre puneve e te jepni nje perqindje per film apo teater, problemi do ishte i zgjidhur. Pra perfundimi, duket sikur do mermerisim prap shprehjen " se ne kete vend lulet i hane Gomeret" meqe politika e sheh kulturen si dicka te dores se trete.</p><p>Me te ndyret jane rraca shterpe dhe ipotente e gazetareve qe bertasin se ne vende te varfra ka rendesi ekonomia e se filmi nuk shet etj (do doja tua vija emerat per ti turperuar ata qe shkruajne budallalleqe te tilla ne gazetat abuzive).</p><p>Ndryshe nga tallavaja dhe estradat ( si Portokadhia) filmi dhe teatri marrin persiper edukimin masiv te nje gjenerate qe e kalon kohen dyerve te kazinose, jasht influences se Edukimit Kombetar per te cilin paguhen taksa e shteti deklaron miliona te perdorura... </p><p>Dhe nje here: zinxhiri i padrejtesise ndaj Kinemase, mbyllet me hallken e fundit, ku jane kapur te tille kalemxhinj qe e kan shitur lekuren per 50 mij lek rroge /artikull.</p><p>Cfare po ndodh ne te vertete? A jane ne dijeni ata qe falen ne altarin e kultures? Eshte sfumuar shpresa se dicka dhe mund te behet. Shume gjera po i mbulon pluhuri i harreses dhe melankolia e nje te shkuare te zhvleresuar.</p><p>Eshte per te ardhur keq qe regjizore si Cashku, Kumbaro, Anagnosti, nuk po shihen me. Eshte per te ardhur keq kur goditet vazhdimisht QKK dhe titullaret e saj, sikur ajo ta kete fajin gjithmone. Sigurisht qe duhet te jene me agresive keta titullare per te afruar fonde ndaj institucionit te tyre e jo te behen thjesht nje vegel e administrates. Po a do duhej (sic aludohej) qe ky institucion te luftoje per te mbrojtur te drejtat e artisteve? JO. QKK nuk eshte sindikate. Artistet e ketij vendi te varferuar shpirterisht, jane kthyer ne njerez meskine dhe pa deshiren per dialog, te mbyllur ne qoshet e tyre, te ndare nga realiteti, ne vend qe te kerkojne te kene nje status, nje nivel, nje standart, ku te mbeshtetet nje tradite strategjie, imponuese, ndaj politikes ( qofshin keta te majte apo te djathte).</p><p>Rendom i shohim te gjithe duke llomotitur e share kedo, deri shoket e tyre dhe koleget e tyre e patjeter me shum deshire dhe konkurentet e tyre ne art, ne politike, ne shoqeri, e pse jo dhe bdrenda familjes...</p><p>Ndersa arti- i thencin, po humbet terren, po lulezojne prodhime abuzime ne muzike, ne skene dhe ne ekran. Po varferohet shija dhe kerkesa dhe po lulezon mediokriteti i vertete i lokaleve ku kendojne kengetare orientale qe dredhin zerin si me qene me prejardhje nga Egjypti apo nga Lindja e Mesme; ne ekran prodhime qe nuk te lene pa mend ( vecse nuk ke te tilla) per nga humori e nga narracioni ( nje tjeter lloj Tallavaje e imazhit kjo).</p><p>E ardhmja do tregoje se lulezimi i Tallavase ne Ekran ( po i quaj filma tallava keto prodhime videosh-dasmaxhish, se me vjen turp tu them filma) do te punoje kundra cdo lloj perpjekje per emancipim dhe deshire per te cuar perpara nje komb qe ka harruar veten dhe kulturen, ne erresiren e tranzicionit dhe humbetiren e deshperimit ku gjendet sot.</p><p>Uroj pak mirekuptim ne leximin e ketyre rrjeshtave. U mundova te jem sadopak objektiv, pa u pozicionuar, duke folur ashtu sic e ndjej, me keqardhjen dhe sigurine qe do kritikohem dhe shahem me emer (duke pare sa me lart) nga te tjere emra anonime...<span style="font-size: 1.2em; line-height: 1.7em;">megjithese eshte e drejta e kujtdo te kritikoje, te shaje, e te shfryje, tere frustracionet dhe mangesite e tij, simbas nje fjalori qe i pershtatet dhe e perfaqeson.</span></p><p>Lexim te kendshem. </p><p> </p><p> </p>
Pergezime Deljana per
Pergezime Deljana per shkrimin problemor rreth filmit shqiptar dhe analizen mb Pharmakon, nje risi premtuese dhe qendrimin qytetar ndaj tallavave te shumta artistike qe po lulezojne dhe mbrohen ne emer te shikueseve.kjo semundje shfaqet dhe mbrohet nga amatore te pa talentuar , si ne filmat video ala koloreto dhe muziken gjithe kenetore te ketyre viteve!
Add new comment